Mästerdetektiven Blomkvist på nya äventyr (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
LL har förhoppningsvis bara stukat tummen å inte brutit den (få väl se hur ont den gör lite senare :crazy:) men jag kommer inte skriva så mycket om jag inte behöver....

är bra om ni hjälper varandra tolka roller etc för de borde inte vara så oklara nu...
 
En liten sammanställning av de olika gömställena, lite olika och lite som drar åt samma håll beroende på hur man tolkar dem, Idahoe väljer att ha två varianter på gömställe, men gömma hemma hos någon som letar efter den drar åt samma håll som Mirtai som gömmer den i strumplådan för det är så uppenbart att ingen letar där, men även Bollen gömmer inomhus.

Gömma utomhus tillsammans med andra stenar gör Idahoe med sitt andra alternativ, Q, Lobelia och Magnum.

Cirkus och Ferrari gömmer på ställen där ingen vill titta, och jag kommer in med ett ställe där ingen vågar röra. :D
Tack för sammanställning! Jag hoppas dock hitta nåt roligare att teoria om än svaren på obligatoriska frågan. :)
 
Det här är verkligen inte lätt!
Många av rösterna är OT-baserade och det är ju svårt att dra några slutsatser av - sen kommer Q med ett embryo till en teori mot Loons och alldeles nyss så kom Lobelia med en teori om Q för att hon anser att Q försiktigt försöker ställa sig i en godare dager. Jag håller inte med henne i det hon citerar och ser dessa kommentarer som vanligt Q-frågande.

Jag tycker ju att renonsen på tankar om några andra än den som de röstar på gör att folk håller korten nära sig och då blir jag misstänksam emot dom. När tankarna dessutom är totalt baserade på OT känns det ännu svårare att ens försöka hitta något misstänkt. Då blir ju den som har en teori ett lätt offer eftersom det är något som man i allafall kan fundera runt på ett annat sätt.

Nu kommer sambon hem så jag måste lägga en röst.

Jag kan ju tycka att eftersom hemlig var den första med en OT-röst så får det bli såhär idag.

cirkus röstar på hemlig - hennes supertidiga OT-röst på mig känns som lite undanglidande och kanske i hopp om att ingen riktigt skulle ifrågasätta - må det vara en ulv?

jag kanske är lite lätt hjärndöd men jag fattar inte att du lägger rösten på hemlig när du de facto undrar över Lobelias röst på mig? Eller är det jag som behöver skarpare glasögon? :idea:
 
Jag tycker ju att renonsen på tankar om några andra än den som de röstar på gör att folk håller korten nära sig och då blir jag misstänksam emot dom. När tankarna dessutom är totalt baserade på OT känns det ännu svårare att ens försöka hitta något misstänkt. Då blir ju den som har en teori ett lätt offer eftersom det är något som man i allafall kan fundera runt på ett annat sätt.

Nu kommer sambon hem så jag måste lägga en röst.

Jag kan ju tycka att eftersom hemlig var den första med en OT-röst så får det bli såhär idag.

cirkus röstar på hemlig - hennes supertidiga OT-röst på mig känns som lite undanglidande och kanske i hopp om att ingen riktigt skulle ifrågasätta - må det vara en ulv?

Men detta får mig att reagera. Hemlig skulle jobba och var tvungen att lägga en röst tidigt, så hennes ot-röst känns mer okej än de senare då mer saker hänt nu under kvällen.

Nu vet jag att du var tvungen att gå ifrån datorn och säkert fick lite bråttom också men ja. Kunde inte undgå reaktion från mig att du röstar på Hemlig baserad på att hennes ot-röst kom först.
 
@LenaH vill inte avslöja sitt bästa gömställe. Har hon så många hemliga saker? :cool:
Vill inte haka på tvättkorgs-idén utan väljer ett
synligt alternativ som finns rakt framför näsan och därför lätt missas.

Magnum röstar på LenaH
Jag vet att DL1 är knepig, särskilt när man är ny men vad är motiveringen?
Att jag har hemligheter? :)
 
jag kanske är lite lätt hjärndöd men jag fattar inte att du lägger rösten på hemlig när du de facto undrar över Lobelias röst på mig? Eller är det jag som behöver skarpare glasögon? :idea:
Du hann före - jag blev jätteförvånad när rösten föll på hemlig men sorterade in det under traditionerna!
 
Jag vill inte missa att rösta och bli kickad :angel: så jag lägger en säkerhetsröst nu och kan därmed ändra den om det dyker upp något som verkar ulvigare.



bollen__ röstar på Ferrari
därför att jag tänker att hon vill ha ihjäl folk med hjälp av sitt gömställe, och det borde ju vara något en ulv vill göra!

Antyder du att min bebis bajs luktar illa? :eek:
 
jag kanske är lite lätt hjärndöd men jag fattar inte att du lägger rösten på hemlig när du de facto undrar över Lobelias röst på mig? Eller är det jag som behöver skarpare glasögon? :idea:
Fast nu läste jag @cirkus inlägg igen och då skriver hon faktiskt att
renonsen på tankar om några andra än den som de röstar på gör att folk håller korten nära sig och då blir jag misstänksam emot dom.
och då är det kanske inte så förvånande att rösten inte faller på @Lobelia men motiveringen till rösten på @hemlig reagerar jag en aning på.
 
Jag reagerar lite även jag på cirkus röst på hemlig. Hon behövde rösta tidigt pga jobb och det fanns typ inget annat än OT att gå på då. Varför skulle det vara mer misstänkt än de som lagt OT röster senare på kvällen?

Sen förstår jag inte riktigt Magnums teori mot LenaH heller?

Fortsätter läsa och återkommer :)
 
Jag reagerar också på @quarter4ever och hennes inlägg. Det är tillbaka i the good old days och jag får lite känslan att hon skriver massor för stt framstå som genuint letande.

Och så reagerar jag på @cirkus eftersom hemlig var tydlig med att hon var tvungen att rösta pga jobb. Och i det läget fanns det ju ingenting att gå på som var on topic
 
Jag lägger en röst nu, ska krypa ner i sängen.

Mirtai röstar på Quarter4ever

För att jag alltid blir misstänksam mot henne när hon skriver massor med långa inlägg och tror att det kan vara ett sätt att framstå som genuint letande när hon egentligen inte letar alls
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp