Mästerdetektiven Blomkvist på nya äventyr (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okejdå, du är väl ursäktad då ;) :p
Men de lär väl knappast föla så länge det är sånt här väder heller? Våra brukar knipa som sjutton tills den dagen det blir fint väder nån timme, då ligger det helt plötsligt en fölis i hagen :love:
Nej det är förvisso sant men samtidigt är jag nojig nog att inte ta för givet något - ett av stona är förstagångare - där kan man aldrig veta något ju :idea:
Det andra stoet är min fina Powwow - och henne känner jag utan och innan så där tror jag det dröjer över tiden som det ser ut. Men med ålderns rätt och för att hålla det andra stoet sällskap åker hon in också. Hon är 19 och bär på 9:e fölet och är tyvärr lite väl tunn trots att jag öser i henne kraftffoder just nu 4 kg lucern och 600g soya + 1 kg havre och 3 dl olja / dag utöver fri tillgång på bra grovfoder och alla andra får typ mineraler och selen och är som
bollar :crazy:) och visar dessutom att hon vill in. Så klart hon får det då :heart


Men nu måste jag sova zzzzzz
 
Senast ändrad:
Och @Snurrfian, det finns ingen anledning att ta i, självklart skulle jag inte skrivit så om jag haft en aning om orsaken. Talsyntes vet jag flera som använder av helt andra skäl.
Jag tycker inte att jag tog i utan ville enbart visa dig att du hade missat anledningen till varför Idahoe använder sig av talsyntes, om du tog illa upp så ber jag om ursäkt.
 
:rofl:
Och detta vågar du skriva i en ulvlek :laugh::rofl::up:
Humor!! :D
:D Jag försöker bara svara ärligt :D Fast jag tror att min egen huligan skulle vara minsta problemet, värre är det med taxdamen som är här på dagarna, hon klapprar tänder rätt friskt om man gör något hon inte anser är nödvändigt, och störa henne när hon sover är väldigt väldigt onödig i hennes ögon! :D
 
Skulle gömma den i tvättkorgen för där är det ändå aldrig någon som tittar :angel:

Jag skulle gömma den i strumplådan för det är så uppenbart så ingen letar där :p

Jag skulle gömma Stormumriken hemma hos någon av de personer som jag inte ville skulle hitta den. Bara för att det borde vara det sista stället de väntar sig.

Alternativt möjligen i grushögen utanför mitt hus som väntar på att bli utspridd på parkeringen :angel:

Jag tänker mig att det vore smart att gömma stormumriken på botten av en stenig, djup , sjö

Jag skulle gömma stormumriken i hundkorgen, det är inte vem som helst som törs stoppa in fingrarna där.

Jag skulle gömma snusmumriken i ett trevligt stenparti. Det är den uppenbara platsen för en snusmumrik.

Stormumriken gömmer jag i ett stenröse, bästa kamouflaget.

Jag funderar på om jag skulle gömma Stormumriken i kattlådan - det är aldrig någon annan än jag som sköter den

Obligatoriska frågan: skulle gömt den i blöjhinken - nog ingen som vill öppna den i onödan ;)

En liten sammanställning av de olika gömställena, lite olika och lite som drar åt samma håll beroende på hur man tolkar dem, Idahoe väljer att ha två varianter på gömställe, men gömma hemma hos någon som letar efter den drar åt samma håll som Mirtai som gömmer den i strumplådan för det är så uppenbart att ingen letar där, men även Bollen gömmer inomhus.

Gömma utomhus tillsammans med andra stenar gör Idahoe med sitt andra alternativ, Q, Lobelia och Magnum.

Cirkus och Ferrari gömmer på ställen där ingen vill titta, och jag kommer in med ett ställe där ingen vågar röra. :D
 
En liten sammanställning av de olika gömställena, lite olika och lite som drar åt samma håll beroende på hur man tolkar dem, Idahoe väljer att ha två varianter på gömställe, men gömma hemma hos någon som letar efter den drar åt samma håll som Mirtai som gömmer den i strumplådan för det är så uppenbart att ingen letar där, men även Bollen gömmer inomhus.

Gömma utomhus tillsammans med andra stenar gör Idahoe med sitt andra alternativ, Q, Lobelia och Magnum.

Cirkus och Ferrari gömmer på ställen där ingen vill titta, och jag kommer in med ett ställe där ingen vågar röra. :D
Vad jag förstår är det ganska många som valt att gömma inomhus, inklusive du själv om det inte är så att hundarna sover utomhus? :D Och "hemma hos någon" skulle ju kunna vara tex i deras trädgård så behöver inte nödvändigtvis vara inne ;)
Men ja, jag är velig så det fick bli två förslag! :D Det är något som hänt flera gånger när jag ska svara på obligatorisk fråga :p

Och skulle jag bli misstänksam mot några baserat på frågan (vilket jag inte är) så ligger du risigt till med just hundkorgen när det är en ulvlek - gömma den i lyan liksom :rofl:
 
Och skulle jag bli misstänksam mot några baserat på frågan (vilket jag inte är) så ligger du risigt till med just hundkorgen när det är en ulvlek - gömma den i lyan liksom :rofl:
:D Det skulle i princip kunna vara samma sak som du skrev, hemma hos någon av de som man inte vill ska hitta den! :D
 
Sen funderar jag på att det är väl så att spionen väl inte vet om lyan? så det vore väl svårt att meddela sig genom att välja samma eller liknande som nån annan? Så jag förstår inte riktigt vad din sammanställning syftar till @Snurrfian ? Eller snarare vad dina kommentarer kring inläggen syftar till med att gruppera ihop folks svar, att samla citaten på samma ställe kan ju vara smidigt :)

:D Det skulle i princip kunna vara samma sak som du skrev, hemma hos någon av de som man inte vill ska hitta den! :D
ja visst är det så :p
 
Sen funderar jag på att det är väl så att spionen väl inte vet om lyan? så det vore väl svårt att meddela sig genom att välja samma eller liknande som nån annan? Så jag förstår inte riktigt vad din sammanställning syftar till @Snurrfian ? Eller snarare vad dina kommentarer kring inläggen syftar till med att gruppera ihop folks svar, att samla citaten på samma ställe kan ju vara smidigt :)

ja visst är det så :p
Snarast att försöka samla dem på ett ställe för att få lite översikt, jag tänker att det kan vara intressant längre fram.
 
Jag ska ut med hunden och sen åka till jobbet för kvällspass. Måste därmed lägga en röst nu för säkerhets skull.
Snurrfian skriver att hon tänker gömma stormumriken i hundkorgen. Känns väl vågat för en ulv tycker jag. Eller så är det jäkligt bra alibi att våga skriva så.

Cirkus lägger stormumriken i kattlådan. Alla vet att hundar gillar kattbajs, så bara en ulv skulle väl vilja lägga den där. Alla andra tycker det är mer eller mindre otrevligt.
Pga detta:
hemlig röstar på cirkus
 
Jag vet inte om jag vill avslöja mitt bästa gömställe för då vet ju alla var jag gömmer hemliga saker?!? :crazy:

Det där med tvättkorg och strumplåda känns sådär, för ställen där JAG aldrig kollar hjälper ju inte om någon annan letar tänker jag.
Jag tror jag gömmer den i allas åsyn - det man har mitt framför näsan ser ju ingen iallafall så jag ställer den på toppen av Kaknästornet. :cool:
 
Jag skulle gömma snusmumriken i ett trevligt stenparti. Det är den uppenbara platsen för en snusmumrik.
Detta är det som låter mest udda enligt mig idag :)

Vad har snusmumriken gjort? :confused: Stackars honom att skulle gömmas i ett sten parti!

Låter mest ulv-likt för mig

Jag får rösta tidigare idag, inte helt säker på jag kommer hinna ikväll. Skall till en kompis efter jobbet

Loons röstar på Lobelia
 
Lite frågor och reflektioner från mig då :angel: :D

Så länge det inte finns några föräldrar så lottar LL

Ang detta om det inte blir någon förälder som kan dela ut paket så LL lottar, antar då både bland vilket paket som ska delas ut samt till vilken deltagare?
Och jag noterar att du förtydligat att om en god åker i första DL så får den ändå välja att skicka ett paket trots att föräldrarna egentligen har DagDL :)
Och hur är det om alla paket har delats ut av föräldrarna - är paketen slut då eller fyll det på med ny omgång paket?

Noterar att lyan inte vet om den onda spionen och vice versa att den inte vet vilka som är i lyan Och att förutom via ett paket (eller möjligen flera beror ju på om det blir nån förälder sas efter första DL som kan skicka paket och hur en ev lottning från LL utfaller) är det den enda personen som får full spioninfo
Och ska man spekulera i antal onda i leken så på 12 deltagare så blir ju 4 vita rosen (onda) mot 8 röda rosen (goda) en perfekt tredjedel - dock med en utanför lyan och ingen ulv i lyan med extra skills. Så jag utesluter inte att det kan vara 4 ulvar i lyan+ onda spionen: Ffa som röda rosen har ängel och siare (dock ingen spion), På goda sidan finns också häxan.
Jag tror inte på 3 onda eller 6 onda - det känns som antingen för få eller för många onda utfrån de roller som finns beskrivna.
Så som jag skrev här ovan antingen 4 onda, eller 5 - beroende på hur LL bedömt att leken balanseras bäst. Samtidigt så måste goda få ut alla onda för att vinna, men däremot måste ulvarna vara fler än goda utan att få räkna med onda spionen så man inte glömmer bort det .

Vinstvillkor:
Motståndarna vinner när alla på Vita Rosens sida är borta
Vita rosen vinner när Vita Rosen är fler än motståndarna (ej inräknad Konstapel Björk)

*Röster
*Röster läggs i fetstil typ "Paddington röstar på Paow". Röster får ändras fram till deadline. Man får inte låta bli att rösta för att det ändå ser ut att vara kört för en själv och man får inte rösta på sig själv.
Är det en godkänd motivering att ändra röst för att rädda sig själv i i denna leken?:) (har ju ofta varit så- men inte alltid och ser inget skrivet om det?)

Noterar ....:p:angel:
*Efter EN(1) missad röstning kommer du att kickas från leken. Lägg en säkerhetsröst om du vet att det är risk att du inte kommer in före DL. (flera har aviserat låg aktivitet, det är noterat - men försök att teoria om 2st varje dag, eller teoria mer de dagar man har mer tid

Citerade bara för att säga: Grattis!!:bump: både till ett första inlägg i leken och på födelsedagen:):D hipp hipp hurra!!!

Hittat hit!
Inser att rövarspråket alltså härrör från Kalle Blomkvist :o


Stormumriken gömmer jag i ett stenröse, bästa kamouflaget.
 
Du skriver så mycket i inlägget så vet inte om jag får koll på dina egentliga frågor till mig.....:confused:

Lite frågor och reflektioner från mig då :angel: :D

Ang detta om det inte blir någon förälder som kan dela ut paket så LL lottar, antar då både bland vilket paket som ska delas ut samt till vilken deltagare?
Och jag noterar att du förtydligat att om en god åker i första DL så får den ändå välja att skicka ett paket trots att föräldrarna egentligen har DagDL :)
Och hur är det om alla paket har delats ut av föräldrarna - är paketen slut då eller fyll det på med ny omgång paket?
Eftersom det lottas, så ja bägge lottas
Paketen tar slut.


Är det en godkänd motivering att ändra röst för att rädda sig själv i i denna leken?:) (har ju ofta varit så- men inte alltid och ser inget skrivet om det?)
Japp
 
Så två har röstat redan, lite räknande på antalet roller, några frågor om rollerna och flesta har väl svarat på obligatoriska frågan redan?

Vart förvånad när jag kom online då jag trodde jag skulle behöva läsa många fler sidor. Men det har inte hänt mycket under dagen.

Grattis @Magnum får jag ju lov att säga också :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp