Mästerdetektiven Blomkvist på nya äventyr (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så det är bara en ulv kvar? Jag tyckte att du tidigare argumenterade för att det skulle vara två?
Jag vet ju inte, därför skrev jag att jag leker med tanken.
Jag argumentaerafe inte för två, men det borde inte vara en självklarhet för andra än ulvarna hur många det faktiskt är?

Både du och cirkus och Ferrari nämner att det är troligt med en kvar. För övrigt.
 
Jag vet ju inte, därför skrev jag att jag leker med tanken.
Jag argumentaerafe inte för två, men det borde inte vara en självklarhet för andra än ulvarna hur många det faktiskt är?

Både du och cirkus och Ferrari nämner att det är troligt med en kvar. För övrigt.
Nja jag skrev att om det är en ulv kvar så tror jag att det är du, är det två ulvar kvar så tror jag att Ferrari är den andra...
 
Jag är med på det faktum att Magnum borde vara den kvarvarande ulven. Speciellt efter @Snurrfian s senaste "längre" inlägg där hon förklarade sin syn på @Lobelia. För då känns det som om jag pusslat in rollerna rätt på kvarvarande personer.

@cirkus känns som sagt genuint God och verkar verkligen ha letat ulvar ända från start. Hon har ställt vettiga frågor och svarat vettigt på alla frågor som hon fått.

@Snurrfian känns god utifrån att Idahoe mest troligt sist henne.

@Lobelia som fö inte gick att tagga nu har också varit väldigt på hugget och grävt djupt. Och som jag skrev ovan litar jag på Snurris omdöme.

Så det lämnar @Magnum - som.jag tror är den kvarvarande ulven för hon är den enda jag inte ser några goda sidor hos. Dessutom röstade hon på Q igår, mest troligt ett räddningsförsök av kollegorna.
 
Ängeln och tvillingarna är kvar, vi är fem kvar i leken. Det ger som de två sista antingen; två ulvar eller en ulv och en bybo.
Jag menar att de enda som verkligen vet ulvantalet, är ulvarna.
Eller ulven och bybon.

De flesta inkl jag har ju de flesta som goda kan vi ju konstatera. Och vill placera en ensam ulv i lyan oavsett om man vet lyaantalet eller ej.

Ferrari menar att det inte finns nåt gott hos mej. (:cry:)
Jag skulle vilja säga att det skummaste inte ligger hos den som upplevs skummast isf.
 
Även om det är två ulvar kvar så kommer den ena ryka i lynchen nu om nu inte föräldrarna har skickat ett paket med extraröst alldeles åt skogen. :cautious:

Sen käkas någon i värsta fall - i bästa fall skyddar ängeln den tilltänkta måltiden.

Det borde betyda att DL imorgon så är det minst 2 goda och en ulv och då är saken biff.

Eller så lynchar vi den sista ulven idag om det bara är en kvar
 
1½ timme till DL och ingen aktivitet.... undrar om detta blir leken som avslutas med att LL kickar alla kvarvarande deltagare för att de missat DL och LL blir ensam vinnare...... :angel:

;) :p
Förlåt! :love:
Men jag har inte så mycket mer att komma med, @Magnum verkar inte vilja försvara sig eller hitta någon annan att misstänka vilket gör att det inte kommer fram så många nya tankar.
 
Ägnat mej åt att laga mat samtidigt som jag läst igenom tråden tretton gånger :p
Dessutom haft fullt upp med bla kalas för mig och ena sonen.

Med risk att trampa fel eller bara vara lurad, vara långsökt och så vidare så har jag checkat tillbaka, mest på @Lobelia och ffa @Ferrari faktiskt.

Båda reagerar på det där med att Lena eventuellt skulle ha hintat till lyan genom röstningen på snurr alt svaret på obligatoriska frågan. Ingen av dom la märke till hintningen själva och de hade en del diskussioner kring saken (på varsitt håll). Även ulvarna hemlig och bollen diskuterade den ev 'vinkningen' och hade inte noterat den.
Det påtalades även att Q kanske borde hintat om det och försökt få leken att fatta vad Lena kanske menade? Nu hade det väl i det läget mest gynnat lyan så det hade ju isf varit i ulvars intresse att det dragits fram i ljuset på något vis...
Efter Att Lena käkats torde ju egentligen saken vara historia. Spionen ute ur bilden såpass tidigt och död.
Kan tänka mej att lyan däremot kunde ha intresse av att undra om saken. Det de missat som andra tyckte var uppenbart. De åt ju sin egen liksom.
Jag kan inte låta bli att undra om Q (och cirkus) tog upp detta för att locka fram ulvar till frågan? Mja kanske. Två ulvar var ju garanterat intresserade iaf.


Sen har vi ju röstningen på Mirtai, diskuterades ju flitigt en stund huruvida sannolikheten att ingen ulv röstade där. Eller hur många eller varför osv osv.
Q var ju god. Cirkus godförklarad även om hon säkert kan lura skjortan av alla.
Siare Idahoe ville vända blicken däråt(till rösrändringarna) och även en eventuellt siad god Snurr röstade där. Lämnar Ferrari kvar som frågetecken för mej i denna fråga. För visst finns det väl en sannolikhet att någon ulv valde att rösta på en god även om det var en räddningsröst?
 
Förlåt! :love:
Men jag har inte så mycket mer att komma med, @Magnum verkar inte vilja försvara sig eller hitta någon annan att misstänka vilket gör att det inte kommer fram så många nya tankar.
Ni menar väl inte att ni fastnat i tänket? Du-ni är såpass säkra?
Citerar cirkus och hävdar bestämt att detta har betydelse i det här läget.
Jag tycker ju att det är riskabelt att fastna i ett tänk - det gör ju att ulvarna så lätt kan bara blåsa på den diskussionen särskilt om de själva inte är inblandade.
 
Ägnat mej åt att laga mat samtidigt som jag läst igenom tråden tretton gånger :p
Dessutom haft fullt upp med bla kalas för mig och ena sonen.

Med risk att trampa fel eller bara vara lurad, vara långsökt och så vidare så har jag checkat tillbaka, mest på @Lobelia och ffa @Ferrari faktiskt.

Båda reagerar på det där med att Lena eventuellt skulle ha hintat till lyan genom röstningen på snurr alt svaret på obligatoriska frågan. Ingen av dom la märke till hintningen själva och de hade en del diskussioner kring saken (på varsitt håll). Även ulvarna hemlig och bollen diskuterade den ev 'vinkningen' och hade inte noterat den.
Det påtalades även att Q kanske borde hintat om det och försökt få leken att fatta vad Lena kanske menade? Nu hade det väl i det läget mest gynnat lyan så det hade ju isf varit i ulvars intresse att det dragits fram i ljuset på något vis...
Efter Att Lena käkats torde ju egentligen saken vara historia. Spionen ute ur bilden såpass tidigt och död.
Kan tänka mej att lyan däremot kunde ha intresse av att undra om saken. Det de missat som andra tyckte var uppenbart. De åt ju sin egen liksom.
Jag kan inte låta bli att undra om Q (och cirkus) tog upp detta för att locka fram ulvar till frågan? Mja kanske. Två ulvar var ju garanterat intresserade iaf.


Sen har vi ju röstningen på Mirtai, diskuterades ju flitigt en stund huruvida sannolikheten att ingen ulv röstade där. Eller hur många eller varför osv osv.
Q var ju god. Cirkus godförklarad även om hon säkert kan lura skjortan av alla.
Siare Idahoe ville vända blicken däråt(till rösrändringarna) och även en eventuellt siad god Snurr röstade där. Lämnar Ferrari kvar som frågetecken för mej i denna fråga. För visst finns det väl en sannolikhet att någon ulv valde att rösta på en god även om det var en räddningsröst?

Jag kan tänka mig att ulvarna mer troligt skulle diskuterat i lyan huruvida om spionen verkligen hade hintat. Dessutom var nog Cirkus först med att diskutera potentiell hint från Lena. Därefter kom Q och nämnde att Lenas val av gömställe kunde vara en hint. Och Q var ju bevisat God så där faller din teori om att ulvarna skulle vara dom som diskuterat ev hintat från spionen i leken.

Jag undrade mest hur Cirkus tänkte med hinten som hon såg, men detta var också innan vi kom fram till att Idahoe mest troligt sist Snurrfian. För det jag inte fick ihop var dels det faktum att Cirkus verkade vara så säker på Snurr och dels det varför hon trodde det var en hint.

Vilket jag tycker är viktigt att få klart för mig,.men jag upplevde att cirkus gav mig bra svar på det och jag förstod hur hon menade.
 
Eftersom jag känner mig såpass säker på vem som är ond så kan jag likväl rösta nu. Men kommer kolla leken sporadiskt då jag inte är hemma ikväll :) .

Ferrari röstar på Magnum
Då hon med stor chans är den sista onda. Det som gör mig mest säker på detta är dels att hon röstade på Q igår, vilket ser ut som ett försök till att rädda Hemlig/Bollen. Nu åkte ju båda två då Bollen glömde att rösta.

Sen så passar hon helt enkelt inte in i mitt pussel på vem som har vilken roll. Därför så hamnar min röst på Magnum idag.
 
Jag tycker att @Magnum kämpar på i viss motvind, men har inte riktigt lyckats övertyga mig i allafall

Det som jag reagerar på i det senaste inlägget är att hon kollat mest på Lobelia och Ferrari - men i slutänden så handlar hela inlägget mest om andra spelare och att Ferrari är skum

Hur tänker du om Lobelia?
 
Jag kan tänka mig att ulvarna mer troligt skulle diskuterat i lyan huruvida om spionen verkligen hade hintat. Dessutom var nog Cirkus först med att diskutera potentiell hint från Lena. Därefter kom Q och nämnde att Lenas val av gömställe kunde vara en hint. Och Q var ju bevisat God så där faller din teori om att ulvarna skulle vara dom som diskuterat ev hintat från spionen i leken.

Jag undrade mest hur Cirkus tänkte med hinten som hon såg, men detta var också innan vi kom fram till att Idahoe mest troligt sist Snurrfian. För det jag inte fick ihop var dels det faktum att Cirkus verkade vara så säker på Snurr och dels det varför hon trodde det var en hint.

Vilket jag tycker är viktigt att få klart för mig,.men jag upplevde att cirkus gav mig bra svar på det och jag förstod hur hon menade.
Ja, Cirkus var först, sen Q. och jag skriver ju detta när jag vet att Q var god. ;)
Det var inte poängen.

Visst kan det ju diskuterats i lyan,men i lyan fanns inte Q att fråga. Troligen inte heller cirkus.
Bollen och hemlig var konstaterat onda som diskuterade saken utanför lyan... varför kan inte resterande lya gjort detsamma när frågan är mest viktig för lyafolket?
 
Ni menar väl inte att ni fastnat i tänket? Du-ni är såpass säkra?
Citerar cirkus och hävdar bestämt att detta har betydelse i det här läget.
Vad skulle göra dig god då menar du? Jag kan absolut ändra mig om det framkommer något som skulle kunna tänka ändra på något av det jag tror men hittills har du varken skrivit eller gjort något som talar för din eventuella godhet?
 
Ja, Cirkus var först, sen Q. och jag skriver ju detta när jag vet att Q var god. ;)
Det var inte poängen.

Visst kan det ju diskuterats i lyan,men i lyan fanns inte Q att fråga. Troligen inte heller cirkus.
Bollen och hemlig var konstaterat onda som diskuterade saken utanför lyan... varför kan inte resterande lya gjort detsamma när frågan är mest viktig för lyafolket?

Så sant. Men nu skötte ju cirkus och Q detta med att diskutera hintarna så bra själva. Så lyan behövde egentligen inte ens försöka hitta ev hintar själva som dom missat då det ändå kom upp i leken.

Sen förstår jag egentligen inte heller meningen med att dra upp eventuella hintarna efter att spionen dött. Däremot personligen tyckte jag det var kul att läsa om då jag fortfarande själv är väldigt blind när det kommer till hintar, trots att jag lekt till och från i snart 2 år.

När jag varit ond utanför lyan har jag inte ens vågat vinka till lyan då jag är så dålig på detta med hintar. Man lär sig något nytt varje gång :)
 
Jag tycker att @Magnum kämpar på i viss motvind, men har inte riktigt lyckats övertyga mig i allafall

Det som jag reagerar på i det senaste inlägget är att hon kollat mest på Lobelia och Ferrari - men i slutänden så handlar hela inlägget mest om andra spelare och att Ferrari är skum

Hur tänker du om Lobelia?
Lobelia har varit i farten , letar och ifrågasätter. För mej en berg och dalbana vart jag har henne.
Diskuterade ju också Lenas hint men är ju mer på i leken än Ferrari. Mer 'aggressivt' spel vilket gör att jag får mer känslan av att hon vill hitta lyan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp