Mästerdetektiven Blomkvist på nya äventyr (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
ändrat nu, förvirringen är komplett :crazy:;) Jag får be om ursäkt för min virrighet, men hjärnan är lite potatis mos för tiden (tydligen).
 
Uppdatering

Kalle & co hade spanat hela dagen och nog var det ngt skumt i görningen allt. Även om röda rosen numera hade Stormumriken i sin ägo så får den kampen ta ett steg tillbaka när man har riktiga bovar och banditer att jaga!

Kalle låg under päronträdet och diskuterade med den imaginära åhöraren som vanligt när det gick upp ett ljus! Fingeravtryck!! Han har ju farbror Erlings fingeravtryck!

Då Konstapel Björk är indisponibel går Kalle till högre ort och visst har han rätt, farbror Erling är en synnerligen ful fisk...

Loons var bybo

NattDL 08.30
DagDL 22.00
 
Uppdatering

Kalle & co hade spanat hela dagen och nog var det ngt skumt i görningen allt. Även om röda rosen numera hade Stormumriken i sin ägo så får den kampen ta ett steg tillbaka när man har riktiga bovar och banditer att jaga!

Kalle låg under päronträdet och diskuterade med den imaginära åhöraren som vanligt när det gick upp ett ljus! Fingeravtryck!! Han har ju farbror Erlings fingeravtryck!

Då Konstapel Björk är indisponibel går Kalle till högre ort och visst har han rätt, farbror Erling är en synnerligen ful fisk...

Loons var bybo

NattDL 08.30
DagDL 22.00
:banghead:
Vidhåller fortfarande att det ramlade in lite väl enkla röster på Loons.
 
Målar lite.

Röstlista DL1
10.16 hemlig röstar på cirkus
16.18 Loons röstar på Lobelia

19.05 quarter4ever röstar på Loons
19.13 Magnum röstar på LenaH
20.19 Lobelia röstar på Q
20.24 bollen__ röstar på Ferrari

20.33 cirkus röstar på hemlig
21.08 Mirtai röstar på Quarter4ever

21.09 Ferrari röstar på Cirkus
21.19 Idahoe röstar på Snurrfian
21.19 Snurrfian röstar på Mirtai

21.22 LenaH röstar på Mirtai

21.23 cirkus ändrar sin röst till Ferrari.
21.30 Q ändrar min röst till mirtai
21.30 Ferrari röstar på Mirtai
21.30 cirkus ändrar till Mirtai


Röstlista DL2 kl 22

20.41 Loons röstar på cirkus
21.24 Idahoe röstar på quarter4ever
21.31 bollen__ röstar på Loons
21.33 Magnum röstar på Loons
21.42 Snurrfian röstar på Loons
21.51 Lobelia röstar på Ferrari
21.51 hemlig röstar på Magnum
21.51 Ferrari röstar på hemlig
21.57 cirkus röstar på hemlig
21.57 Loons ändrar röst till quarter4ever
21.58 quarter4ever röstar på Loons
 
1. quarter4ever - Mirtai - Loons
2. Snurrfian - Mirtai - Loons
4. Idahoe - snurrfian - quarter4ever
5. cirkus - Mirtai - hemlig
6. hemlig - cirkus - Magnum
7. Magnum - LenaH - Loons
8. bollen__ - Ferrari - Loons
9. Ferrari - Mirtai - hemlig
11. Lobelia - quarter4ever - Ferrari

När man tittar här ser det ju inte bra ut för q och Snurrfian precis. Men, första DL kan knappt räknas, i den här leken var det bara lyan som visste var de hade varandra från början.
Cirkus (fick fingrarna fel på tangentbordet så höll på att skriva corkus :o:laugh:) har kanske rätt i i hur LenaH tänkte. Däremot så skaver ju hennes röst på mig, så helt vill jag inte avskriva henne från onda sidan.
Mina funderingar faller mot quarter4ever's roll...
 
Jag vet inte om jag vill avslöja mitt bästa gömställe för då vet ju alla var jag gömmer hemliga saker?!? :crazy:

Det där med tvättkorg och strumplåda känns sådär, för ställen där JAG aldrig kollar hjälper ju inte om någon annan letar tänker jag.
Jag tror jag gömmer den i allas åsyn - det man har mitt framför näsan ser ju ingen iallafall så jag ställer den på toppen av Kaknästornet. :cool:

Nu blev ju LenaH käk men jag tänker ändå ta upp detta hon skrev igår - jag vet att jag tänkte när jag såg det kanske mest efter DL faktiskt ,eller rättare sagt under natten då jag ju fölvakar
att hej och hå! det där ser ut som något en ond spion skulle skriva för att vinka - "Mitt i allas åsyn. det man har mitt framför näsan ser ju ingen i alla fall.... "
Men samtidigt så är det ju så att just LenaH inte brukar göra sånt så vart ändå tveksam på om det verkligen var som det såg ut (men har väl iofs varit väldogt få ggr onda utanför lyan kanske?) Och ville inte heller rösta med en OT röst pga obligatoriska frågan
Sedan tänkte jag att det kunde faktiskt vara taktiskt att inte hjälpa ulvarna med att hitta den onda spionen? Ofta brukar jag ju se hintar in absurdum och jag brukar ju nästan aldrig ha rätt dessutom- däremot så kan jag garantera att hade JAG suttit i lyan hade LenaH aldrig blivit käk - det tror jag de flesta hänger med på som någon gång suttit i en lya med mig att om det är något jag gör så försöker jag hitta roller - det gör jag även som god så det har inget med sidan i leken att göra ,for the record
Det är ju tydligt att lyan intesbappat det som jag ju tycker är en rätt tydlig vink- sedan tycker jag faktiskt att @cirkus har lite bäring i sin tanke ang att LenaH kanske röstade på samma som snurrfian i hopp om att hon skulle vara i lyan- och det kanske för att snurrfian faktiskt var den som staplade upp alla obligatoriska frågan- svar. Det kanske syntes såsom ett försök att hitta den onda spionen för LenaH`? Bara en tanke
 
Mina funderingar faller mot quarter4ever's roll...
Det går utmärkt att fundera över den och jag förstår att jag förefaller skum efter mitt dåliga deltagande idag - Men tror att så ensidigt rikta blickarna mot mig gynnar mer de onda - även om du tror att jag skulle vara ond- så finns det ju fler ulvar i leken om inte annat?
Så nu när det börjar gå in på 3 dygnet snart så kan det vara bra att vidga sitt funderande?
Jag själv misstänkte Loons redan igår och funderade över om det var så att det kom lätta röster på henne idag jag med- men funderade ju vidare i att jag upplevde att hon inte försvarade sig såsom förra gången så trodde att det kunde bero på att hon var på den andra sidan i denna leken.
Men kanske var mer för att hon helt enkelt hade dåligt med tid pga IRL idag och kanske också för att hon hade en roll utan info( om hon nu inte fått nåt paket? men kanske inte så troligt?)
 
För de som är intresserade över hiur det går med fölvakandet så har maiden stoet hoppat upp över 20 på reffen sedan igår, men juvret är långt från fyllt . Men som hon beteer sig och det värdet som hon nu haft ett helt dygn så går det ju inte att låta bli att övervaka . Så det är också därför jag inte hinner vara inne så mycket på em- behöver sova lite mellan varven också
Jobbar heltid nu med mellan 6-14,30 så är rätt slut när jag kommer hem kan man säga O_o
Nu ska jag sova en stund innan det är dags för nästa koll på stona
Vi får se om jag är kvar imorgon men räkna inte med att jag kommer delta så aktivt förrän till kvällen i så fall
 
Nu blev ju LenaH käk men jag tänker ändå ta upp detta hon skrev igår - jag vet att jag tänkte när jag såg det kanske mest efter DL faktiskt ,eller rättare sagt under natten då jag ju fölvakar
att hej och hå! det där ser ut som något en ond spion skulle skriva för att vinka - "Mitt i allas åsyn. det man har mitt framför näsan ser ju ingen i alla fall.... "

Kan du möjligen upplysa om vad du anser @LenaH gjorde som var en uppenbar vinkning?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp