Mästerdetektiven Blomkvist på nya äventyr (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
I know, jag funderade bara på vad som var så viktigt med just "ändrar". Tack för svar :)
jag kan ju tillägga oxå att "in the past" så fick den stackars LL i stort sett alltid hålla ordning å reda på röstlistorna själv, vilket gjorde att det var ett hvete att reda ut vilken som var vem sista röst osv.
De senaste åren har ju alla deltagare gått ihop och underlättar genom att sammanställa röstlistorna vilket på sikt kanske gör att behovet av att man lägger in "jag ändrar röst till" försvinner. :)
 
jag kan ju tillägga oxå att "in the past" så fick den stackars LL i stort sett alltid hålla ordning å reda på röstlistorna själv, vilket gjorde att det var ett hvete att reda ut vilken som var vem sista röst osv.
De senaste åren har ju alla deltagare gått ihop och underlättar genom att sammanställa röstlistorna vilket på sikt kanske gör att behovet av att man lägger in "jag ändrar röst till" försvinner. :)
Aha, ja då kan jag tänka mig att det var krångligt och verkligen behövdes!
 
Ja ni. Det där maidenstoet har rushat upp till 17 på reffen nu ikväll så jag kommer ju inte sova inatt mer än nån kvart här och där.
Magkänslan säger mig att det nog inte är dags än men maidenston är svårt att veta med :crazy:

 
Blev övertid ikväll så sover hemma hos mamma istället för att åka 10 mil hem i mörker och snöslask, med sommardäck.
Har kollat igenom leken med mobilen. Känns ovanligt att så många röster hamnar på en och samma deltagare i första DL. Vill nog kolla närmare på alla som röstat där - och deras motiveringar.
 
Uppdatering

Sixtens hund Beppo var fortfarande lite skakig efter arsenikförgiftningen. Konstapel Björk kände sig lättad att Kalle varit så kvick och vaken att han gjorde det marshska arsenikprovet innan de förgiftade chokladkakorna hade fått större påverkan och någon kanske t o m hade fått stryka med.

Konstapeln plockade upp en något kladdig karamell ur byxfickan och stoppade i munnen medan han fortsatte spatsera utefter Lillköpings gator. Det dröjde inte länge innan han fick hemska magsmärtor och han kom ihåg att det var ju i den påsen han hade i byxfickan som Kalle kommit med den arsenikförgiftade chokladkakan till honom


LenaH var Konstapel Björk (ond spion)



DagDL 22.00
NattDL 07.30
 
Dom röst ändringar igår, som alla hamnade på samma person igår (som dessutom va god) tycker jag är ytterst fundersamt.... Jag skulle nog gissa på att en eller flera av dessa personer sitter i Lyan och skal läsa igenom allt som hände igår extra noggrant idag, men verkade som en ulv-lynch om man frågar mig ;)
 
Dom röst ändringar igår, som alla hamnade på samma person igår (som dessutom va god) tycker jag är ytterst fundersamt.... Jag skulle nog gissa på att en eller flera av dessa personer sitter i Lyan och skal läsa igenom allt som hände igår extra noggrant idag, men verkade som en ulv-lynch om man frågar mig ;)

Om man frågar mig så håller jag med om att det är möjligt att någon är i lyan, men eftersom alla ändringar skedde så väldigt sent och osynkat så tror jag att det inte är fler än en om det alls är någon.
 
10.16 hemlig röstar på cirkus
16.18 Loons röstar på Lobelia

19.05 quarter4ever röstar på Loons
19.13 Magnum röstar på LenaH
20.19 Lobelia röstar på Q
20.24 bollen__ röstar på Ferrari

20.33 cirkus röstar på hemlig
21.08 Mirtai röstar på Quarter4ever

21.09 Ferrari röstar på Cirkus
21.19 Idahoe röstar på Snurrfian
21.19 Snurrfian röstar på Mirtai

21.22 LenaH röstar på Mirtai

21.23 cirkus ändrar sin röst till Ferrari.
21.30 Q ändrar min röst till mirtai
21.30 Ferrari röstar på Mirtai
21.30 cirkus ändrar till Mirtai för att säkra sig själv


LenaH 1
cirkus 1
Lobelia 1
quarter4ever 2
Mirtai 5
Snurrfian 1
Ferrari 1

Ferrari måste ju sett min första ändring till henne och i det läget var det fyra spelare med två röster vardera.
cirkus, quarter4ever, Mirtai och Ferrari.

Det är ju lite frågetecken på varför Ferrari inte ändrade till Q i ett tidigare skede - men det kan ju ha varit av samma skäl som att jag inte gjorde det, jag uppfattade inte Q som ulvig utan jag kände mig avvaktande angående henne. Eller varför inte Q ändrade till Ferrari (eller mig gudbevars). Om de hade varit ulvar ihop så hade det ju varit ett bra alibi att någon ändrat till den andra. Så det gör att jag inte tror på dem som lyakollegor i första hand
 
Spånar lite mitt i frukosten :D


@quarter4ever , @cirkus och @Ferrari röständrar (för att rädda sej själva) inom samma minut, till samma person.
Kan konstatera att Q och Cirkus skriver att de inte tänker lägga röster på varandra som räddningsröst men båda röstar sen Mirtai som räddningsröst när tiden höll på att rinn ut.
Om det har nån betydelse får vara osagt men det fastnade i tanken av nån anledning.


LenaH och @Snurrfian 'orginalröstar' på Mirtai av liknande anledningar. Såhär tidigt finns det ju inte särskilt mycket att gå på så det behöver ju inte betyda något alls.



Edit, glömde tagga snurr
 
Jag uppfattar det lite skumt att Cirkus och Q inte vill rösta på varandra men å andra sidan tyckte inte heller jag att någon av dem kändes så skumma igår. @Loons hur tänker du att det var en ulvlynch igår? Alla tre röständringarna var för att rädda sig själva, att de sedan hamnade på Mirtai kan möjligtvis se skumt ut men att en lya skulle outa sig så? Sen kan det säkert finnas en ulv med bland rösterna på Mirtai men det kan lika gärna vara enbart goda.
 
Man kan jo outa så sig så för att det är "en dålig ide" att göra det, så man gör något som är uppenbart för folk skulle tänka att det är för uppenbart och folk i lyan aldrig skulle "outa" sig själva så ;) (är jo ett jävligt smart ulv-spel att göra så)
-Think like your enemy is my motto :p

Att dom röständrar väldigt sent är väl inte som talar för dom inte skulle sitta i Lyan tillsammans, dom kan jo ha avtalat detta sedan innan :grin:
 
Jag uppfattar det lite skumt att Cirkus och Q inte vill rösta på varandra men å andra sidan tyckte inte heller jag att någon av dem kändes så skumma igår. @Loons hur tänker du att det var en ulvlynch igår? Alla tre röständringarna var för att rädda sig själva, att de sedan hamnade på Mirtai kan möjligtvis se skumt ut men att en lya skulle outa sig så? Sen kan det säkert finnas en ulv med bland rösterna på Mirtai men det kan lika gärna vara enbart goda.
Sen inte så många som "känns skumma" på bara en dag, spelet är jo inte kommit igång än ;) Och varför ville Cirkus och Q inte rösta på varandra för att rädda sig själva kan man jo också fråga sig själv ;)
 
Sen inte så många som "känns skumma" på bara en dag, spelet är jo inte kommit igång än ;) Och varför ville Cirkus och Q inte rösta på varandra för att rädda sig själva kan man jo också fråga sig själv ;)

Jag ville inte rösta på Q för jag tyckte inte hon kändes särskilt skum. Inte minst med avseende på Lobelias röst som jag tyckte var jättekonstigt motiverad, när det kommer en sån röst i DL1 med en jäkla massa citat och grejer på sånt som Q alltid pladdrar om och tycker det är skumt så reagerade jag och tyckte det var konstigt och för mig blev Lobelia mer misstänkt och Q mindre misstänkt i det läget
 
Man kan jo outa så sig så för att det är "en dålig ide" att göra det, så man gör något som är uppenbart för folk skulle tänka att det är för uppenbart och folk i lyan aldrig skulle "outa" sig själva så ;) (är jo ett jävligt smart ulv-spel att göra så)
-Think like your enemy is my motto :p

Att dom röständrar väldigt sent är väl inte som talar för dom inte skulle sitta i Lyan tillsammans, dom kan jo ha avtalat detta sedan innan :grin:
Vad skulle ulvar tjäna på att göra en sådan manöver?
 
Tyvärr säger det inte så mycket om LenaHs röst igår, hon hade inte koll på lyan och visste inte om Mirtai var ulv eller god, så den rösten säger inte så mycket. Miratis röst säger heller ingenting.
Jag håller med @cirkus att @Lobelia s röst var lite märkligt motiverad på Q, jag vet att Cirkus tidigare har haft en lex Q, den som röstar på Q i dl 1 är oftast ond men det motbevisades av Mirtai. ;)
 
Tyvärr säger det inte så mycket om LenaHs röst igår, hon hade inte koll på lyan och visste inte om Mirtai var ulv eller god, så den rösten säger inte så mycket. Miratis röst säger heller ingenting.
Jag håller med @cirkus att @Lobelia s röst var lite märkligt motiverad på Q, jag vet att Cirkus tidigare har haft en lex Q, den som röstar på Q i dl 1 är oftast ond men det motbevisades av Mirtai. ;)

Lex Q fungerar ju inte på samma vis när det finns en "god lya" bestående av döda goda. Så jag är inte säker på att ulvarna nödvändigtvis vill ha ut Q om hon är god.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp