Mästerdetektiven Blomkvist på nya äventyr (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Din teori är att den onda utanför lyan försökte vinka till en som den inte kan ha nån aning om sida på? Om LenaH röstat på nån annan, hade du i så fall sagt samma sak om den personen?

Ja och nja.

Jag tror att hon chansade på just Snurrfian för hon vet att hon hade uppfattat det om hon varit i lyan.
 
Ju mer du försöker dividera om detta desto skummare blir du.

Du hade också kunnat läsa mina inlägg.

Ferrari la en andraröst på mig, det uppfattade jag som en möjlig ulv.
Din salva mot Q fick omvänd effekt på mig.
När sen Mirtai fick två röster så insåg jag att hon var en jag kunde tänka mig att rösta på.
"Salva mot Q?"
Vi måste rösta på någon, det blir alltid en salva mot någon, och är man god så har man om man inte är tvilling typ 11 att välja på i en lek med 12 att lägga sin salva på.
 
Jag tycker att det är väldigt intressant att @Loons har kommit med några få inlägg, egentligen inte kommit med några tankar mer än hålla med @hemlig precis och sen lägger en röst på @cirkus utan att reflektera över någon mer, speciellt när Hemlig själv verkar vara helt övertygad om att Cirkus är ond utan att kunna se några fler varianter, väldigt enkelspårig helt enkelt. Jag undrar jag om det inte är så att både Loons och Hemlig sitter i lyan och de har bestämt sig för att försöka få ut Cirkus idag?
Jag har väldigt svårt att se att Cirkus skulle sitta i lyan, vilket jag anser även om hon inte hade haft en teori som sätter mig åt det godare hållet.
Jag kan förstå att @Loons har ont om tid, men ändå så pass enkel spårig?
 
Jag måste ut och fodra nu. Eftersom jag inte är säker på att jag hinner in innan 22 väljer jag att rösta nu.

Loons röst är väldigt märklig. Inte minst eftersom hon inte teoriar om nån mer utan bara har en känsla om cirkus. Jag ger henne lite extra benefit of the doubt eftersom hon är rätt ny.

Det jag tycker skaver mest är det här
Jag väljer att inte (hittills rädda mig själv för att jag tror att det kan ge bättre svar helt enkelt)

äh men vad fan
Q ändrar min röst till mirtai
för att rädda mig själv

Med inte många minuter mellan ändrar Q sig helt. Däremellan har hon diskuterat med LenaH om att det borde ge mer svar om hon inte ändrar.
Hade gärna sett svar från Q som varit frånvarande idag (har det kommit fölis?) Men måste ju rösta nu och att ändra sig så totalt utan att förklara varför är det mest misstänkta för mig.
Därför:
Idahoe röstar på quarter4ever
 
Det motbevisar ju inte att Snurrfian kan vara ond. Lyan kanske helt enkelt inte uppfattade den eventuella vinken?

Jag har aldrig påstått något annat än att jag tror det är möjligt, men helt ärligt så tror jag att med Snurrfians record på att käka sina egna så är hon nog jävligt noga med att inte käka en som möjligen skulle kunna vara polaren utanför lyan.
 
Jag tycker att det är väldigt intressant att @Loons har kommit med några få inlägg, egentligen inte kommit med några tankar mer än hålla med @hemlig precis och sen lägger en röst på @cirkus utan att reflektera över någon mer, speciellt när Hemlig själv verkar vara helt övertygad om att Cirkus är ond utan att kunna se några fler varianter, väldigt enkelspårig helt enkelt. Jag undrar jag om det inte är så att både Loons och Hemlig sitter i lyan och de har bestämt sig för att försöka få ut Cirkus idag?
Jag har väldigt svårt att se att Cirkus skulle sitta i lyan, vilket jag anser även om hon inte hade haft en teori som sätter mig åt det godare hållet.
Jag kan förstå att @Loons har ont om tid, men ändå så pass enkel spårig?
Jag har inte väl inte sagt att jag är övertygad om att cirkus är ond? Jag har ifrågasatt hennes övertygelse om att LenaH vinkade till lyan.
 
"Salva mot Q?"
Vi måste rösta på någon, det blir alltid en salva mot någon, och är man god så har man om man inte är tvilling typ 11 att välja på i en lek med 12 att lägga sin salva på.

ja och jag tycker fortfarande att det teoriinlägget dag1 är märkligt. Det blev too much på saker som var helt vanligt q-ish
 
Jag tycker att det är väldigt intressant att @Loons har kommit med några få inlägg, egentligen inte kommit med några tankar mer än hålla med @hemlig precis och sen lägger en röst på @cirkus utan att reflektera över någon mer, speciellt när Hemlig själv verkar vara helt övertygad om att Cirkus är ond utan att kunna se några fler varianter, väldigt enkelspårig helt enkelt. Jag undrar jag om det inte är så att både Loons och Hemlig sitter i lyan och de har bestämt sig för att försöka få ut Cirkus idag?
Jag har väldigt svårt att se att Cirkus skulle sitta i lyan, vilket jag anser även om hon inte hade haft en teori som sätter mig åt det godare hållet.
Jag kan förstå att @Loons har ont om tid, men ändå så pass enkel spårig?
Jag måste ta mig ut med hundarna nu och röstar nu så jag inte missar. Går ju inte så fort för mig att promenera direkt även om jag slog längdrekord idag.
Jag känner mig trögstartad i leken också, men satt precis och tänkte det Snurris skriver.
En cirkus på hugget, varför skulle hon vara ond för att hon är på hugget? Jag vet inte cirkus sida, men hon känns inte speciellt skum (vilket kanske är..skumt?) men att hon är ond pga att hon är på hugget tror jag inte på. Tycker att Loons gör det lite väl lätt för sig. Plus att jag måste lämna datorn nu,
bollen__ röstar på Loons
 
Magnum röstar på Loons

För att
Hennes röst på @cirkus , känns som en ganska enkel röst då cirkus varit på hugget?
Som ny tänker jag att man lätt kan luras av det och glömma bort de som inte sagt så mycket än. Alternativt att de som inte sagt så mycket kanske inte heller behöver leta i samma utsträckning då man redan vet vilka onda är. :cautious: Jag tror helt enkelt @Loons är ulv.
Och att
hon uttrycker att det bästa är att tänka som fienden. Är man fienden är det ju väldigt lätt :idea:
 
Jag har inte väl inte sagt att jag är övertygad om att cirkus är ond? Jag har ifrågasatt hennes övertygelse om att LenaH vinkade till lyan.

Du har inte fattat poängen.
Jag tar det igen.

Om Snurrfian satt i lyan så tror jag inte att hon hade käkat en som med möjligen hade kunnat vinka. En röst på samma som henne strax efter hade kunnat vara en vink även om det inte var det så tror jag att en ulvig Snurris hade gjort allt för att inte käka sin polare och jag tror att en ulvig Snurris hade haft LenaH som möjlig ond spion i det läget.
 
Jag har inte väl inte sagt att jag är övertygad om att cirkus är ond? Jag har ifrågasatt hennes övertygelse om att LenaH vinkade till lyan.
Du skrev att Cirkus och jag måste sitta i en lya tillsammans, om du tror att vi sitter i lyan så måste det väl betyda att vi är onda?
Du har funderingar om Snurrfian efter en dag? O_o
Tycker inte det stämmer in på rollerna som finns beskrivna och enda sättet annars är väl att ni skulle sitta i lyan tillsammans.
 
Heeej alla som taggat mig för fulla muggar :D

Jag har varit fullt upptagen med olika aktiveter med barnen vilket också inneburit en hel del tid bakom ratten så har helt enkelt inte haft tid att svara under dagen men nu sitter jag vid datorn
Och det som flera undrar över är att jag först skrev att jag inte ville ändra röst för att rädda mig själv OBS att jag faktiskt skev hittills Helt enkelt för att jag ville begrunda om jag verkligen trodde att någon annan var ond av de som fanns till buda att ändra röst till- i den aspekten att då rädda mig själv för det innebär ju att jag skulle bli tvungen att lägga rösten på någon som hade samma antal röster som mig för att jag skulle just kunna rädda mig själv

Jag väljer att inte (hittills rädda mig själv för att jag tror att det kan ge bättre svar helt enkelt)
Sedan efter att ha läst igenom alla röstinlägg så kändes faktiskt Mirtai riktigt skum som la en andraröst på mig utefter samma teori som Lobelia tagit upp och jag tyckte faktiskt inte att deras röster var logiska en gång för jag var då inte insmilandeO_o - vad är det du menar med det @Lobelia? Det skrev du förvisso inte igår men idag?
Jag röstade på Loons igår och jag har fortfarande samma fundering på henne idag - tycker att hon gör det väl lätt för sig genom att välja cirkus idag igen och det är rätt teorifattigt överlag - igår hakade hon i cirkus tanke och idag som sagt väl lätt lagd röst tycker jag- så det luktar lite ulv för mig här ändå?
 
ja och jag tycker fortfarande att det teoriinlägget dag1 är märkligt. Det blev too much på saker som var helt vanligt q-ish
Förra leken jag lekte så tjatade @Niyama om att jag hade ett OT teori och gjorde det enkelt för mig. Nu letade jag för att hitta en teori on topic och då är den skum.... Det fanns inte så värst mycket att gå på. Q är för övrigt fortfarande skum i och med hur hon agerade vid lynchen.

Jag får göra som @LenaH och rösta på samma var lek så jag kanske kan slippa bli misstänkt för rösten ;)
 
Röstlista DL2 kl 22

20.41 Loons röstar på cirkus
21.24 Idahoe röstar på quarter4ever
21.31 bollen__ röstar på Loons
21.33 Magnum röstar på Loons

cirkus 1
q 1
loons 2
 
Förra leken jag lekte så tjatade @Niyama om att jag hade ett OT teori och gjorde det enkelt för mig. Nu letade jag för att hitta en teori on topic och då är den skum.... Det fanns inte så värst mycket att gå på. Q är för övrigt fortfarande skum i och med hur hon agerade vid lynchen.

Jag får göra som @LenaH och rösta på samma var lek så jag kanske kan slippa bli misstänkt för rösten ;)

Jag håller med dig om att Q var skum igår iom agerandet vid lynchen.

Om du hade haft en teori som jag höll med om hade jag inte reagerat.
 
25 minuter kvar till deadline och känner att jag egentligen inte har något att gå på.

@cirkus känns som att hon fastnat lite i Snurrfian/Lena tänket? Men utöver det så får jag känslan av att hon letar onda och därför är på hugget.

@hemlig skriver korta inlägg - verkar lite anti cirkus? Känns lite som om hon glider under radarn.

@Loons röst på cirkus känns ytterst skum. Men tyckte hon var allmänt skum redan i förra leken då hon var god så vet inte vad det säger om hennes roll? Ny förvirrad god eller en ond som gör det lätt för sig.

@Lobelia känns logisk och saklig. Tycker inte hennes röst igår var särskilt skum? Jag tycker det är bättre med en ordentligt motiverad röst än ot-röster.
 
Du har inte fattat poängen.
Jag tar det igen.

Om Snurrfian satt i lyan så tror jag inte att hon hade käkat en som med möjligen hade kunnat vinka. En röst på samma som henne strax efter hade kunnat vara en vink även om det inte var det så tror jag att en ulvig Snurris hade gjort allt för att inte käka sin polare och jag tror att en ulvig Snurris hade haft LenaH som möjlig ond spion i det läget.
Jo, jag sa att jag förstår hur du tänker men jag tror inte att LenaH försökte vinka. Oavsett om hon gjorde det förstod ju lyan, turligt nog, inte det.

Du skrev att Cirkus och jag måste sitta i en lya tillsammans, om du tror att vi sitter i lyan så måste det väl betyda att vi är onda?
Jo, jag har tänkt den tanken precis som jag skrev. Men jag har också förstått, tjugo inlägg senare, hur cirkus tänker, men jag har också sagt att jag inte tror att LenaH försökte vinka.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp