Lite frågor och reflektioner från mig då
Så länge det inte finns några föräldrar så lottar LL
Ang detta om det inte blir någon förälder som kan dela ut paket så LL lottar, antar då både bland
vilket paket som ska delas ut samt till
vilken deltagare?
Och jag noterar att du förtydligat att om en god åker i första DL så får den ändå välja att skicka ett paket trots att föräldrarna egentligen har DagDL
Och hur är det om alla paket har delats ut av föräldrarna - är paketen slut då eller fyll det på med ny omgång paket?
Noterar att lyan
inte vet om den onda spionen och vice versa att den inte vet vilka som är i lyan Och att förutom via ett paket (eller möjligen flera beror ju på om det blir nån förälder sas efter första DL som kan skicka paket och hur en ev lottning från LL utfaller) är det den enda personen som får full spioninfo
Och ska man spekulera i antal onda i leken så på 12 deltagare så blir ju 4 vita rosen (onda) mot 8 röda rosen (goda) en perfekt tredjedel - dock med en utanför lyan och ingen ulv i lyan med extra skills. Så jag utesluter inte att det kan vara 4 ulvar i lyan+ onda spionen: Ffa som röda rosen har ängel och siare (dock ingen spion), På goda sidan finns också häxan.
Jag tror inte på 3 onda eller 6 onda - det känns som antingen för få eller för många onda utfrån de roller som finns beskrivna.
Så som jag skrev här ovan antingen 4 onda, eller 5 - beroende på hur LL bedömt att leken balanseras bäst. Samtidigt så måste goda få ut
alla onda för att vinna, men däremot måste
ulvarna vara fler än goda utan att få räkna med onda spionen så man inte glömmer bort det .
Vinstvillkor:
Motståndarna vinner när alla på Vita Rosens sida är borta
Vita rosen vinner när Vita Rosen är fler än motståndarna (ej inräknad Konstapel Björk)
*Röster
*Röster läggs i fetstil typ "Paddington röstar på Paow". Röster får ändras fram till deadline. Man får inte låta bli att rösta för att det ändå ser ut att vara kört för en själv och man får inte rösta på sig själv.
Är det en godkänd motivering att ändra röst för att rädda sig själv i i denna leken?
(har ju ofta varit så- men inte alltid och ser inget skrivet om det?)
Noterar ....
*Efter EN(1) missad röstning kommer du att kickas från leken. Lägg en säkerhetsröst om du vet att det är risk att du inte kommer in före DL. (flera har aviserat låg aktivitet, det är noterat - men försök att teoria om 2st varje dag, eller teoria mer de dagar man har mer tid
Citerade bara för att säga: Grattis!!
både till ett första inlägg i leken och på födelsedagen
hipp hipp hurra!!!
Hittat hit!
Inser att rövarspråket alltså härrör från Kalle Blomkvist
Stormumriken gömmer jag i ett stenröse, bästa kamouflaget.