Mästerdetektiven Blomkvist på nya äventyr (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan du möjligen upplysa om vad du anser @LenaH gjorde som var en uppenbar vinkning?
jag har ju skrivit det i inlägget- det är inom citattecken och kommer från den obligatoriska frågan:
citerar det i sin helhet:
Jag vet inte om jag vill avslöja mitt bästa gömställe för då vet ju alla var jag gömmer hemliga saker?!? :crazy:

Det där med tvättkorg och strumplåda känns sådär, för ställen där JAG aldrig kollar hjälper ju inte om någon annan letar tänker jag.
Jag tror jag gömmer den i allas åsyn - det man har mitt framför näsan ser ju ingen iallafall så jag ställer den på toppen av Kaknästornet. :cool:
 
Uppdatering

AnnaLena skuttar fram på stigen, hon har fått ett viktigt uppdrag - att gömma Stormumriken på ett bättre ställe. Att Röda Rosen fått tag på skatten visade sig vara en felöversättning av rövarspråket, det är inte lätt att uppfatta allt när man har småsyskon som gnabbas och småskriker i bakgrunden.

AnnaLena ser på avstånd gubben Gren och en man med gabardinbyxorna. En stund senare springer hon rakt in i famnen på mannen med gabardinbyxorna. Han är då på väg därifrån och ser både skrämd och arg ut innan han försvinner. Han tappar en papperslapp som hon plockar upp och det visar sig vara en revers.

En liten stund senare hittar hon gubben Gren död.

Idahoe var Ockraren Gren (siare)


DagDL 22.00
NattDL 07.30
 
Uppdatering

AnnaLena skuttar fram på stigen, hon har fått ett viktigt uppdrag - att gömma Stormumriken på ett bättre ställe. Att Röda Rosen fått tag på skatten visade sig vara en felöversättning av rövarspråket, det är inte lätt att uppfatta allt när man har småsyskon som gnabbas och småskriker i bakgrunden.

AnnaLena ser på avstånd gubben Gren och en man med gabardinbyxorna. En stund senare springer hon rakt in i famnen på mannen med gabardinbyxorna. Han är då på väg därifrån och ser både skrämd och arg ut innan han försvinner. Han tappar en papperslapp som hon plockar upp och det visar sig vara en revers.

En liten stund senare hittar hon gubben Gren död.

Idahoe var Ockraren Gren (siare)


DagDL 22.00
NattDL 07.30
:mad::mad::mad:
Kom igen nu goda!
 
Jag jobbar till 19 ikväll och ska därefter lämna saker till svärmor, så ingen undrar varför jag inte svarar på ev taggningar. Kommer in till 20.30-ish gissar jag.
 
Ärsch da :/
Skall läsa igenom Idahoes inlägg lite mer noggrant. Antar att hon inte siat någon ond men det kan ju vara bra att utesluta någon från misstankar.
 
Det hade ju varit fint om siaren åtminstone hade fått sia en gång till kan jag tycka.
Det som är bra är ju att nu bör paketen från föräldragruppen börjat komma in. När siaren finns där så tror jag att hon känner till något om någon och om jag ska vara ärlig så tror jag att hon siade Snurrfian - en klassiker, rösta ena dagen - sia - backa på det nästa dag.

Min gissning är att det första paketet är spionrader; info till god (om föräldrarna nu prickat en god) som därigenom kan hitta andra goda står högt på önskelistan. Om det är spionrader så bör de innehålla

Vem ängeln skyddat - troligen sig själv nu när det inte finns en ond spion
Vem som är förhäxad.
Vem som blev käk :(

Det var mina tankar så här direkt efter NattDL.
 
Det hade ju varit fint om siaren åtminstone hade fått sia en gång till kan jag tycka.
Det som är bra är ju att nu bör paketen från föräldragruppen börjat komma in. När siaren finns där så tror jag att hon känner till något om någon och om jag ska vara ärlig så tror jag att hon siade Snurrfian - en klassiker, rösta ena dagen - sia - backa på det nästa dag.

Min gissning är att det första paketet är spionrader; info till god (om föräldrarna nu prickat en god) som därigenom kan hitta andra goda står högt på önskelistan. Om det är spionrader så bör de innehålla

Vem ängeln skyddat - troligen sig själv nu när det inte finns en ond spion
Vem som är förhäxad.
Vem som blev käk :(

Det var mina tankar så här direkt efter NattDL.
Jag läste om Ida´s inlägg och tror också att hon siade Snurr. Det är iaf det enda jag kunde utläsa.
Hursom så bör hon ju kunna bidra med en god att skicka paket till så paketet inte hamnar i fel händer! :)
 
Jag läste om Ida´s inlägg och tror också att hon siade Snurr. Det är iaf det enda jag kunde utläsa.
Hursom så bör hon ju kunna bidra med en god att skicka paket till så paketet inte hamnar i fel händer! :)
Nu när du pekat ut henne så snällt för ulvarna..... Visserligen kan de läsa men lite onödigt :(
 
Fast hur tänkte du nu? Ulvarna lär väl veta vilka som är goda så för dom är det väl ingen nyhet om Ida har siat henne god?
Jag tänker inte på att veta vem som är god utan veta vilka goda vet är god, ett tror åtminstone. Vem de inte kan få lynchad till exempel.
 
Jag tänker inte på att veta vem som är god utan veta vilka goda vet är god, ett tror åtminstone. Vem de inte kan få lynchad till exempel.

Som jag ser det så är det en fördel att goda vet om andra goda. Så jag tycker fortfarande att din kommentar i inlägg #348 är mycket märklig.
 
Jag tänker inte på att veta vem som är god utan veta vilka goda vet är god, ett tror åtminstone. Vem de inte kan få lynchad till exempel.
Jag kanske förstår dåligt, :o
Men hur menar du?
'Vem de inte kan få lynchad'?

Menar du att det är dåligt att onda vet vilka goda som vet vilka andra som är goda?
Att Ida kan ha siat snurr är ju uppenbart för alla.
 
Jag kanske förstår dåligt, :o
Men hur menar du?
'Vem de inte kan få lynchad'?

Menar du att det är dåligt att onda vet vilka goda som vet vilka andra som är goda?
Att Ida kan ha siat snurr är ju uppenbart för alla.
Ulvar väljer ofta att äta folk som är godförklarade då det är osannolikt att de blir lynchade. Det är givetvis bara ett kriterier. Det är därför jag ogillar att man pekar ut personerna.

Nu är det uppenbart för alla ingen kan missa det efter ett direkt utpekande.
 
Ulvar väljer ofta att äta folk som är godförklarade då det är osannolikt att de blir lynchade. Det är givetvis bara ett kriterier. Det är därför jag ogillar att man pekar ut personerna.

Nu är det uppenbart för alla ingen kan missa det efter ett direkt utpekande.

Jag tycker nog att om siaren skrivit om en person som möjligt god så är det ingen rocket-science att den är siad. Om någon viktig tex ängeln hade missat det vore det ju dumt. Nu tror ju jag att ängeln inte skulle missa en sån detalj
 
Klotter :angel:

@Lobelia har funderingar över både Snurrs och Quarter4evers tankar om att LenaH skulle vinkat till lyan. Borde Lobelia sett det själv? Dvs sitter hon i lyan och svär över att det missades? Tänker att rutinerade vargar i lyan kunde fattat vinken även om den inte gjordes till rätt person.
Gnabbas med cirkus men båda verkar på hugget och vill hitta ulvar.
Oklart dock vart jag vill placera henne.

@bollen__ får jag inte grepp om riktigt men röstar ot och, som det beskrivs, rätt enkelt på goda Loons. Enkelt i tidsbrist eller enkelt i ulvigt? Funderar vidare där.

@cirkus är i farten riktigt och ser ut att leta onda. Spelstil som säkert fungerar från båda sidor om man har tungan rätt i mun.
Men njä, åt det godare hållet just nu.

@hemlig tycker inte Loons verkade skum och ogillar de enkla rösterna på henne. Känns god men vill hitta mer att ta på.

@Snurrfian som inte tog notis om Lenas eventuella vinkning som cirkus skriver om, dvs inte sett och borde då vara god?

@Ferrari skriver en liten rad om alla utom en igår kväll. I övrigt får jag inte riktigt grepp om henne heller.

@quarter4ever ser ut att komma med vettiga svar men gnager kvar ändå. Röstar sent och sätter spiken i kistan båda röstningarna faktiskt. (Även om dl1 var som den var och det var hyfsat tajt i tid även i dl2).
 
@Lobelia har funderingar över både Snurrs och Quarter4evers tankar om att LenaH skulle vinkat till lyan. Borde Lobelia sett det själv? Dvs sitter hon i lyan och svär över att det missades? Tänker att rutinerade vargar i lyan kunde fattat vinken även om den inte gjordes till rätt person.
Gnabbas med cirkus men båda verkar på hugget och vill hitta ulvar.
Oklart dock vart jag vill placera henne.
Kan du se den uppenbara hint Q ser eftersom du anser att rutinerade ulvar borde se den?
 
Ulvar väljer ofta att äta folk som är godförklarade då det är osannolikt att de blir lynchade. Det är givetvis bara ett kriterier. Det är därför jag ogillar att man pekar ut personerna.

Nu är det uppenbart för alla ingen kan missa det efter ett direkt utpekande.

Jag tänker vidare - ju fler som är godförklarade desto svårare för ulvarna att rösta och desto lättare för goda att pricka ulvar
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp