Mästerdetektiven Blomkvist på nya äventyr (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är ledsen över min inaktivitet idag. Jobb och sen middag med mamma.
Har bara telefonen nu också.
I nuläget tycker jag väl att q ligger "sämst" till om man tittar på röstningen. Särskilt som hon säger att hon förstod LenaHs vink men inte ville peka ut henne för ulvarna. Det hade väl å andra sidan varit bra att peka ut henne eftersom goda brukar vara fler än onda. Nu löste det sig ju så väl att ulvarna käkade henne första natten, men om det inte blivit så?
 
Q om du nu var så säker på att LenaH var ond spion. Varför påtalade du inte det och varför röstade du inte på henne?

Jag kan iofs fatta det på ett sätt - är hon god och kom på det så vore det kanske dumt att visa lyan vem som är spionen var. Särskilt om hon kom på det efter DL.
 
Eftersom det känns som att jag missat Bollen helt så kände jag att jag var tvungen att gå igenom hennes inlägg, antalet var lågt, 17 stycken - så kanske inte så konstigt att det känns som att jag missat henne. Två av inläggen handlade om att blöjhinken var "dödlig" pga kväljningsrisken och två handlade om en fundering till varför man ska skriva att man ändrar röst (det faktum att jag glömde skriva Ferrari ändrar röst, och bara skrev Ferrari röstar på Mirtai när jag ändrade röst). Here we go.

Jag vill inte missa att rösta och bli kickad :angel: så jag lägger en säkerhetsröst nu och kan därmed ändra den om det dyker upp något som verkar ulvigare.



bollen__ röstar på Ferrari
därför att jag tänker att hon vill ha ihjäl folk med hjälp av sitt gömställe, och det borde ju vara något en ulv vill göra!

Första rösten var en rätt typisk OT-röst på mig, inget jag egentligen reagerar något nämnvärt på så, många röstar med OT motiveringar första DL. Men det är ju ett rätt smidigt sätt för en ulv att glida med, rösta utan någon riktig motivering. Så det känns ändå misstänkt på sitt sätt.

Jag håller med dig här, det är inte alls omöjligt med 1 ulv men jag tror inte heller att två ulvar ändrade till Mirtai. Däremot kan man ju fundera varför det blev just Mirtai som fick rösterna när det ändrades!

Här undrar ju då jag varför du inte tror att två ulvar inte ändrade till Mirtai? Jag kan hålla med, speciellt då jag tycker cirkus känns god så tror jag inte att två ulvar ändrade till Mirtai. En möjligen, om Q skulle visa sig vara lurvig... att det blev just Mirtai tror jag är ren slump, åtminstone var det så från min sida.

Ja det känns som ett ganska svårt case när hon inte kände till lyan. Då är det väl isåfall om hon hintat på något sätt. Uppenbarligen lyckades hon inte särskilt väl isåfall.
Jag tycker nog att det känns mer troligt att hon inte försökt redan nu jag.
´

Har inga kommentarer på ovanstående. Jag kunde inte heller se att Lena hade hintat innan det pekades ut nu av Q.

Jag måste ta mig ut med hundarna nu och röstar nu så jag inte missar. Går ju inte så fort för mig att promenera direkt även om jag slog längdrekord idag.
Jag känner mig trögstartad i leken också, men satt precis och tänkte det Snurris skriver.
En cirkus på hugget, varför skulle hon vara ond för att hon är på hugget? Jag vet inte cirkus sida, men hon känns inte speciellt skum (vilket kanske är..skumt?) men att hon är ond pga att hon är på hugget tror jag inte på. Tycker att Loons gör det lite väl lätt för sig. Plus att jag måste lämna datorn nu,
bollen__ röstar på Loons

Första rösten på Loons om inte jag tänker fel? Eftersom Loons fick fem röster igår så borde minst en vara ulv kan man tycka. Men sen betedde sig Loons i överlag väldigt skumt hela dagen igår så jag förstår att rösterna hamnade där. Känns lite som om Bollen här motiverar med samma sak som sagts tidigare, istället för att komma med några egna tankar.

Ärsch da :/
Skall läsa igenom Idahoes inlägg lite mer noggrant. Antar att hon inte siat någon ond men det kan ju vara bra att utesluta någon från misstankar.

Jag läste om Ida´s inlägg och tror också att hon siade Snurr. Det är iaf det enda jag kunde utläsa.
Hursom så bör hon ju kunna bidra med en god att skicka paket till så paketet inte hamnar i fel händer! :)

Precis som cirkus säger så vet ju ulvarna vilka som är goda. Dessutom skrev cirkus det först så jag förstår inte varför det bara var jag som pekade ut henne.

Och här diskuteras det vem som Idahoe har siat och hon håller med om att det borde vara @Snurrfian.

Det jag spontant känner nu är att @bollen__ glider lite under radarn. Det kan ha att göra med antalet inlägg men det mesta som hon skriver är en upprepning av det som redan sagts och väldigt lite egna tankar. Känns lite luder, en ulv som försöker glida under radarn? Eller bara en god med tidsbrist?
 
Jag påstår väl inte direkt att du skrivit det? Men det blir ett konstaterande utifrån ditt svar att ofta blir de käkade och du därför ogillar det
Men det är så jag TOLKAR dina svar här nedan och om inte annat att det i detta läget skulle vara dåligt för goda att börja hitta andra goda- dvs genom att faktiskt skriva vilka man håller goda och man måste ju skriva varför?
Hur i hela fridens namn får du det till att jag tror att ulvar alltid lyckas med käk när det gäller godförklarade? Tror du att jag aldrig hört talas om att det finns en ängel i leken eller tror du att jag är korkad? Ursäkta att jag blir lite grov här men det är mest en skymf av min intelligens att ens tro att jag skulle tro det.

Jag skriver dessutom inte ens ett ord om chansen att lyckas utan påpekar att ulvarna gärna väljer att käka folk som de inte har en chans att få lynchade. Det är utifrån chansen att få ut folk på annat sätt inte utifrån chansen att lyckas med lynch. Sen är det givetvis inte det enda kriteriet.
 
Cirkus kunde inte visa att jag ondförklarat dig.
?
Va nej, men du har mest spritt misstankar om just Q. Inte ondförklarat men i flera inlägg inklusive första dagens röstinlägg har du enbart belägg för att hon är ond. Jag orkar inte leta upp dom nu, men det är hur JAG har tolkat dig. Grejen är att jag inte håller med om dina observationer - q kan vara ond ändå. Men hon är verkligen inte högst upp på min lista. Inte du heller förresten - jag tror aldrig att du har varit ulv när du har varit så här ettrig då är du mer undanglidande så jag lägger undan dig också.

Det gör att jag har egnentligt bara

bollen__
Magnum
hemlig
Ferrari
eventuellt Q, men hon är inte högst på min lista

att kika närmare på. Snurrfian har jag också lagt undan som god
 
Jag är ledsen över min inaktivitet idag. Jobb och sen middag med mamma.
Har bara telefonen nu också.
I nuläget tycker jag väl att q ligger "sämst" till om man tittar på röstningen. Särskilt som hon säger att hon förstod LenaHs vink men inte ville peka ut henne för ulvarna. Det hade väl å andra sidan varit bra att peka ut henne eftersom goda brukar vara fler än onda. Nu löste det sig ju så väl att ulvarna käkade henne första natten, men om det inte blivit så?
Då kan du lita på att jag nog tagit upp det efter natten om jag överlevt den vill säga och det var väl egentligen den enda risken med att jag inte anförde det som jag ser det (att jag kunde blivit käk) men eftersom jag var så ifrågasatt så måste jag säga att jag kallt räknade med att de inte skulle välja mig som käk- ulvar brukar gilla att ha kvar misstänkta spelare i leken
 
Jag kan iofs fatta det på ett sätt - är hon god och kom på det så vore det kanske dumt att visa lyan vem som är spionen var. Särskilt om hon kom på det efter DL.
Jag menar givetvis inte att hon ska peka ut spionen, men att misstänka personen en aning och rösta på denne känns inte helt fel om man nu är så säker på att någon är ond.
 
snurris tror jag är god baserat på att jag tror att Ida siade henne.
cirkus verkar vettig, men det gör hon alltid. Dock inget som sådär sticker ut för mig.
Ferrari röstade jag på DL1, typisk BOP. Men i övrigt inget utstickande just nu.
Lobelia gräver, men jag förstår inte alltid hur hon tänker. Det behöver inte betyda att hon är ond.
Q inte sig själv. Lobelia lyfte en intrssant sak om de 4 min från inte rädda sig till rädda sig. Såg tydligen Lenas ev hint men ville inte påpeka den. Hm.
Magnum ingen uppfattning.
hemlig ingen uppfattning.
 
Det hade väl å andra sidan varit bra att peka ut henne eftersom goda brukar vara fler än onda.

Va? hur tänker du nu?

De enda som det hade varit bra för att peka ut den onda spionen är ulvarna i det läget eftersom jag uppfattar det som att hon noterade det mellan dag och nattDL. Då hade det ju bara gynnat ulvarna
 
Q inte sig själv. Lobelia lyfte en intrssant sak om de 4 min från inte rädda sig till rädda sig. Såg tydligen Lenas ev hint men ville inte påpeka den. Hm

Jamen på 4 minuter så lär hon inte ha kunnat få henne så misstänkt att hon åkt ut - de enda som det hade gynnat var ulvarna.
 
?
Va nej, men du har mest spritt misstankar om just Q. Inte ondförklarat men i flera inlägg inklusive första dagens röstinlägg har du enbart belägg för att hon är ond. Jag orkar inte leta upp dom nu, men det är hur JAG har tolkat dig. Grejen är att jag inte håller med om dina observationer - q kan vara ond ändå. Men hon är verkligen inte högst upp på min lista. Inte du heller förresten - jag tror aldrig att du har varit ulv när du har varit så här ettrig då är du mer undanglidande så jag lägger undan dig också.
Om du anser att det är att sprida misstankar när man försöker gå till botten med saker så har jag väl smutskastat bland annat Q. Det är så jag brukar spela men det är långt ifrån alltid som jag finner att den jag granskar är ond. Du gör ungefär på samma vis själv förresten ;), av dina inlägg är det lätt att tro att du anser mig vara ond.
 
Lobelia känns konstig som inte vill få ulvar utpekade. Vill hon inte riskera bli utpekad själv?

Ferrari tycker jag försöker gräva efter ulvar, cirkus likaså efter att jag förstått hur hon tänkt. Det gör väl att jag borde sätta Snurrfian åt godare hållet med.

Magnum känner jag att jag inte riktigt får grepp om. Inte heller bollen__. Min röst föll på magnum igår, ska kolla lite mer på hennes (?) inlägg nu tänkte jag, för att se om jag kan få nåt grepp om henne idag.
 
Va? hur tänker du nu?

De enda som det hade varit bra för att peka ut den onda spionen är ulvarna i det läget eftersom jag uppfattar det som att hon noterade det mellan dag och nattDL. Då hade det ju bara gynnat ulvarna
Om fler hade följt så hade det ju varit bra, för då hade det lynchats en ond. Inte bara goda, som nu.
 
Jag menar givetvis inte att hon ska peka ut spionen, men att misstänka personen en aning och rösta på denne känns inte helt fel om man nu är så säker på att någon är ond.
ja men jag har ju skrivit det att jag kom på det under natten när jag fölvakade? hur sjutton skulle jag kunna rösta då?
De enda som skulle kunna dra nytta av mina funderingar dp var ju ev ulvarna om de trodde att jag kunde ha rätt? och därmed inte käkat LenaH?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp