Mästerdetektiven Blomkvist på nya äventyr (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det bara jag som är misstänkt för att ha röstat på Loons?
Och vem röstade inte OT DL1? Det är ju mer regel än undantag faktiskt.

Jag undrar också varför Snurris skulle vara god pga inte sett en hint från Lena? Inte för att jag tror att Snurr är ond men det var lite lustigt tycker jag.
Qs Röstlista ser ju inte så bra ut heller. Hon ändrade dessutom från Loons till Mirtai i DL1. Så när, för mig är inte bara du misstänkt pga dina röster.
 
Q om du nu var så säker på att LenaH var ond spion. Varför påtalade du inte det och varför röstade du inte på henne?
 
Q om du nu var så säker på att LenaH var ond spion. Varför påtalade du inte det och varför röstade du inte på henne?
Jag har redan skrivit varför väl?

Nu blev ju LenaH käk men jag tänker ändå ta upp detta hon skrev igår - jag vet att jag tänkte när jag såg det kanske mest efter DL faktiskt ,eller rättare sagt under natten då jag ju fölvakar
att hej och hå! det där ser ut som något en ond spion skulle skriva för att vinka - "Mitt i allas åsyn. det man har mitt framför näsan ser ju ingen i alla fall.... "
samt även i detta?
Sedan tänkte jag att det kunde faktiskt vara taktiskt att inte hjälpa ulvarna med att hitta den onda spionen? Ofta brukar jag ju se hintar in absurdum och jag brukar ju nästan aldrig ha rätt dessutom- däremot så kan jag garantera att hade JAG suttit i lyan hade LenaH aldrig blivit käk

Är det oklart tycker du?
Det blev ju skitbra utfall av detta iom att ulvarna faktiskt käkade LenaH- eller hur?
Hade jag dragit igång i vanlig noja över att den och den kan vara onda spionen så kanske lyan blivit fundersamma och inte käkat LenaH tex?
 
Det jag skrev om dej var mer ett konstaterande, jag uppfattades ju likadant.

Ang snurr gick hon ju ur Idahoes radar efter natt ett och Ida var siare.
Ja, fast så skrev du inte i ditt inlägg. Utan att hon borde vara god för att hon inte sett Lenas hint. Att hon borde vara god pga att Ida kan ha siat henne god det håller jag med om. :)
 
Nu när du pekat ut henne så snällt för ulvarna..... Visserligen kan de läsa men lite onödigt :(
Fast hur tänkte du nu? Ulvarna lär väl veta vilka som är goda så för dom är det väl ingen nyhet om Ida har siat henne god?
Som jag ser det så är det en fördel att goda vet om andra goda. Så jag tycker fortfarande att din kommentar i inlägg #348 är mycket märklig.
Jag tänker vidare - ju fler som är godförklarade desto svårare för ulvarna att rösta och desto lättare för goda att pricka ulvar
Ulvar väljer ofta att äta folk som är godförklarade då det är osannolikt att de blir lynchade. Det är givetvis bara ett kriterier. Det är därför jag ogillar att man pekar ut personerna.

Nu är det uppenbart för alla ingen kan missa det efter ett direkt utpekande.

Sitter och läser detta igen och jag håller verkligen med @cirkus i det hon skriver. Och jag undrar ju jag med dessutom varför det skulle vara så säkert att ulvarna lyckas käka en godförklarad :confused:
Dels kan den godförklarade själv vara ängel. Samt inte alls otroligt att föräldrarna snappar det och kan dela ut ett beskydd för de har ju DagDL- så det tycker jag känns som väldigt pessimistiskt tänkt av dig @Lobelia....

Och sedan börjar jag reagera över att du gång på gång inte verkar antingen fatta , eller ens läsa, det jag skriver- för du frågar om sådant som i vart fall en del andra verkar hänga med på`?
Och de senaste 2 dagarna kan du inte direkt tycka jag skriver en hel massa så det är jobbigt att hänga med i alla inlägg?
 
@quarter4ever ser ut att komma med vettiga svar men gnager kvar ändå. Röstar sent och sätter spiken i kistan båda röstningarna faktiskt. (Även om dl1 var som den var och det var hyfsat tajt i tid även i dl2).
Tycker du att jag ser ut att ha vettiga svar? :) :p Det låter bra det tycker jag! Men undrar lite nyfiket vad som verkar vettigt - då det inte brukar vara det folk mest tänker om mig- framför allt när jag är så misstänkt som jag är nu:idea:
 
Sitter och läser detta igen och jag håller verkligen med @cirkus i det hon skriver. Och jag undrar ju jag med dessutom varför det skulle vara så säkert att ulvarna lyckas käka en godförklarad :confused:
Först påstår Cirkus att jag ondförklarat dig och nu påstår du att jag är säker på att ulvarna lyckas käka en godförklarad.

Var har jag skrivit det? Det känns verkligen som vissa läser mina inlägg som fan läser bibeln och går in för att misstolka. Cirkus kunde inte visa att jag ondförklarat dig. Kan du visa att jag påstått att ulvar alltid lyckas med käk av godförklarade?
 
quarter4ever: jag vet inte riktigt var jag har Q, hon funderar och försöker påvisa att hon är god, jag vet att Lobelia reagerade på det tidigare och jag undrar om hon inte kan ha en poäng i det? Sen har Q flera gånger återkommit till att hon har tidsbrist vilket kan spela in.

cirkus: Jag upplever att hon uppriktigt försöker leta ulvar och vrider och vänder på saker för att se det från olika synvinklar, det gör att jag håller henne åt det godare hållet just nu, samtidigt vet jag att Cirkus kan lura mig vart som helst så jag litar inte på henne men någonstans måste jag försöka hitta någon som skulle kunna vara god.

hemlig: Det är något som skaver med hemlig, hon verkar inte vilja se saker från olika vinklar men har å andra sidan inte kommit med så mycket tankar heller, att Qs röstrad inte ser så bra ut, nej men det gör inte min heller men jag vet att jag inte är ulv för det.

Magnum: Har kommit med lite mer tankar idag men jag får inte riktigt grepp om var jag har Magnum, ny och det kan vara svårt att komma med tankar då men jag skulle vilja se lite mer helt enkelt.

bollen__ Gjorde det väldigt enkelt för sig igår, frågan är om det är orken som tryter eller om det är en ulv som försöker flyta med och inte göra något väsen av sig, det kan ju även vara en kombination förstås! ;)

Ferrari Tycker jag har kommit med mycket tankar och funderingar idag, det gör att jag tycker att hon är lite mindre skum än vad jag har tyckt tidigare men jag vet inte riktigt var jag har henne heller.

Lobelia: Ja vad ska jag säga, ibland känns hon jätteskum och ibland som om hon ärligt letar ulvar, har kommit med mycket tankar idag och börjar vrida och vända på saker som jag saknade från Lobelia dag ett. Men jag vet inte om det är en god som har kommit igång eller ond som har kommit igång... :cautious:
 
Först påstår Cirkus att jag ondförklarat dig och nu påstår du att jag är säker på att ulvarna lyckas käka en godförklarad.

Var har jag skrivit det? Det känns verkligen som vissa läser mina inlägg som fan läser bibeln och går in för att misstolka. Cirkus kunde inte visa att jag ondförklarat dig. Kan du visa att jag påstått att ulvar alltid lyckas med käk av godförklarade?

Jag påstår väl inte direkt att du skrivit det? Men det blir ett konstaterande utifrån ditt svar att ofta blir de käkade och du därför ogillar det
Men det är så jag TOLKAR dina svar här nedan och om inte annat tolkar jag det som att det i detta läget skulle vara dåligt för goda att börja hitta andra goda- dvs genom att faktiskt skriva vilka man håller goda och man måste ju skriva varför?


Jag tänker inte på att veta vem som är god utan veta vilka goda vet är god, ett tror åtminstone. Vem de inte kan få lynchad till exempel.

Ulvar väljer ofta att äta folk som är godförklarade då det är osannolikt att de blir lynchade. Det är givetvis bara ett kriterier. Det är därför jag ogillar att man pekar ut personerna.

Nu är det uppenbart för alla ingen kan missa det efter ett direkt utpekande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp