Mästerdetektiven Blomkvist på nya äventyr (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om du anser att det är att sprida misstankar när man försöker gå till botten med saker så har jag väl smutskastat bland annat Q. Det är så jag brukar spela men det är långt ifrån alltid som jag finner att den jag granskar är ond. Du gör ungefär på samma vis själv förresten ;), av dina inlägg är det lätt att tro att du anser mig vara ond.

Jag kom på mig själv att när jag ryker ihop med nån såhär så är det alltid i princip för att vi spelar på samma sida. Så du kan lugna dig för du är inte på min misstankelistas övre del alls :D nu letar vi ulvar istället
 
Jag kom på mig själv att när jag ryker ihop med nån såhär så är det alltid i princip för att vi spelar på samma sida. Så du kan lugna dig för du är inte på min misstankelistas övre del alls :D nu letar vi ulvar istället
Du är inte särskilt högt på min heller, men du är en luring så jag misstänker alltid dig ;)
 
Jag börjar luta åt att vi slåss mot väderkvarnar istället för att leta ulvar?
DL snart så måste verkligen börja titta på andra i leken också
 
Jag börjar fundera på hemlig, hon var den som låg närmst till hands när Loons fick en massa röster. Hon har verkligen gått under radarn för mig. Måste kolla upp lite till där.
 
Jag vill sortera in Snurrfian som god pga Idahoes inlägg om henne efter första natten
Cirkus har jag haft en god känsla för genom leken och den har inte mattats av nu, men jag kan givetvis vara lurad. Men sorterar bort henne också
Lobelia har jag känt mig lite ansatt av faktiskt - men behöver lägga fokus på andra tänker jag för om hon skulle vara god så innebär det ju att av de andra 4 i leken så finns det 3 onda ?
Förutsatt att jag inte är lurad av cirkus, och att Lobelia är god
Ferrari är väl den som känns godast av de fyra tror jag? tycker inte att hon resonerat jättekonstigt under leken utan framfört åsikter och visat hela tiden hur hon tänker

I så fall så skulle lyan på ren uteslutningsbasis kunna bestå av
Bollen__
hemlig
Magnum

kanske?
 
Jag har två stycken som känns rätt skumma jämfört med alla andra.
Den ena är hemlig och den andra är bollen.

Just hur båda två tyckte att Q borde pekat ut LenaH, när hon kom på den vinken mellan DagDL och NattDl - det hade ju bara gynnat ulvarna ffa hemligs uttalande som jag citerade förut känns extra skumt.

cirkus röstar på hemlig
 
Jag har försökt läsa leken fram och tillbaka för att försöka bli lite klok, jag blir dessutom lite rädd när jag ser att Q skriver ungefär det jag tänker, tänker jag rätt eller fel? :D Men Bollen sticker ut med att inte sticka ut, hon kommer inte med så många tankar utan verkar egentligen bara skriva det andra redan har skrivit och vrider inte på några tankar åt något håll, det gör att jag tror att hon är ulv som försöker hålla sig under radar och därför: Snurrfian röstar på Bollen
 
Nä jag känner att jag måste rösta

Ferrari röstar på Bollen__
Då jag tycker hon glider med och inte kommer med så mycket egna tankar utan mest hakar på. Det kan absolut vara tidsbrist men utifrån hennes inlägg så tycker jag det känns som en ulv som försöker ligga lite lågt och inte sticka ut. Därav hamnar min röst på henne idag.
 
Lobelia röstar på Hemlig

Dels så var hon den som var närmst till hands som alternativ lychkandidat när loons blev lynchad och nu kommar hon med påståendet att jag inte skulle vilja att man pekar ut ulvar. Det känns som hon hoppas att misstänkliggöra mig. Cirkus och Q har väl haft vilda idéer om vad jag skrivit men den tar priset att jag inte vill fånga ulvar.
 
Blir nervös över att klockan tickar och jag haft så dåligt med tid att verkligen delta i leken under ett par dagar.

Lägger min röst nu, och hoppas jag har mer rätt än innan:crazy:

quarter4ever röstar på hemlig
tror att hon kan vara en ulv som trodde att Loons var ett lätt offer i gårdagens lynch- Jag vet att jag hade en fundering om Loons och Hemlig möjligen kunde vara tvillingar igår, men jag har andra kandidater som känns troligare där och Loons var ju bybo så hur kunde hemlig vara så säker på att hon var ett lätt offer igår? Känns som att hon kan veta det för att hon sitter på facit och är medlem i röda rosen
 
Magnum röstar på Quarter4ever

Även om jag tycker svaren/inläggen ser vettiga ut räknar jag även med att det är ett spel och att en kan bli lurad av vem som helst. :cool:
Uppenbarligen... då jag har fler åt goda hållet än det finns roller till:meh:

Röstraden för Q är onekligen inte snygg men reagerar på att hon trots allt sätter spiken i kistan för både Mirtai och Loons. Kan vara spelstilen men jag vet ju inte. Lägger därför min röst där idag.
 
Blir nervös över att klockan tickar och jag haft så dåligt med tid att verkligen delta i leken under ett par dagar.

Lägger min röst nu, och hoppas jag har mer rätt än innan:crazy:

quarter4ever röstar på hemlig
tror att hon kan vara en ulv som trodde att Loons var ett lätt offer i gårdagens lynch- Jag vet att jag hade en fundering om Loons och Hemlig möjligen kunde vara tvillingar igår, men jag har andra kandidater som känns troligare där och Loons var ju bybo så hur kunde hemlig vara så säker på att hon var ett lätt offer igår? Känns som att hon kan veta det för att hon sitter på facit och är medlem i röda rosen

Q... röda rosen är gods sidan...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp