Mästerdetektiven Blomkvist på nya äventyr (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppdatering
Kampen mellan röda och vita rosen går vidare. Röda rosen har lyckas lura in Hemlig i ödehuset och stängt in henne på övervåningen och oavsett hur hon bankar på dörren så är det ingen som hör henne. Hon undrar hur det ska gå när hennes mamma börjar efterlysa henne till middagen...

Bollen__ blev i sin tur jagad och infångad och slutligen instängd på Sixtens rum. Han hann så när avslöja var Stormumriken var gömd innan han lyckades fly genom Sixtens lilla sovrumsfönster. Dock tappade han balansen och bröt armen när han skulle klättra ned. Så var det sommarlovet förstört för Bollen....

Hemlig var Anna-Lena - medlem av Vita rosen (som heter Eva-Lotta i böckerna O_o)

Bollen__ var Anders - ledare av Vita Rosen (kickad pga missad röstning)

NattDL 07.15
DagDL 22.00
:banana:
Undrar jag om det inte var meningen att bollen skulle rösta på mig också? :p
Men känns skönt att jag var rätt ute idag! och dessutom med tanken att bollen borde sorteras där också - lite personlig revanch om inte annat. :)
 
Varför?
Och hur vet du att det bara är tre ulvar och inte fyra?

Det vet jag inte men jag har svårt att tro på 5 onda - jag tror att 4 var den perfekta 3:e delen.

jag tror att det är du för jag tror att ni tänkte gå all in och rösta på Q allihop, men att bollen inte hann/glömde.
 
Jag blev säker, så säker man kan bli på hemlig när hon inte kunde hålla reda på perspektivet ond/god. Lite för ivrig att ondförklara mig ;)
 
Uppdatering
Kampen mellan röda och vita rosen går vidare. Röda rosen har lyckas lura in Hemlig i ödehuset och stängt in henne på övervåningen och oavsett hur hon bankar på dörren så är det ingen som hör henne. Hon undrar hur det ska gå när hennes mamma börjar efterlysa henne till middagen...

Bollen__ blev i sin tur jagad och infångad och slutligen instängd på Sixtens rum. Han hann så när avslöja var Stormumriken var gömd innan han lyckades fly genom Sixtens lilla sovrumsfönster. Dock tappade han balansen och bröt armen när han skulle klättra ned. Så var det sommarlovet förstört för Bollen....

Hemlig var Anna-Lena - medlem av Vita rosen (som heter Eva-Lotta i böckerna O_o)

Bollen__ var Anders - ledare av Vita Rosen (kickad pga missad röstning)

NattDL 07.15
DagDL 22.00
Ja nog skulle min kära mor bli orolig allt :p
Heja onda!
 
Det vet jag inte men jag har svårt att tro på 5 onda - jag tror att 4 var den perfekta 3:e delen.

jag tror att det är du för jag tror att ni tänkte gå all in och rösta på Q allihop, men att bollen inte hann/glömde.
Så kan det ju se ut. Men då bör ju Q vara god? Det vet du att hon är?
Jag vet ju min roll och jag tror å min sida att det sitter en ulv eller två och tycker det är alldeles förträffligt att misstankarna riktas bort från den/dom. Just saying :idea:
 
Så kan det ju se ut. Men då bör ju Q vara god? Det vet du att hon är?
Jag vet ju min roll och jag tror å min sida att det sitter en ulv eller två och tycker det är alldeles förträffligt att misstankarna riktas bort från den/dom. Just saying :idea:

Ja då bör Q vara god och jag kan inte riktigt se att hon inte skulle vara det.

Det finns flera saker som gör att jag tror på henne som god. En av dom är hur hon uppmanade häxan att rösta på den som hon förhäxat för att visa sig för en som eventuellt fått spioninfo - det tror jag inte att en ulv skulle gjort. Ulvarna vill ju INTE att goda ska hitta varandra.

Jag tror också att min och Lobelias diskussion om Q har gjort att ulvarna vågade hoppas på flera röster där.
 
Röstlista DL1 kl 21.30
10.16 hemlig röstar på cirkus I
16.18 Loons röstar på Lobelia I

19.05 quarter4ever röstar på Loons I
19.13 Magnum röstar på LenaH I
20.19 Lobelia röstar på Q I
20.24 bollen__ röstar på Ferrari I

20.33 cirkus röstar på hemlig I
21.08 Mirtai röstar på Quarter4ever II
21.09 Ferrari röstar på Cirkus II
21.19 Idahoe röstar på Snurrfian I
21.19 Snurrfian röstar på Mirtai I

21.22 LenaH röstar på Mirtai II

21.23 cirkus ändrar sin röst till Ferrari. II
21.30 Q ändrar min röst till mirtai III
21.30 cirkus ändrar till Mirtai IV

21.30 Ferrari röstar på Mirtai V


Röstlista DL2 kl 22
20.41 Loons röstar på cirkus I
21.24 Idahoe röstar på quarter4ever I
21.31 bollen__ röstar på Loons I
21.33 Magnum röstar på Loons II
21.42 Snurrfian röstar på Loons III
21.51 Lobelia röstar på Ferrari I
21.51 hemlig röstar på Magnum I
21.51 Ferrari röstar på hemlig I
21.57 cirkus röstar på hemlig II
21.57 Loons ändrar röst till quarter4ever II
21.58 quarter4ever röstar på Loons IIII


Röstlista DL3 kl 22
21.51 cirkus röstar på
hemlig I
21.51 Snurrfian röstar på Bollen I
21.51 Ferrari röstar på Bollen__ II
21.53 Lobelia röstar på Hemlig I
21.54 quarter4ever röstar på hemlig I
21.55 Magnum röstar på Quarter4ever
21.58 hemlig röstar på quarter4ever

Bollen missar



Kvar
1. quarter4ever
2. Snurrfian
3. cirkus
4. Magnum
5. Ferrari
6. Lobelia

Lynchade/Käkade

Loons - bybo
Idahoe - siare
hemlig - ulv
bollen__ - ulv
Lena - ond spion
Mirtai - bybo



 
En miss av lyan, den enda som jag var osäker på var just Q och när det nu ser ut som om lyan har bestämt sig för att rösta ut henne gör det att jag tror att hon är god. Cirkus blir jag allt mer och mer övertygad om är god, Ferrari har jag plockat in på en god roll och även Lobelia. Det lämnar bara Magnum kvar vilket gör att det borde vara den kvarvarande ulven.
 
Uppdatering

Allt detta tottande, poppande och lollande gick portvaktare Larsson mer och mer på nerverna. Senaste dagarna hade det varit ett jäkla springande i trappuppgången så nu bestämde han sig för att sätta stopp för detta en gång för alla!

Med myndigstämma klev han ut med sopkvasten i högsta hugg mitt framför en framstormade grupp ungdomar: "HAAAAALT" skrek han. Det fick inte riktigt den effekt han ville, i stället för att stanna sprängde ungdomarna fram på var sin sida om honom samtidigt som han trodde sig höra ett svagt "ursäkta" hänga kvar i luften efter dem.

Bristen på fason och respekt för de äldre gjorde honom bitter så han gick in på sin kammare och tog fram sin Angostura....

Quarter4Ever var Portvaktare Larsson (häxa)

DagDL 22
NattDL 10.00
 
Uppdatering

Allt detta tottande, poppande och lollande gick portvaktare Larsson mer och mer på nerverna. Senaste dagarna hade det varit ett jäkla springande i trappuppgången så nu bestämde han sig för att sätta stopp för detta en gång för alla!

Med myndigstämma klev han ut med sopkvasten i högsta hugg mitt framför en framstormade grupp ungdomar: "HAAAAALT" skrek han. Det fick inte riktigt den effekt han ville, i stället för att stanna sprängde ungdomarna fram på var sin sida om honom samtidigt som han trodde sig höra ett svagt "ursäkta" hänga kvar i luften efter dem.

Bristen på fason och respekt för de äldre gjorde honom bitter så han gick in på sin kammare och tog fram sin Angostura....

Quarter4Ever var Portvaktare Larsson (häxa)

DagDL 22
NattDL 10.00
Heja goda nu tar ni detta!!
 
En miss av lyan, den enda som jag var osäker på var just Q och när det nu ser ut som om lyan har bestämt sig för att rösta ut henne gör det att jag tror att hon är god. Cirkus blir jag allt mer och mer övertygad om är god, Ferrari har jag plockat in på en god roll och även Lobelia. Det lämnar bara Magnum kvar vilket gör att det borde vara den kvarvarande ulven.
Jag undrar hur du (också)är så säker på att det bara är en ulv kvar?

Behöver spåna på jag också eftersom ni vill placera mej ont.
Det ser onekligen dåligt ut :(

Igår var du fortfarande osäker på om Lobelia letade onda som god eller ond. Nu har du en god roll på henne. Vad fick dej att placera in henne där?

Cirkus letar febrilt och henne lutar det åt att jag vill ha in på en god roll.

Ferrari har jag velat placera god nästan från början men osäker än faktiskt..

Q, hemlig röstade Q efter mej, vad säger att hon inte gjorde det för att sätta mej i fokus och då ändra fokus från kvarvarande ulv. Skulle vara rimligt om det bara är en ulv kvar.

Snurr, blivit i princip godförklarad av flera efter Idas fokusändring. Kanske surfar på den vågen? Här är jag osäker nu..

Lobelia verkar som sagt leta ulv men har en spelstil jag känner mej osäker på.
 
Uppdatering

Allt detta tottande, poppande och lollande gick portvaktare Larsson mer och mer på nerverna. Senaste dagarna hade det varit ett jäkla springande i trappuppgången så nu bestämde han sig för att sätta stopp för detta en gång för alla!

Med myndigstämma klev han ut med sopkvasten i högsta hugg mitt framför en framstormade grupp ungdomar: "HAAAAALT" skrek han. Det fick inte riktigt den effekt han ville, i stället för att stanna sprängde ungdomarna fram på var sin sida om honom samtidigt som han trodde sig höra ett svagt "ursäkta" hänga kvar i luften efter dem.

Bristen på fason och respekt för de äldre gjorde honom bitter så han gick in på sin kammare och tog fram sin Angostura....

Quarter4Ever var Portvaktare Larsson (häxa)

DagDL 22
NattDL 10.00
Nää :(

Men smart av ont att ta Q, och lägga fokus på mej.
Hoppas kvarvarande goda tänker ett varv extra nu :up:
 
Nää :(

Men smart av ont att ta Q, och lägga fokus på mej.
Hoppas kvarvarande goda tänker ett varv extra nu :up:


Jag tänker gärna ett extra varv, men frågan är vem du tror är ulv av oss kvarvarande. Ge mig stadiga argument så kan jag tänka om.

Jag kan ju säga att jag har två jag är så säker på som jag kan bli. Men shoot!
 
Jag undrar hur du (också)är så säker på att det bara är en ulv kvar?

Behöver spåna på jag också eftersom ni vill placera mej ont.
Det ser onekligen dåligt ut :(

Igår var du fortfarande osäker på om Lobelia letade onda som god eller ond. Nu har du en god roll på henne. Vad fick dej att placera in henne där?

Cirkus letar febrilt och henne lutar det åt att jag vill ha in på en god roll.

Ferrari har jag velat placera god nästan från början men osäker än faktiskt..

Q, hemlig röstade Q efter mej, vad säger att hon inte gjorde det för att sätta mej i fokus och då ändra fokus från kvarvarande ulv. Skulle vara rimligt om det bara är en ulv kvar.

Snurr, blivit i princip godförklarad av flera efter Idas fokusändring. Kanske surfar på den vågen? Här är jag osäker nu..

Lobelia verkar som sagt leta ulv men har en spelstil jag känner mej osäker på.
Jag vet min roll, jag tycker att Cirkus jagar onda på ett ärligt sätt, om man tittar på röstningen igår så var det bara två som inte röstade på en ulv och det var du och Hemlig, jag tror att ni trodde att ni kunde få med er någon mer mot Q på grund av Lobelias och Cirkus diskussion om Q och jag kan erkänna att jag var fundersam på mot henne, men när ni så tydligt gick mot henne utan att egentligen ha frågat varken henne eller någon annan hur de tänker ja då lutar det åt att ni är ulvar. Hemlig var det uppenbarligen och det gör att jag misstänker att även du är det.

Lobelia blir jag allt mer säker på att hon jagar ulvar, åter igen med tanke på röstningen igår så känns det som det troligaste att hon är god.

Den enda som jag har lite funderingar på utöver Magnum är Ferrari, jag trodde att jag hade placerat in henne rätt men hade fel och det gör att det finns utrymme att stoppa in henne i lyan, men jag håller henne på andra plats som ond. ;)
 
Av @cirkus sista text att döma avskriver jag henne som ond faktiskt. Haft aning tidigare men inte vågat placera. Kan vara tvärlurad såklart men hon hålls godast av kvarvarande. (Edit: godast av mej av kvarvarande)
Vilket gör att jag har tre kvar att leta ond bland.

@Snurrfian hade Ferrari 'rätt placerad' men ändrar sej. Antingen har hon hittat något i tråden eller tittat i morgontidningen? Vill hålla henne god men ska kika mer under dagen. Som sagt, det är lätt att surfa på vågen när andra godförklarat? Vill hitta fler 'egna meriter'.

@Ferrari och @Lobelia ska jag kolla närmare på idag. Lobelia känns skummare än Ferrari men ja, jag tycker det är svårt som nybörjare att se vad som är maskerat och vad som är ärligt så att säga.
Lobelia hugger liksom cirkus på det mesta. Cirkus antydde att deras gnabb borde hålla dom på samma sida. Sen dess har det varit rätt lugnt i gnabbet :p
Ferrari är svår att greppa (för mej) fastän flera vill hålla henne åt goda hållet.


Edit-fetstilat
 
Av @cirkus sista text att döma avskriver jag henne som ond faktiskt. Haft aning tidigare men inte vågat placera. Kan vara tvärlurad såklart men hon hålls godast av kvarvarande. (Edit: godast av mej av kvarvarande)
Vilket gör att jag har tre kvar att leta ond bland.

@Snurrfian hade Ferrari 'rätt placerad' men ändrar sej. Antingen har hon hittat något i tråden eller tittat i morgontidningen? Vill hålla henne god men ska kika mer under dagen. Som sagt, det är lätt att surfa på vågen när andra godförklarat? Vill hitta fler 'egna meriter'.

@Ferrari och @Lobelia ska jag kolla närmare på idag. Lobelia känns skummare än Ferrari men ja, jag tycker det är svårt som nybörjare att se vad som är maskerat och vad som är ärligt så att säga.
Lobelia hugger liksom cirkus på det mesta. Cirkus antydde att deras gnabb borde hålla dom på samma sida. Sen dess har det varit rätt lugnt i gnabbet :p
Ferrari är svår att greppa (för mej) fastän flera vill hålla henne åt goda hållet.


Edit-fetstilat
Så vem vilka håller du som ond? För mig ser det ut som om du håller alla som goda mer eller mindre? Eller är det mig du försöker påstå att jag är ond?
 
Så vem vilka håller du som ond? För mig ser det ut som om du håller alla som goda mer eller mindre? Eller är det mig du försöker påstå att jag är ond?
Ja ni spelar ju bra uppenbarligen :p
Med tanken att bara en ulv är kvar så är det ju en som spelar god väldigt bra ;) uppenbarligen.
Sorterar jag bort cirkus har jag er tre kvar och det är där jag tror ulven finns. Vem vet jag ju inte så jag behöver forska vidare idag.

Är det bara en ulv kvar är det ju vinstchans vid lynch ikväll om goda röstar rätt! :up:
 
Ja ni spelar ju bra uppenbarligen :p
Med tanken att bara en ulv är kvar så är det ju en som spelar god väldigt bra ;) uppenbarligen.
Sorterar jag bort cirkus har jag er tre kvar och det är där jag tror ulven finns. Vem vet jag ju inte så jag behöver forska vidare idag.

Är det bara en ulv kvar är det ju vinstchans vid lynch ikväll om goda röstar rätt! :up:
Så det är bara en ulv kvar? Jag tyckte att du tidigare argumenterade för att det skulle vara två?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp