Mästerdetektiven Blomkvist på nya äventyr (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej de kände inte till varandra, men spionen ville nog slippa bli käk. Jag säger det IGEN. LenaH försökte nog tala om att hon var spion - jag tror att hon hoppades att om Snurris var i lyan skulle hon uppfattat vinken. En chansning liksom. Vad skulle hon ha gjort? Räckt upp handen och ropat?

Tydligen verkade det behövas (vinka och ropa) eftersom ulvarna käkade upp henne. ;)

Men tack för svar - då är jag med på vad du menar :)
 
Ja vi diskuterar uddaröster :D

Jag tycker ju att det är riskabelt att fastna i ett tänk - det gör ju att ulvarna så lätt kan bara blåsa på den diskussionen särskilt om de själva inte är inblandade.

Jag tycker också att det vore intressant att se @quarter4ever s svar på varför hon ångrade sig och ändrade. Och varför hon valde just Mirtai och inte mig eller Ferrari som var de andra i det läget med 2 röster.

Sen vore det ju fint med lite input från alla de som röstade med rena OT-röster igår. Hur tänker ni idag?
Det om udda röster var tydligen kvar från ett inlägg jag började på men sen raderade ;) Jag tänkte att förvisso var Lobelias motivering svag men det var hon knappast ensam om igår. Exempelvis var din motivering rätt udda, även om den blev mer förståelig om du missat att hemlig skulle jobba och var tvungen att rösta.

Ja visst är det riskabelt att fastna men som sagt, jag åtminstone måste börja nysta i en ände.

Nu vet jag inte om du räknar mig till OT rösterna? För det tycker nog inte jag :)
Men som sagt, jag röstade på Snurrfian men har funderat ett varv till och nu är Q högst på min lista över folk som betett sig märkligt.
 
Det om udda röster var tydligen kvar från ett inlägg jag började på men sen raderade ;) Jag tänkte att förvisso var Lobelias motivering svag men det var hon knappast ensam om igår. Exempelvis var din motivering rätt udda, även om den blev mer förståelig om du missat att hemlig skulle jobba och var tvungen att rösta.

Ja visst är det riskabelt att fastna men som sagt, jag åtminstone måste börja nysta i en ände.

Nu vet jag inte om du räknar mig till OT rösterna? För det tycker nog inte jag :)
Men som sagt, jag röstade på Snurrfian men har funderat ett varv till och nu är Q högst på min lista över folk som betett sig märkligt.

Nä. Du och Lobelia tex försökte i allafall teoria.
Jag tycker ju att de som teoriar ändå försöker bidra och blottar sig mer än dom som röstar med rent OT-material.
 
Idag tänker jag, som nämnts, kring mirtairöstningen igår.
Särskilt @quarter4ever 's inlägg som @Lobelia ställde frågan om högre upp. Den är intressant.

Sen förståss är det ju 3-4 ulvar som käkade Lena, finns det några indikationer kring varför just henne funderar jag också på.
 
Idag tänker jag, som nämnts, kring mirtairöstningen igår.
Särskilt @quarter4ever 's inlägg som @Lobelia ställde frågan om högre upp. Den är intressant.

Sen förståss är det ju 3-4 ulvar som käkade Lena, finns det några indikationer kring varför just henne funderar jag också på.

Oftast brukar lyan vara "schyssta" och försöka välja någon som levt länge de senaste lekarna, förstås inte sin polare och inte rikta in sig på specialroller - de med såna brukar mer vara i riskzonen senare
 
10.16 hemlig röstar på cirkus I
16.18 Loons röstar på Lobelia I

19.05 quarter4ever röstar på Loons I
19.13 Magnum röstar på LenaH I
20.19 Lobelia röstar på Q I
20.24 bollen__ röstar på Ferrari I

20.33 cirkus röstar på hemlig I
21.08 Mirtai röstar på Quarter4ever II
21.09 Ferrari röstar på Cirkus II
21.19 Idahoe röstar på Snurrfian I
21.19 Snurrfian röstar på Mirtai I

21.22 LenaH röstar på Mirtai II

21.23 cirkus ändrar sin röst till Ferrari. II
21.30 Q ändrar min röst till mirtai III
21.30 cirkus ändrar till Mirtai IV

21.30 Ferrari röstar på Mirtai V

LenaH 1
cirkus 1
Lobelia 1
quarter4ever 2
Mirtai 5
Snurrfian 1
Ferrari 1

LenaH
ond spion
Mirtai - Bybo

Utifrån röstlistan så undrar jag varför för @cirkus , @Ferrari och @quarter4ever Alla dessa ändar till Q. Jag tänker inte på att de skulle göra det som en plan utan varför just @Mirtai?

Jag tor inte ulvarna kommunicerat om att ändra däremot ser jag det som fullt möjligt med scenariot att någon av dem är ond och vill rädda sig och en annan ulv kommer på tanken att rädda kollega (kollegor).

En tanke som slog mig nu kan ju vara att det är en eller flera av de med 2 röster som faktiskt är onda och vill rädda sig. De koordinerar inte utan valet faller på Mirtai som är god. Är det bara en eller två goda band de 4 som fått 2 röster så förklarar det att rösten fallit på samma person. Är det bara 1-2 goda så är risken att röständringarna faller på samma större än om det skulle vara 4 goda. Utifrån det tror jag det är möjligt med ett par okoordinerade ulvar bland cirkus ferrari och Q.
 
10.16 hemlig röstar på cirkus I
16.18 Loons röstar på Lobelia I

19.05 quarter4ever röstar på Loons I
19.13 Magnum röstar på LenaH I
20.19 Lobelia röstar på Q I
20.24 bollen__ röstar på Ferrari I

20.33 cirkus röstar på hemlig I
21.08 Mirtai röstar på Quarter4ever II
21.09 Ferrari röstar på Cirkus II
21.19 Idahoe röstar på Snurrfian I
21.19 Snurrfian röstar på Mirtai I

21.22 LenaH röstar på Mirtai II

21.23 cirkus ändrar sin röst till Ferrari. II
21.30 Q ändrar min röst till mirtai III
21.30 cirkus ändrar till Mirtai IV

21.30 Ferrari röstar på Mirtai V

LenaH 1
cirkus 1
Lobelia 1
quarter4ever 2
Mirtai 5
Snurrfian 1
Ferrari 1

LenaH
ond spion
Mirtai - Bybo

Utifrån röstlistan så undrar jag varför för @cirkus , @Ferrari och @quarter4ever Alla dessa ändar till Q. Jag tänker inte på att de skulle göra det som en plan utan varför just @Mirtai?

Jag tor inte ulvarna kommunicerat om att ändra däremot ser jag det som fullt möjligt med scenariot att någon av dem är ond och vill rädda sig och en annan ulv kommer på tanken att rädda kollega (kollegor).

En tanke som slog mig nu kan ju vara att det är en eller flera av de med 2 röster som faktiskt är onda och vill rädda sig. De koordinerar inte utan valet faller på Mirtai som är god. Är det bara en eller två goda band de 4 som fått 2 röster så förklarar det att rösten fallit på samma person. Är det bara 1-2 goda så är risken att röständringarna faller på samma större än om det skulle vara 4 goda. Utifrån det tror jag det är möjligt med ett par okoordinerade ulvar bland cirkus ferrari och Q.

Skriv gärna rätt kronologi.
Min andra ändring kom efter Ferraris.
 
Tack - skönt att någon verkar fatta

Jag tror ju dock inte samma som du gör. Lena skulle nog väntat med att försöka visa sig för sina allierade tills hon kände sig mer säker. Inte bara gissat.

Det säger ändå inget om Snurris roll imo. Hon kan nog vara vilket som. Jag känner att jag behöver mer att gå på gällande Snurris för att kunna sätta henne åt något håll
 
10.16 hemlig röstar på cirkus I
16.18 Loons röstar på Lobelia I

19.05 quarter4ever röstar på Loons I
19.13 Magnum röstar på LenaH I
20.19 Lobelia röstar på Q I
20.24 bollen__ röstar på Ferrari I

20.33 cirkus röstar på hemlig I
21.08 Mirtai röstar på Quarter4ever II
21.09 Ferrari röstar på Cirkus II
21.19 Idahoe röstar på Snurrfian I
21.19 Snurrfian röstar på Mirtai I

21.22 LenaH röstar på Mirtai II

21.23 cirkus ändrar sin röst till Ferrari. II
21.30 Q ändrar min röst till mirtai III
21.30 cirkus ändrar till Mirtai IV

21.30 Ferrari röstar på Mirtai V

LenaH 1
cirkus 1
Lobelia 1
quarter4ever 2
Mirtai 5
Snurrfian 1
Ferrari 1

LenaH
ond spion
Mirtai - Bybo

Utifrån röstlistan så undrar jag varför för @cirkus , @Ferrari och @quarter4ever Alla dessa ändar till Q. Jag tänker inte på att de skulle göra det som en plan utan varför just @Mirtai?

Jag tor inte ulvarna kommunicerat om att ändra däremot ser jag det som fullt möjligt med scenariot att någon av dem är ond och vill rädda sig och en annan ulv kommer på tanken att rädda kollega (kollegor).

En tanke som slog mig nu kan ju vara att det är en eller flera av de med 2 röster som faktiskt är onda och vill rädda sig. De koordinerar inte utan valet faller på Mirtai som är god. Är det bara en eller två goda band de 4 som fått 2 röster så förklarar det att rösten fallit på samma person. Är det bara 1-2 goda så är risken att röständringarna faller på samma större än om det skulle vara 4 goda. Utifrån det tror jag det är möjligt med ett par okoordinerade ulvar bland cirkus ferrari och Q.

Tänk om det är 4 goda som hade 2 röster? Eller 3?

Jag kan ju säga att jag inte tror att det är 2 ulvar bland oss tre. 1 är inte omöjligt, men jag tror inte på 2. Jag tror att om möjligheten hade funnits att ändra till en kollega så hade en smart ulv hellre gjort det och skaffat sig ett fett alibi.

Med detta sagt - jag tycker att du ser lite endimensionellt på detta och att du inte ens ser möjligheter till fler goda än 2 bland de med 2 röster.
 
Jag tror ju dock inte samma som du gör. Lena skulle nog väntat med att försöka visa sig för sina allierade tills hon kände sig mer säker. Inte bara gissat.

Det säger ändå inget om Snurris roll imo. Hon kan nog vara vilket som. Jag känner att jag behöver mer att gå på gällande Snurris för att kunna sätta henne åt något håll

Det tror inte jag! Varför skulle hon vänta?
Jag tror hon hade försökt visa sig snabbt som fan just för att slippa bli käk. Hon vet att hon levt hyffsat länge i de senaste lekarna och alltså var rätt utsatt.
 
Vink om vadå? Lyan och spionen kände väl inte till varandra?

Apropå ingenting. Förlåt att jag skrivit så extremt lite. Varit väldigt trött de sista pga min sjukdom så har sovit massor. Ska försöka ta igen det om en stund.
En del menar på att det är ett sätt att signalera till lyan att man är med dem genom att rösta direkt efter in i lyan.

Svagheten med det resonemanget är att LenaH som spion inte hade koll på någon i lyan. Och att rösterna duggade tätt så det är lätt att någon slinker i mellan. @cirkus Jag hade kunnat köpa resonemanget om spionen känt till lyan men nu känns det långsökt.
 
Tänk om det är 4 goda som hade 2 röster? Eller 3?

Jag kan ju säga att jag inte tror att det är 2 ulvar bland oss tre. 1 är inte omöjligt, men jag tror inte på 2. Jag tror att om möjligheten hade funnits att ändra till en kollega så hade en smart ulv hellre gjort det och skaffat sig ett fett alibi.

Med detta sagt - jag tycker att du ser lite endimensionellt på detta och att du inte ens ser möjligheter till fler goda än 2 bland de med 2 röster.
Jag håller med dig här, det är inte alls omöjligt med 1 ulv men jag tror inte heller att två ulvar ändrade till Mirtai. Däremot kan man ju fundera varför det blev just Mirtai som fick rösterna när det ändrades!
 
Det tror inte jag! Varför skulle hon vänta?
Jag tror hon hade försökt visa sig snabbt som fan just för att slippa bli käk. Hon vet att hon levt hyffsat länge i de senaste lekarna och alltså var rätt utsatt.

Som vanligt har du en poäng i det du säger Cirkus.
 
En del menar på att det är ett sätt att signalera till lyan att man är med dem genom att rösta direkt efter in i lyan.

Svagheten med det resonemanget är att LenaH som spion inte hade koll på någon i lyan. Och att rösterna duggade tätt så det är lätt att någon slinker i mellan. @cirkus Jag hade kunnat köpa resonemanget om spionen känt till lyan men nu känns det långsökt.
Ja det känns som ett ganska svårt case när hon inte kände till lyan. Då är det väl isåfall om hon hintat på något sätt. Uppenbarligen lyckades hon inte särskilt väl isåfall.
Jag tycker nog att det känns mer troligt att hon inte försökt redan nu jag.
 
En del menar på att det är ett sätt att signalera till lyan att man är med dem genom att rösta direkt efter in i lyan.

Svagheten med det resonemanget är att LenaH som spion inte hade koll på någon i lyan. Och att rösterna duggade tätt så det är lätt att någon slinker i mellan. @cirkus Jag hade kunnat köpa resonemanget om spionen känt till lyan men nu känns det långsökt.

Ja det känner jag också, men Lena är rätt klipsk och brukar har bra känsla så hon kanske trodde att Snurris var ond. Men som jag också skrev till Cirkus så tror jag inte att LenaH hade medvetet följt någon bara för att hon trodde det var DL i första lynch. Utan då hade hon väl snarare väntat tills hon hade mer på fötterna?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp