Mästerdetektiven Blomkvist på nya äventyr (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, eftersom jag måste lägga mina barn (21.30 är dum DL-tid LL @Paddington - bättre med 22.00 imo) så får jag rösta.

Ferrari röstar på Cirkus
Eftersom jag reagerade på att hon röstade på Hemlig baserat på att Hemligs OT-röst var först. Detta trots att Hemlig sagt att hon skulle jobba kväll och därför behövde rösta tidigt. Då fanns det ju fler personer som röstat med OT-motiveringar som isåfall hade varit bättre att rösta på. För att lägga en OT-röst senare under kvällen känns ju som en bättre orsak till att rösta på.
 
Kan ju också referera till längden på inläggen :p :love:
jag har 1 (ETT) långt inlägg som teoriat resten är mer eller mindre OT som varit långa :p
?
+ ett allmänt hållet med frågor till LL och reflektioner så med lite god vilja så är det 2 låååånga inlägg med lekrelaterat stuff- sort of
 
Jag blir inte så mycket klokare, jag funderade över @Habina som bara skrev ot tills jag läste att hon inte var med i leken. :D
Men i övrigt, det finns inte så mycket att gå på så har till dl 1, @Lobelia som skriver fel och skriver snusmumriken, det känns lite för lätt att lägga en röst på, vilket gör att jag kikar på @Loons som inte har bidragit med mycket. Q har röstat på henne och nu kom andra rösten på Q från Mirtai, men även en andra röst på Cirkus från Ferrari.
Cirkus då, lite märklig motivering med rösten på hemlig men det känns som om det kommer röster lite väl lätt på henne även för en dl 1.
 
10.16 hemlig röstar på cirkus
16.18 Loons röstar på Lobelia
19.05 quarter4ever röstar på Loons
19.13 Magnum röstar på LenaH
20.19 Lobelia röstar på Q
20.24 bollen__ röstar på Ferrari
20.33 cirkus röstar på hemlig

21.08 Mirtai röstar på Quarter4ever
21.09 Ferrari röstar på Cirkus

LenaH 1
cirkus 2
Lobelia 1
Loons 1
quarter4ever 2
hemlig 1
 
Jag tycker nog inte cirkus röst är tillräckligt märklig för att vilja lägga en tredjeröst på henne bara för den skull. Q är ju...Q :) så känns inte riktigt som att jag vill rösta på henne för hennes spelstil heller...

Idahoe röstar på Snurrfian

För det första förstår jag inte varför en sammanställning av allas svar på obligatoriska frågan kunde komma att vara bra att ha i framtiden som hon skrev? För det andra förstår jag inte poängen med att gruppera svaren som hon gjort, (inomhus/utomhus osv) det är väl knappast så att någon ond lär försöka vinka redan genom frågan?
Kan hon vara ond som försöker verka grävande genom att skriva om sånt som egentligen inte är viktigt?
 
Jag blir lite fundersam över @Mirtai okej att man har ont om tid men att bara fundera över de två som har fått mest uppmärksamhet och inte reflektera över några andra och inte heller komma med några egna tankar. Visserligen jättesvårt så här dl 1 men ändå vore det intressant med lite mer tankar.
Snurrfian röstar på Mirtai eftersom jag tror att hon är en ulv med tidsbrist och väljer att rösta på någon som andra redan har skrivit om.
 
Jag tycker nog inte cirkus röst är tillräckligt märklig för att vilja lägga en tredjeröst på henne bara för den skull. Q är ju...Q :) så känns inte riktigt som att jag vill rösta på henne för hennes spelstil heller...

Idahoe röstar på Snurrfian

För det första förstår jag inte varför en sammanställning av allas svar på obligatoriska frågan kunde komma att vara bra att ha i framtiden som hon skrev? För det andra förstår jag inte poängen med att gruppera svaren som hon gjort, (inomhus/utomhus osv) det är väl knappast så att någon ond lär försöka vinka redan genom frågan?
Kan hon vara ond som försöker verka grävande genom att skriva om sånt som egentligen inte är viktigt?
Med tanke på att det var ungefär det enda folk hade skrivit så kändes det vettigt att titta närmare på det, bättre att skriva något om sina tankar än inte skriva något alls känner jag.
 
Jag vill inte rösta efter OT-relaterade grejer, även om den obligatoriska frågan är för att få igång oss så tycker jag det är lite trist när rösterna sen grundas på svar som egentligen inte har med leken att göra.

Jag reagerar visserligen lite på cirkus röst på hemlig, att grunda sin röst på någon som är väldigt tidigt ute pga annat i livet känns också sådär men åas så kan man inte bli fridlyst för det heller. Även @Blacksmithfarm har ju varit ond ibland! :p

Rösterna på q känns också aningen enkla och där sticker ju @Mirtai ut genom att lägga en andraröst för något som känns halvsvagt redan från början så:

LenaH röstar på Mirtai
 
jag tänker då inte ändra röst till cirkus bara för att jag råkar vara uppe som möjlig till lynch idag

jag är inte heller sugen på att ändra till dig :( jag tycker ju att Lobelia var skum som röstad på dig för ditt vanliga bladder - jag kan rösta där för att säkra mig...men det får bli en chansning att jämna ut oddsen

Däremot så känner jag att en andraröst på mig känns rätt mögig. Jag håller med om att min röst inte var superbra, men jag hade missat att hon var tvungen att jobba ända tills DL.

cirkus ändrar sin röst till Ferrari.

Dels för att rädda mig själv men också för att en andraröst på mig känns inte ok. Jag jämnar i allafall ut oddsen
 
10.16 hemlig röstar på cirkus
16.18 Loons röstar på Lobelia
19.05 quarter4ever röstar på Loons
19.13 Magnum röstar på LenaH
20.19 Lobelia röstar på Q
20.24 bollen__ röstar på Ferrari

20.33 cirkus röstar på hemlig
21.08 Mirtai röstar på Quarter4ever
21.09 Ferrari röstar på Cirkus
21.19 Idahoe röstar på Snurrfian
21.19 Snurrfian röstar på Mirtai

21.22 LenaH röstar på Mirtai
21.23 cirkus ändrar sin röst till Ferrari.


LenaH 1
cirkus 2
Lobelia 1
Loons 1
quarter4ever 2
hemlig 1
Mirtai 2
Snurrfian 1
Ferrari 2
 
10.16 hemlig röstar på cirkus
16.18 Loons röstar på Lobelia
19.05 quarter4ever röstar på Loons
19.13 Magnum röstar på LenaH
20.19 Lobelia röstar på Q
20.24 bollen__ röstar på Ferrari

20.33 cirkus röstar på hemlig
21.08 Mirtai röstar på Quarter4ever
21.09 Ferrari röstar på Cirkus
21.19 Idahoe röstar på Snurrfian
21.19 Snurrfian röstar på Mirtai

21.22 LenaH röstar på Mirtai
21.23 cirkus ändrar sin röst till Ferrari.


LenaH 1
cirkus 2
Lobelia 1
Loons 1
quarter4ever 2
hemlig 1
Mirtai 2
Snurrfian 1
Ferrari 2
 
10.16 hemlig röstar på cirkus
16.18 Loons röstar på Lobelia
19.05 quarter4ever röstar på Loons
19.13 Magnum röstar på LenaH
20.19 Lobelia röstar på Q
20.24 bollen__ röstar på Ferrari

20.33 cirkus röstar på hemlig
21.08 Mirtai röstar på Quarter4ever
21.09 Ferrari röstar på Cirkus
21.19 Idahoe röstar på Snurrfian
21.19 Snurrfian röstar på Mirtai

21.22 LenaH röstar på Mirtai
21.23 cirkus ändrar sin röst till Ferrari.


LenaH 1
cirkus 2
Lobelia 1
Loons 1
quarter4ever 2
hemlig 1
Mirtai 2
Snurrfian 1
Ferrari 2
Var det nåt fel på min? Va? Va?? :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp