Mästerdetektiven Blomkvist på nya äventyr (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag röstar lite tidigt idag med, jag håller på att packa ner, skall flytta på fredag och detta fick jag reda på igår ;)

Jag tycker av alla dessa senaste inlägg så är @cirkus verkligen på hugget. Tycker hon skriver rätt krasst, och jag får verkligen såna där arga vibbar från inläggen. (en arg ulv?) Därutöver hade jag redan väldigt misstänksamma känslor utifrån hennes röstning igår, och senaste inläggen här i tråden styrker bara mina misstankar :cautious:

Loons röstar på @cirkus
 
Däremot kan man ju fundera varför det blev just Mirtai som fick rösterna när det ändrades!

Jag kan svara på varför jag valde Mirtai - hon var den jag uppfattade som skummast helt enkelt. Först valde jag Ferrari för att jämna ut, sen när Mirtai också fått en till röst så jag kunde säkra mig genom att rösta på henne så gjorde jag det.
 
Tänk om det är 4 goda som hade 2 röster? Eller 3?

Jag kan ju säga att jag inte tror att det är 2 ulvar bland oss tre. 1 är inte omöjligt, men jag tror inte på 2. Jag tror att om möjligheten hade funnits att ändra till en kollega så hade en smart ulv hellre gjort det och skaffat sig ett fett alibi.

Med detta sagt - jag tycker att du ser lite endimensionellt på detta och att du inte ens ser möjligheter till fler goda än 2 bland de med 2 röster.
Klart att alla kan vara goda, men jag ser det som en möjlig förklaring till att alla ändrar till samma att valet för somliga var begränsat. Det är relativt liten risk/chans att 4 slumpmässigt skulle göra en sådan röständring och alla hamnat på samma, rent statistiskt. Mitt inlägg landade vid att förklara hur det blir mer statistiskt troligt inte att ta upp alla option. Givetvis finns möjligheten att det är 0,1,2,3 eller fyra ulvar bland dem med varierande sannolikhets grad.

Varför är det så viktigt för dig att påpeka att jag inte ser möjligheten till 4 goda, mig veterligt har jag inte skrivit så alls.
 
Jag röstar lite tidigt idag med, jag håller på att packa ner, skall flytta på fredag och detta fick jag reda på igår ;)

Jag tycker av alla dessa senaste inlägg så är @cirkus verkligen på hugget. Tycker hon skriver rätt krasst, och jag får verkligen såna där arga vibbar från inläggen. (en arg ulv?) Därutöver hade jag redan väldigt misstänksamma känslor utifrån hennes röstning igår, och senaste inläggen här i tråden styrker bara mina misstankar :cautious:

Loons röstar på @cirkus

Några andra teorier än att du typ känner att jag är ulv? Inget om de tankar jag har? Utan bara att jag försöker få folk att fokusera på något annat än oss tre som ändrade röst. Några har valt att hoppa rakt ner i att fastna, för mig rejält ulvigt och då blir jag på hugget

Någon annan att teoria om?

Själv tycker jag att såna här röster stinker ulv. Inte en enda teori om någon annan. och ...typ känner
 
Jag röstar lite tidigt idag med, jag håller på att packa ner, skall flytta på fredag och detta fick jag reda på igår ;)

Jag tycker av alla dessa senaste inlägg så är @cirkus verkligen på hugget. Tycker hon skriver rätt krasst, och jag får verkligen såna där arga vibbar från inläggen. (en arg ulv?) Därutöver hade jag redan väldigt misstänksamma känslor utifrån hennes röstning igår, och senaste inläggen här i tråden styrker bara mina misstankar :cautious:

Loons röstar på @cirkus

Fast att cirkus är på hugget behöver inte betyda att hon är ond? Jag ser det snarare som något positivt att hon är på hugget för då får jag intrycket av att hon verkligen försöker hitta onda.

Sen så tycker jag måhända att hennes tanke om att Lena röstade på samma som Snurr för att vinka till lyan är lite långsökt men tanken är god.
 
Jag kan svara på varför jag valde Mirtai - hon var den jag uppfattade som skummast helt enkelt. Först valde jag Ferrari för att jämna ut, sen när Mirtai också fått en till röst så jag kunde säkra mig genom att rösta på henne så gjorde jag det.
Varför röstade du alls på Ferrari när Q redan hade 2 röster, varför ville du bara jämna ut först men när Mirtai kom upp så ville du rädda dig? Sannolikheten för att ev lott skulle falla på dig blev ju lägre med en kandidat till.
 
Ja det känns som ett ganska svårt case när hon inte kände till lyan. Då är det väl isåfall om hon hintat på något sätt. Uppenbarligen lyckades hon inte särskilt väl isåfall.
Jag tycker nog att det känns mer troligt att hon inte försökt redan nu jag.

Uppenbarligen lyckades hon inte. Och jag tror att det kan bero på att Snurris inte satt i lyan.

Varför tror du inte att hon skulle försökt? Det är väl självklart att försöka så fort som möjligt just för att slippa bli käk tänker jag
 
Några andra teorier än att du typ känner att jag är ulv? Inget om de tankar jag har? Utan bara att jag försöker få folk att fokusera på något annat än oss tre som ändrade röst. Några har valt att hoppa rakt ner i att fastna, för mig rejält ulvigt och då blir jag på hugget

Någon annan att teoria om?

Själv tycker jag att såna här röster stinker ulv. Inte en enda teori om någon annan. och ...typ känner
Hur är Loons känsla skillnad mot din känsla för Snurrfian?
 
Korrekt - du har bara resonerat om möjligheten av flera ulvar - alltså har du inte nämnt möjligheten flera än 2 goda.
Nej, det är ointressant när man försöker reda ut om det kan finnas något bakom att flera röständringar faller på samma person, jag kan inte se att det skulle bidra till att koncentrera rösterna.
 
Varför röstade du alls på Ferrari när Q redan hade 2 röster, varför ville du bara jämna ut först men när Mirtai kom upp så ville du rädda dig? Sannolikheten för att ev lott skulle falla på dig blev ju lägre med en kandidat till.

Det skrev jag redan i det inlägget.

Jo serru, jag tyckte inte att Q kändes särskilt skum faktiskt - inte minst med avseende på ditt röstinlägg som jag tyckte smutskastade henne helt utan belägg. Nu vet jag att du tycker annorlunda. Men så resonerade jag, ville helt enkelt inte rösta på en jag inte tyckte var skum.
Jag skulle gärna syna dig. Men jag tycker ju att q måste svara på din fråga för den är bra och q's ändring var rätt skum

Och rösten på Ferrari var helt enkelt för att öka sannolikheten att lotten skulle falla på någon annan.
 
Det tror inte jag! Varför skulle hon vänta?
Jag tror hon hade försökt visa sig snabbt som fan just för att slippa bli käk. Hon vet att hon levt hyffsat länge i de senaste lekarna och alltså var rätt utsatt.
Vänta och vänta. Det stora problemet är att det inte är så värst stor chans att det lyckas i det läget.
 
Det skrev jag redan i det inlägget.

Jo serru, jag tyckte inte att Q kändes särskilt skum faktiskt - inte minst med avseende på ditt röstinlägg som jag tyckte smutskastade henne helt utan belägg. Nu vet jag att du tycker annorlunda. Men så resonerade jag, ville helt enkelt inte rösta på en jag inte tyckte var skum.
Jag skulle gärna syna dig. Men jag tycker ju att q måste svara på din fråga för den är bra och q's ändring var rätt skum

Och rösten på Ferrari var helt enkelt för att öka sannolikheten att lotten skulle falla på någon annan.
Vad var det som var mer skumt med Ferrari och Mirtai än med Q då?
 
Vad var det som var mer skumt med Ferrari och Mirtai än med Q då?

Ju mer du försöker dividera om detta desto skummare blir du.

Du hade också kunnat läsa mina inlägg.

Ferrari la en andraröst på mig, det uppfattade jag som en möjlig ulv.
Din salva mot Q fick omvänd effekt på mig.
När sen Mirtai fick två röster så insåg jag att hon var en jag kunde tänka mig att rösta på.
 
Hur är Loons känsla skillnad mot din känsla för Snurrfian?

Loons röstar på Cirkus för att hon är på hugget. Det är samma som att rösta på Q för att hon skriver alldeles för många inlägg. Nä men skämt åsido.

Känsla går jag ofta på. I förra leken gick det väldigt bra för mig att gå på känslan. Men jag tror @Loons är ute och cyklar när hon röstar på @cirkus för att hon är på hugget. Utan någon egentlig teori.

Jag funderar däremot en del på oss som röstade på Mirtai. Hade velat att @quarter4ever kom online så hon kunde svarat på de olika inlägg som skrivits om henne/oss.
 
Jag röstar lite tidigt idag med, jag håller på att packa ner, skall flytta på fredag och detta fick jag reda på igår ;)

Jag tycker av alla dessa senaste inlägg så är @cirkus verkligen på hugget. Tycker hon skriver rätt krasst, och jag får verkligen såna där arga vibbar från inläggen. (en arg ulv?) Därutöver hade jag redan väldigt misstänksamma känslor utifrån hennes röstning igår, och senaste inläggen här i tråden styrker bara mina misstankar :cautious:

Loons röstar på @cirkus
Du kan inte tänka dig att Cirkus är på hugget för att hon är god och vill rädda sitt skinn? hon är i ett rätt pissigt läge utifrån lynchen, det kan vara som god också. jag kan tänka mig fler anledningar att vilja undvika att röst på någon ärn att de sitter i lyan nödvändigt vis.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp