Mästerdetektiven Blomkvist på nya äventyr (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir lite nervös när det ramlar in röster på @Loons när jag ifrågasatte hennes röst, det känns som en flashback från gårdagen då jag råkade lägga första rösten på en som visade sig vara bybo. Samtidigt så är Loons skum, det är en väldigt svag teori, och jag tror betydligt mer på Cirkus godhet än Loons godhet vilket gör Snurrfian röstar på Loons eftersom jag tror att hon är en ulv som gör det väldigt lätt för sig.
 
Jo, jag sa att jag förstår hur du tänker men jag tror inte att LenaH försökte vinka. Oavsett om hon gjorde det förstod ju lyan, turligt nog, inte det.


Jo, jag har tänkt den tanken precis som jag skrev. Men jag har också förstått, tjugo inlägg senare, hur cirkus tänker, men jag har också sagt att jag inte tror att LenaH försökte vinka.

Men då undrar jag om du tror att Snurrfian skulle valt att käka LenaH om hon satt i lyan? Du tänker inte att med Snurris record på att käka polare så hade hon inte valt just LenaH i det läget? Just asking
 
@Idahoe röstar på Q utefter hennes inlägg igår när hon först sa att hon inte ville ändra för att det kanske kunde ge svar och sen ändå ändrade. Jag håller med om skummet i det hela men eftersom Q kom online först nu så har jag väntat på att se vad hon säger om det.

@Snurrfian verkar placera Loons och Hemlig på samma sida? Godförklarar cirkus. Upplever att hon känns mer självsäker än vanligt.
 
för utveckla lite mer hur jag tänkte under gårdagens DL
Jag vet ju min roll- risken med att räddningsrösta för att rädda sig själv är att någon god med stark specialroll åker bara för att man räddar sig själv- been there done that.....
Så därför jag ville verkligen begrunda om jag tyckte att någon av de med samma antal röster trolit kunde vara en ulv och då ändrade jag till MIrtai - för det kändes som hon kunde vara ond.
cirkus kände jag inte gjort något skumt - och det tyckte jag under hela gårdagen faktiskt därav min kommentar att jag inte kände för att ändra till cirkus för att rädda mig själv.
Sedan har jag ingen aning om vart jag har cirkus - hon är duktig på att luras - det ska sägas :idea: Men mitt intryck av henne har förstärkts idag så jag hoppas att hon är god i denna leken .
Ferrari tyckte jag inte heller var så skum igår och inte heller idag

Jag hade ingen aning om att så många andra skulle rösta på mirtai- då hade jag lugnt låtit bli att ändra faktiskt :)
 
@Magnum - har helt gått mig förbi. La andrarösten på Loons nu. Får kolla upp henne mer sen.

@quarter4ever har varit borta större delen av dagen. Känner mig fundersam över henne utifrån gårdagens röstning och avslutning men vill se mer av Q först.
 
@Magnum - har helt gått mig förbi. La andrarösten på Loons nu. Får kolla upp henne mer sen.

@quarter4ever har varit borta större delen av dagen. Känner mig fundersam över henne utifrån gårdagens röstning och avslutning men vill se mer av Q först.

Och att jag känner mig fundersam innebär inte att jag tycker hon är skum eller att det på något sätt gör henne ond. Men cirkus har ju haft möjlighet idag att argumentera för sin sak vilket Q inte haft så därför vill jag avvakta med henne.
 
Röstlista DL2 kl 22

20.41 Loons röstar på cirkus
21.24 Idahoe röstar på quarter4ever
21.31 bollen__ röstar på Loons
21.33 Magnum röstar på Loons
21.42 Snurrfian röstar på Loons
cirkus 1
q 1
loons 3
 
Jag blir bekymrad om alla röster på Loons, hon är ny och ungefär så virrig och oprecis i sin röst i denna leken som i förra, än mer bekymrad blir jag när inte @Loons kämpar med näbbar och klor för att försvara sig. Jag var den förste? till att påpeka hennes svaga motivering i rösten på cirkus men nu börjar det likna ett drev.

@cirkus som jag gnabbat med känns inte direkt ond heller, hon går på som hon vore god och @quarter4ever är alltid skum och vill rösta sent och göra skillnad.
Jag tror dock att jag inte är på helt fel spår med att det bör vara en ond uppe för lynch igår och då kvarstår @Ferrari som dessutom verkar hålla med mig för lätt.

Lobelia röstar på Ferrari
 
Började skriva på det här inlägget för flera minuter sen, sen ringde sambon för att höra om allt gått bra med medicineringen. Men nu ska jag nog äntligen kunna skriva klart :p.

Jag tycker att @Magnum lägger en ganska enkel röst på Loons. Ja, @Loons hugger på cirkus och jag håller inte riktigt med cirkus tankegångar, men samtidigt har hon ju försvarat sina tankar så mycket att hon borde vara god. Annars har hon skaffat sig ett jäkligt bra alibi.

Och efter att jag skrivit det lägger cirkus ut det här:
Men då undrar jag om du tror att Snurrfian skulle valt att käka LenaH om hon satt i lyan? Du tänker inte att med Snurris record på att käka polare så hade hon inte valt just LenaH i det läget? Just asking
Och, jo, kanske. När hon skriver på det sättet. Att tänka på är ju dock att @Loons inte spelat förut så hon har säkert inte koll på det.

Jag väljer att rösta på Magnum, för jag tycker att hennes röst på Loons känns väl enkel. Känns som det lätt blir ett drev dit, mot Loons alltså.
hemlig röstar på Magnum
 
Nä. Jag tror jag vet vem jag ska rösta på idag.

Ferrari röstar på Hemlig
Då jag tycker hon glider med på ett lite ulvigt sätt. Inläggen är korta, främst innehållande en motfråga och inte så mycket egna tankar. En ulv som inte vill sticka ut?
 
Alltså jag känner mig väldigt misstänksam mot Loons- det har jag skrivit om tidigare både igår och idag men det hade ju varit bra om hon kunde svara på det som framförs mot henne?
I förra leken var hon ju god och då försvarade hon sig kraftigt när det kom funderingar mot henne
Grunnar på om det är bara att hon inte är online som hon är tyst nu eller om det är så att hon har svårt att motivera ett svar- alltså är ond ?
 
har tyvärr lite ont om tid, eftersom jag håller på att tjafsa med ex och packa i lådor samtidigt :) Sen är det inte lätt att vara ny i gamet, försökte ha lite teori tidigare idag, men någonstans måste man jo komma in i leken ;)
 
Jag blir bekymrad om alla röster på Loons, hon är ny och ungefär så virrig och oprecis i sin röst i denna leken som i förra, än mer bekymrad blir jag när inte @Loons kämpar med näbbar och klor för att försvara sig. Jag var den förste? till att påpeka hennes svaga motivering i rösten på cirkus men nu börjar det likna ett drev.

@cirkus som jag gnabbat med känns inte direkt ond heller, hon går på som hon vore god och @quarter4ever är alltid skum och vill rösta sent och göra skillnad.
Jag tror dock att jag inte är på helt fel spår med att det bör vara en ond uppe för lynch igår och då kvarstår @Ferrari som dessutom verkar hålla med mig för lätt.

Lobelia röstar på Ferrari

Jag håller inte med dig. Tycker det du skriver är logiskt och låter vettigt - inte sagt att det stämmer. Du brukar alltid skriva logiskt och det är något jag uppskattar då jag själv utgår från vad som är mest logiskt.
 
Nä. Jag tror jag vet vem jag ska rösta på idag.

Ferrari röstar på Hemlig
Då jag tycker hon glider med på ett lite ulvigt sätt. Inläggen är korta, främst innehållande en motfråga och inte så mycket egna tankar. En ulv som inte vill sticka ut?
Va? Jag tycker väl verkligen jag försöker förstå hur folk menar med saker och ting. Och har väl kommit med egna tankar?
 
Jag blir lite nervös när det ramlar in röster på @Loons när jag ifrågasatte hennes röst, det känns som en flashback från gårdagen då jag råkade lägga första rösten på en som visade sig vara bybo. Samtidigt så är Loons skum, det är en väldigt svag teori, och jag tror betydligt mer på Cirkus godhet än Loons godhet vilket gör Snurrfian röstar på Loons eftersom jag tror att hon är en ulv som gör det väldigt lätt för sig.
Jag tycker denna motiveringen är lite konstig, först säger du det är en svag teori som folk röstar på mig på, och sedan hakar du på och röstar på mig ändå, verkar väldigt motsägande om du frågor mig :laugh:
 
Röstlista DL2 kl 22

20.41 Loons röstar på cirkus
21.24 Idahoe röstar på quarter4ever
21.31 bollen__ röstar på Loons
21.33 Magnum röstar på Loons
21.42 Snurrfian röstar på Loons
21.51 Lobelia röstar på Ferrari
21.51 hemlig röstar på Magnum
21.51 Ferrari röstar på hemlig

cirkus 1
q 1
loons 3

Ferarri 1
Magnum 1
hemlig 1
 
Loons ändrar röst till quarter4ever

får försöka rädda mig själv och enda andra som fått en röst utöver mig
 
Du har funderingar om Snurrfian efter en dag? O_o
Tycker inte det stämmer in på rollerna som finns beskrivna och enda sättet annars är väl att ni skulle sitta i lyan tillsammans.


Jo, jag sa att jag förstår hur du tänker men jag tror inte att LenaH försökte vinka. Oavsett om hon gjorde det förstod ju lyan, turligt nog, inte det.

Jo, jag har tänkt den tanken precis som jag skrev. Men jag har också förstått, tjugo inlägg senare, hur cirkus tänker, men jag har också sagt att jag inte tror att LenaH försökte vinka.

Jag tycker att hemlig först placerar in mig och Snurrfian i en lya, bara för att jag har en teori om Snurr som icke-ulv.

Sen så kommer det andra inlägget som ett svar till Snurrfian.
Jag tycker det luktar ulv långa vägar faktiskt. Såklart att ulvarna inte fattade att LenaH försökte vinka, men det är ju inte min poäng ens utan poängen är ju hur jag tror att Snurrfian tänkt om hon var i lyan. Innan hemlig fattat det i inlägg #288 så har hon alltså placerat mig och Snurrfian i lyan.

cirkus röstar på hemlig

då hon snabbt placerar mig OCH Snurrfian i lyan. Sen lägger hon en röst på just Magnum för att denne lägger en enkel röst på Loons och att det blivit ett drev mot Loons. Känns rätt out of the bluish för mig. Jag tycker ju att Loons är skum jag också men hemlig är nog märkligare
 
klockan tickar och jag vill ju inte bli kickad för att jag missar att rösta ....:p

Jag har inget som ger mig mer ondvibbar än Loons- och det är till stor del pga samma tankar som igår att jag tycker att det verkar som hon hakar i en annans tanke och idag är det rätt teorifattigt
(men förstår att det är kämpigt hemma @Loons :heart) men sammantaget luktar det ulv för mig


quarter4ever röstar på Loons
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp