Mästerdetektiven Blomkvist på nya äventyr (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du vill inte fatta va?
Jag tycker du resonerar högst märkligt. Nej jag förstår ärligt inte varför mitt resonemang är märkligt och Mirtais som hakade på inte har ett märklig resonemang utan hugger det hon kan.

Jag undrar mest varför du fastnar för det och försvarar Q
 
Nu har jag kommit hem igen. Ska försöka äta också så är nog inte här hela tiden men...

Jag tycker det är väldigt tokigt nu att alla vill fokusera på oss tre som ändrade röster, visst ska vi granskas, men risken är att alla andra smyger under radarn.
Ja den risken finns, fast nånstans måste man ju börja nysta liksom.
 
Du har funderingar om Snurrfian efter en dag? O_o
Tycker inte det stämmer in på rollerna som finns beskrivna och enda sättet annars är väl att ni skulle sitta i lyan tillsammans.

Jasså? Jag kan inte ha en teori om någon utan att du placerar oss båda i lyan?
Du kan ju läsa teorin istället och se om du tycker att den makes sense...
 
Jag tycker du resonerar högst märkligt. Nej jag förstår ärligt inte varför mitt resonemang är märkligt och Mirtais som hakade på inte har ett märklig resonemang utan hugger det hon kan.

Jag undrar mest varför du fastnar för det och försvarar Q

Du vill inte fatta va?
Mirtai hakar i ditt resonemang och eftersom hon död och god så tycker jag inte det är värt att ödsla någon energi på. Vad är det att diskutera?

Jag tycker fortfarande att ditt resonemang om q i DL1 är märkligt. Jag håller inte med dig om det helt enkelt - det betyder inte att jag försvarar henne
 
Men varför skulle lyan göra så? Vad skulle de kunna vinna på det.

Det känns direkt märkligt om de nu inte gjort det som någon slags ploj, en hel del att förlora och inget att vinna.
Jag uttrycker mej kanske dåligt:angel: men det var så jag menade. Att det vore ett väl högt spel.

Men det är fler än jag som ändå tänkt tanken att det såklart kan vara möjligt.
 
Du har funderingar om Snurrfian efter en dag? O_o
Tycker inte det stämmer in på rollerna som finns beskrivna och enda sättet annars är väl att ni skulle sitta i lyan tillsammans.
Jag förstår inte riktigt vad du menar? Finns det inte roller nog för mig att vara god? O_o Eller för att både jag och Cirkus skulle vara goda?
 
Det jag reagerat mest på är att cirkus och Q först pratar om att de inte tänker ändra röst för att rädda sig själva, när det bara var de två som hade 2 röster.
Sen i sista minuten ändrar de båda två röster ändå, och till samma person :confused: Kan vara slump och kan vara ett högt spel av lyan, ifall de två är däri.
Jag tycker Ferraris ändring är mindre misstänkt eftersom hon inte pratat innan om att hon inte tänker försöka rädda sig själv. Men vad får både Q och cirkus att ändra sig undrar jag?
 
Det jag reagerat mest på är att cirkus och Q först pratar om att de inte tänker ändra röst för att rädda sig själva, när det bara var de två som hade 2 röster.
Sen i sista minuten ändrar de båda två röster ändå, och till samma person :confused: Kan vara slump och kan vara ett högt spel av lyan, ifall de två är däri.
Jag tycker Ferraris ändring är mindre misstänkt eftersom hon inte pratat innan om att hon inte tänker försöka rädda sig själv. Men vad får både Q och cirkus att ändra sig undrar jag?

Va?

Var har jag skrivit att jag inte tänker ändra för att rädda mig själv?
Jag ändrade först till Ferrari för att jämna ut oddsen för mig själv. Har du missat det?
 
Jasså? Jag kan inte ha en teori om någon utan att du placerar oss båda i lyan?
Du kan ju läsa teorin istället och se om du tycker att den makes sense...
Teorin?
Du skrev:
Jag har mina funderingar om Snurrfian jag också - och de pekar på att hon kan vara på den goda sidan. LenaH's röst på samma som Snurris kan jag tänka mig baseras på att LenaH ville på något sätt kommunicera med lyan (för att slippa b li käk om inte annat) och då måste hon ju chansa iom att hon inte visste vem som sitter där. Om Snurris hade varit i lyan tror jag absolut att hon hade snappat upp den vinken så väl känner de varandra, men iom att LenaH blev käk så tror jag inte på Snurr i lyan.
Inte så mycket till teori tycker jag. Först säger du dessutom att du har funderingar som pekar på att Snurrfian är på goda sidan, för att sen skriva att LenaHs röst på samma som Snurrfian var en vink. Hur skulle det vara en vink när hon inte kände till vilka som är i onda? Nä, det där fallerar totalt för mig.

Jag förstår inte riktigt vad du menar? Finns det inte roller nog för mig att vara god? O_o Eller för att både jag och Cirkus skulle vara goda?
Jo, det finns ju troligen 8 goda från början, tror jag vi kom fram till. I värsta fall 7. Men eftersom jag inte vet var jag ska placera er så tycker jag ju det är konstigt att hon försvarar dig såpass, samtidigt som hon säger att LenaHs röst var en vink till lyan. Jag förstår inte.
 
Ska vi diskutera udda röster
Va?

Var har jag skrivit att jag inte tänker ändra för att rädda mig själv?
Jag ändrade först till Ferrari för att jämna ut oddsen för mig själv. Har du missat det?
Sorry blandade ihop dig med vad Lena skrev :o

Då kvarstår frågan för Q, ser att Lobelia frågar samma
 
Inte så mycket till teori tycker jag. Först säger du dessutom att du har funderingar som pekar på att Snurrfian är på goda sidan, för att sen skriva att LenaHs röst på samma som Snurrfian var en vink. Hur skulle det vara en vink när hon inte kände till vilka som är i onda? Nä, det där fallerar totalt för mig.

LenaH hade naturligtvis inget att gå på, men OM Snurrfian var i lyan menar jag att hon INTE hade käkat LenaH just för möjligheten att hon la rösten direkt efter på samma spelare skulle kunna vara en vink. Det gör att jag tror att Snurrfian kan vara god.
 
Jo, det finns ju troligen 8 goda från början, tror jag vi kom fram till. I värsta fall 7. Men eftersom jag inte vet var jag ska placera er så tycker jag ju det är konstigt att hon försvarar dig såpass, samtidigt som hon säger att LenaHs röst var en vink till lyan. Jag förstår inte.
Försvarar mig? Mot vadå? O_o Jag har sett henne skriva en tanke om mig och du kallar det försvar?
 
Ska vi diskutera udda röster

Sorry blandade ihop dig med vad Lena skrev :o

Då kvarstår frågan för Q, ser att Lobelia frågar samma

Ja vi diskuterar uddaröster :D

Jag tycker ju att det är riskabelt att fastna i ett tänk - det gör ju att ulvarna så lätt kan bara blåsa på den diskussionen särskilt om de själva inte är inblandade.

Jag tycker också att det vore intressant att se @quarter4ever s svar på varför hon ångrade sig och ändrade. Och varför hon valde just Mirtai och inte mig eller Ferrari som var de andra i det läget med 2 röster.

Sen vore det ju fint med lite input från alla de som röstade med rena OT-röster igår. Hur tänker ni idag?
 
bollen__ röstar på Ferrari
därför att jag tänker att hon vill ha ihjäl folk med hjälp av sitt gömställe, och det borde ju vara något en ulv vill göra!
Lite OT men jag är nyfiken. Blöjor luktar illa (åtminstone använda) och är miljöbovar men på vilket vis skulle det potentiellt vara livsfarligt med blöjhinkar? Visst man skulle väl kunna strypa eller kväva någon men döda folk kan man teoretiskt med det mesta.
 
LenaH hade naturligtvis inget att gå på, men OM Snurrfian var i lyan menar jag att hon INTE hade käkat LenaH just för möjligheten att hon la rösten direkt efter på samma spelare skulle kunna vara en vink. Det gör att jag tror att Snurrfian kan vara god.

Vink om vadå? Lyan och spionen kände väl inte till varandra?

Apropå ingenting. Förlåt att jag skrivit så extremt lite. Varit väldigt trött de sista pga min sjukdom så har sovit massor. Ska försöka ta igen det om en stund.
 
Vink om vadå? Lyan och spionen kände väl inte till varandra?

Apropå ingenting. Förlåt att jag skrivit så extremt lite. Varit väldigt trött de sista pga min sjukdom så har sovit massor. Ska försöka ta igen det om en stund.

Nej de kände inte till varandra, men spionen ville nog slippa bli käk. Jag säger det IGEN. LenaH försökte nog tala om att hon var spion - jag tror att hon hoppades att om Snurris var i lyan skulle hon uppfattat vinken. En chansning liksom. Vad skulle hon ha gjort? Räckt upp handen och ropat?
 
Lite OT men jag är nyfiken. Blöjor luktar illa (åtminstone använda) och är miljöbovar men på vilket vis skulle det potentiellt vara livsfarligt med blöjhinkar? Visst man skulle väl kunna strypa eller kväva någon men döda folk kan man teoretiskt med det mesta.
Jag tänkte att man skulle dö av stanken. Eller av att man kräks så man kvävs!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp