Mästerdetektiven Blomkvist på nya äventyr (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan du se den uppenbara hint Q ser eftersom du anser att rutinerade ulvar borde se den?

Jag fattar vad Q menar, men jag tycker inte att det spelar nån större roll längre eftersom jag uppfattar det inte som att Q tänker sig att LenaH har vinkat till någon särskild utan mer vinkat i allmänhet typ: Jag gömmer den där alla SER - HÄR ÄR JAG!"

Det som jag funderar över är om Q kör med efterkonstruktion här för att visa att hon fattade minsann - så hon kan ju inte vara ulv som råkade käka LenaH.
 
Kan du se den uppenbara hint Q ser eftersom du anser att rutinerade ulvar borde se den?
Anser inte alls, men dom som varit med länge ser väl sånt i större utsträckning menar jag.

Uppenbara hint- nä. Men jag tänkte tanken att det kunde finnas substans i orden redan när Lena skrivit svaret på obligatoriska frågan- ja.

Skulle det vara en hint eller vad själva betydelsen är, är ju omöjligt för mej att se som absolut nybörjare.
Fundera om det är tyngd i orden kan ju även en sån som jag fundera över.
 
Anser inte alls, men dom som varit med länge ser väl sånt i större utsträckning menar jag.

Uppenbara hint- nä. Men jag tänkte tanken att det kunde finnas substans i orden redan när Lena skrivit svaret på obligatoriska frågan- ja.

Skulle det vara en hint eller vad själva betydelsen är, är ju omöjligt för mej att se som absolut nybörjare.
Fundera om det är tyngd i orden kan ju även en sån som jag fundera över.
Det är typ livsfarligt att skiva ut en tydlig hint av den onda utanför lyan. Goda såväl som onda kan uppfatta den och är den verkligen tydlig så blir man lynchad omedelbart. Har sett det i praktiken.

Jag frågar mig också varför @quarter4ever inte röstade på @LenaH eller pekade ut henne utan glatt var med och lynchade en god. Okej att hon ändrade röst för att rädda sig men inte ens innan det så låg rösten eller misstankarna mot LenaH.
 
Jag fattar vad Q menar, men jag tycker inte att det spelar nån större roll längre eftersom jag uppfattar det inte som att Q tänker sig att LenaH har vinkat till någon särskild utan mer vinkat i allmänhet typ: Jag gömmer den där alla SER - HÄR ÄR JAG!"

Det som jag funderar över är om Q kör med efterkonstruktion här för att visa att hon fattade minsann - så hon kan ju inte vara ulv som råkade käka LenaH.
Jag kan se något som möjligen kan vara en vink om man anstränger sig, men ingen uppenbar vink.

Och som sagt jag undrar varför @quarter4ever inte agerar på att hon uppfattat hinten.

Jag tror som du att det är en efterhandskonstruktion. Och det går hel linje med min teori om att Q försöker smila in sig och verka god.
 
Jag kan se något som möjligen kan vara en vink om man anstränger sig, men ingen uppenbar vink.

Och som sagt jag undrar varför @quarter4ever inte agerar på att hon uppfattat hinten.

Jag tror som du att det är en efterhandskonstruktion. Och det går hel linje med min teori om att Q försöker smila in sig och verka god.

Om Q har uppfattat hinten så är det ju uppenbarligen i efterhand oavsett hennes roll annars hade hon som god agerat och som ond inte käkat henne. Så efterhandskonstruktion är det definitivt. Jag är dock inte lika säker som du i vilket lag hon platsar. Jag har ju lite funderingar på att hon med röständringen försöker verka som om hon inte har en viktig god roll som till exempel ängel och och så kan det absolut vara - men frågan är om det är så att hon har en god roll men inte i klass med ängeln eller om hon spelar för onda laget.
 
Om Q har uppfattat hinten så är det ju uppenbarligen i efterhand oavsett hennes roll annars hade hon som god agerat och som ond inte käkat henne. Så efterhandskonstruktion är det definitivt. Jag är dock inte lika säker som du i vilket lag hon platsar. Jag har ju lite funderingar på att hon med röständringen försöker verka som om hon inte har en viktig god roll som till exempel ängel och och så kan det absolut vara - men frågan är om det är så att hon har en god roll men inte i klass med ängeln eller om hon spelar för onda laget.
Vilket lag är jag säker på att hon tillhör? Jag vet inte själv så det är bäst du talar om det för mig ;)
 
Magnum skrev:
@Ferrari skriver en liten rad om alla utom en igår kväll. I övrigt får jag inte riktigt grepp om henne heller.

Missade jag en? Oj - vad pinsamt. Fast får skylla på att jag skrev utifrån minnet så att någon skulle slinka förbi var väl hyfsat väntat.

Det verkar som om du håller flera åt det goda hållet, och så mig som du inte kan greppa. Har du någon som du tror lite mindre gott om?
 
Vilket lag är jag säker på att hon tillhör? Jag vet inte själv så det är bäst du talar om det för mig ;)

Som jag tolkar dig så har du mest hela tiden tyckt att hon verkar vara på ulv-laget. Jag har inte sett några inlägg som direkt tyder på att du tänkt på något annat sätt om henne.
 
Jag hållet nog med övriga i att det antagligen var Snurrfian som blev siad igår. Kan ju förstås ha varit någon annan med, någon som Idahoe kanske inte godförklarade riktigt lika tydligt? För hade det varit en ond borde vi ha märkt av det.

Läser också om den uppenbara hinten Q såg men inte sa något om innan @LenaH åkte. Jag hade missat det helt, men nu i efterhand när jag vet vilken roll Lena har så känns det mer givet.
 
Som jag tolkar dig så har du mest hela tiden tyckt att hon verkar vara på ulv-laget. Jag har inte sett några inlägg som direkt tyder på att du tänkt på något annat sätt om henne.
Jag letar ulvigheter och tveksamheter hos folk, det innebär inte per automatik att jag tror folk är ulvar, jag vet inte med Q, eller någon annan. Hon beter sig skumt men som jag skrivit i röstinlägget (DL2) så tycker jag alltid q är skum. Jag har definitivt inte ondförklarat Q.
 
Deltagare:
1. quarter4ever
2. Snurrfian
3. Loons - bybo
4. Idahoe - siare
5. cirkus
6. hemlig
7. Magnum
8. bollen__
9. Ferrari
10. Lena - ond spion
11. Lobelia
12. Mirtai - bybo

@quarter4ever
Är en av oss som röstade på Mirtai i DL1. Varit mer frånvarande än vanligt pga jobb/fölvaka. Skriver i första lynch att hon först inte tänker ändra röst då det kanske kan ge mer svar. Röstar på Loons i dl2. Säger nu i efterhand att Lenas val av gömställe troligen var en hint, och att hon såg det redan innan DL1.

Q vet jag inte var jag har i denna leken. Hon spelar mer skumt än vanligt och normalt sett tycker jag att hon brukar vara mer skärpt. Jag reagerar på det att hon först inte ville ändra röst men gjorde det ändå, jag förstår inte varför och det ger mig dåliga vibbar. Och att nu i efterhand ta upp det med Lenas eventuella hint, varför inte ta upp det när det var aktuellt? Varför vänta tills nu?

@Snurrfian. Inte skrivit så hemskt mycket av substans. Röstade på Loons igår också. Idahoe höll henne åt goda hållet så för stunden sätter jag henne åt det hållet med. Finns inget som direkt tyder på ondska.

@cirkus aka corkus. Gräver ordentligt och ifrågasätter allt. Jag tyckte igår att hon hakade upp sig lite på att Lena följde Snurrfian som en eventuell hint men det är också det enda jag reagerat på - och där tycker jag att jag fick bra svar när jag frågade om det. Så just nu så känner jag att corkus är åt det godare hållet.

Återkommer med resten när jag sitter vid datorn :)
 
@cirkus aka corkus. Gräver ordentligt och ifrågasätter allt. Jag tyckte igår att hon hakade upp sig lite på att Lena följde Snurrfian som en eventuell hint men det är också det enda jag reagerat på - och där tycker jag att jag fick bra svar när jag frågade om det. Så just nu så känner jag att corkus är åt det godare hållet.
:rage::arghh::rage::rage:
 
Missade jag en? Oj - vad pinsamt. Fast får skylla på att jag skrev utifrån minnet så att någon skulle slinka förbi var väl hyfsat väntat.

Det verkar som om du håller flera åt det goda hållet, och så mig som du inte kan greppa. Har du någon som du tror lite mindre gott om?
Mja, jag borde ju ha 3-4 åt mindre goda hållet men.. :p
Lutar däråt precis nu gör väl Q och kanske bollen.
Förut fanns Lobelia där men det skiftar åt andra hållet lika fort :p
Precis som resten :meh::cool:
 
Klotter :angel:

@Lobelia har funderingar över både Snurrs och Quarter4evers tankar om att LenaH skulle vinkat till lyan. Borde Lobelia sett det själv? Dvs sitter hon i lyan och svär över att det missades? Tänker att rutinerade vargar i lyan kunde fattat vinken även om den inte gjordes till rätt person.
Gnabbas med cirkus men båda verkar på hugget och vill hitta ulvar.
Oklart dock vart jag vill placera henne.

@bollen__ får jag inte grepp om riktigt men röstar ot och, som det beskrivs, rätt enkelt på goda Loons. Enkelt i tidsbrist eller enkelt i ulvigt? Funderar vidare där.

@cirkus är i farten riktigt och ser ut att leta onda. Spelstil som säkert fungerar från båda sidor om man har tungan rätt i mun.
Men njä, åt det godare hållet just nu.

@hemlig tycker inte Loons verkade skum och ogillar de enkla rösterna på henne. Känns god men vill hitta mer att ta på.

@Snurrfian som inte tog notis om Lenas eventuella vinkning som cirkus skriver om, dvs inte sett och borde då vara god?

@Ferrari skriver en liten rad om alla utom en igår kväll. I övrigt får jag inte riktigt grepp om henne heller.

@quarter4ever ser ut att komma med vettiga svar men gnager kvar ändå. Röstar sent och sätter spiken i kistan båda röstningarna faktiskt. (Även om dl1 var som den var och det var hyfsat tajt i tid även i dl2).
Är det bara jag som är misstänkt för att ha röstat på Loons?
Och vem röstade inte OT DL1? Det är ju mer regel än undantag faktiskt.

Jag undrar också varför Snurris skulle vara god pga inte sett en hint från Lena? Inte för att jag tror att Snurr är ond men det var lite lustigt tycker jag.
 
Är det bara jag som är misstänkt för att ha röstat på Loons?
Och vem röstade inte OT DL1? Det är ju mer regel än undantag faktiskt.

Jag undrar också varför Snurris skulle vara god pga inte sett en hint från Lena? Inte för att jag tror att Snurr är ond men det var lite lustigt tycker jag.
Det jag skrev om dej var mer ett konstaterande, jag uppfattades ju likadant.

Ang snurr gick hon ju ur Idahoes radar efter natt ett och Ida var siare.
 
10.16 hemlig röstar på cirkus I
16.18 Loons röstar på Lobelia I

19.05 quarter4ever röstar på Loons I
19.13 Magnum röstar på LenaH I
20.19 Lobelia röstar på Q I
20.24 bollen__ röstar på Ferrari I

20.33 cirkus röstar på hemlig I
21.08 Mirtai röstar på Quarter4ever II
21.09 Ferrari röstar på Cirkus II
21.19 Idahoe röstar på Snurrfian I
21.19 Snurrfian röstar på Mirtai I

21.22 LenaH röstar på Mirtai II

21.23 cirkus ändrar sin röst till Ferrari. II
21.30 Q ändrar min röst till mirtai III
21.30 cirkus ändrar till Mirtai IV

21.30 Ferrari röstar på Mirtai V


Röstlista DL2 kl 22
20.41 Loons röstar på cirkus I
21.24 Idahoe röstar på quarter4ever I
21.31 bollen__ röstar på Loons I
21.33 Magnum röstar på Loons II
21.42 Snurrfian röstar på Loons III
21.51 Lobelia röstar på Ferrari I
21.51 hemlig röstar på Magnum I
21.51 Ferrari röstar på hemlig I
21.57 cirkus röstar på hemlig II
21.57 Loons ändrar röst till quarter4ever II
21.58 quarter4ever röstar på Loons IIII


Deltagare:
1. quarter4ever
2. Snurrfian
3. Loons - bybo
4. Idahoe - siare
5. cirkus
6. hemlig
7. Magnum
8. bollen__
9. Ferrari
10. Lena - ond spion
11. Lobelia
12. Mirtai - bybo

För att ha det aktuellt


 
Kvar är 9 personer.

Varav 5-6 goda
- ängel
- häxa
- tvillingar (2)
- bybor (1-2)

Och 3-4 onda, bara ulvar utan specialförmågor.

Goda sidan är ju fortfarande rätt stark med både fyra specialroller kvar. Tur i oturen så är 2 av 3 goda som åkt bybor - det kunde ju varit mycket värre.
 
Nu är jag online!
Ska läsa ikapp mig ordentligt har bara hunnit skumma igenom det som skrivits-
Vi är ju bara 9 kvar och av de 9 är det minst 3 som är onda tycker jag såsom jag resonerat om detta tidigare.

Jag har också läst lite vad Idahoe skrev ang snurrfian så är böjd att hålla med resten av er att troligen har Idahoe siat henne .
Vi har två goda som vet om varandra i leken - tvillingarna
Med lite tur så har någon god fått spioninfo av föräldrarna och den borde kunna ge vem som är ängel iaf efter att onda spionen åkte ut?
Den skulle kanske kunna ge en fingervisning om vem som är häxa om den valt att häxa samma som den röstat på? Men inte lika lätt om det var flera som la på samma förstås.
Annars finns det väl bara ulvarna käkar som möjlig rad om det nu inte var så att spioninfon gavs ut redan efter första DL? För i så fall kan ju spioninfon talat om vem som Idahoe siade då så det vill jag hålla öppet att så kan vara fallet.

Vad det gäller mig så är det lite oturligt att jag haft så ovanlig dåligt med tid- det är inte lika lätt att hänga med i leken heller totalt :crazy: så att jag inte är lika "skärpt" som vanligt är nog korrekt tyvärr

Men vad det gäller LenaH så kan jag i vart fall bevisa efter leken att jag skrev det till LL i Pm att LenaH känns verkligen som onda spionen efter den kommentaren - så det så! :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp