material ang skav??

snigelfarmor

Trådstartare
är i tankarna att köpa ny bukgjord, vilket material kan man ha till den dagliga användningen tycker ni. väger mellan gummi, läder, eller neopren/skydd i neopren.
/jenny

Jag har en i gummi som jag är väldigt nöjd med (från B*****s). Har alltid den när jag kör, har en till i läder nånstans i gömmorna med använder hellre den i gummi. Iom att den ger efter lite så tycker jag att den för hästen borde kännas behaglig.

Var lite skeptisk först för jag tänkte att iom gummit så kanske det lbir friktion och att hästen skulle få skav el i värsta fall brännsår :eek:. Inget av det har hänt.

på min passhäst, som har problem med skav under gjorden,har jag en gummigjord med en teddypad under... har inte sett röken av skavet sen dess :)

med teddy nä...men det vill jag ju helst undvika. det räcker med att behöva hålla rent ett :)

dessutom är min häst så stor så det får knappt plats nåt skydd under däckeln :)
/j

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 555
Senast: cirkus
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 346
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 240
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
11 569
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar