Måste man tävla??

a_c72

Trådstartare
Jag kör JÄTTEGÄRNA lektioner för duktiga instruktörer
De fungerar lite som en morot för mig att hålla igång i den gråa vardagen..
MEN.. "måste" man tävla för det?
Å HUR väljer man klubb? Jag är lite förvirrad inför nästa år.. är det hjärtat eller hjärnan ska få mest talan???

Anna-Carin

Sv: Måste man tävla??

Varför skulle man vara tvungen att tävla?

Jag har som mål att ha kul med mina hästar, tävlar gör jag mest för att kolla av mina egna kunskaper och för att ha en chans att träffa folk. Men jag skippar lika gärna tävlingen och är med som åskådare istället, man får ju träffa folk då också :idea:

Vill du tävla så finns det ju klubbar överallt (åtminstone runt mig har jag märkt), frågan är väl då först vad man vill tävla i, är det brukskörning så kan man ju bli medlem i Föreningen Nordsvenska Hästen, vill man tävla dressyr eller maraton är jag inte riktigt säker på hur man hittar dessa klubbar, men hittar man en klubb någonstans i landet så borde ju de kunna hjälpa till att ta reda på var din närmaste aktiva klubb finns. Men oftast räcker det väl med att vara medlem i en klubb, vilken som helst, för att få vara med och tävla?

/M

Jag uttryckte mig nog lite "klantigt"

Jag har MINST 2 olika klubbar att välja på som jag SKULLE kunna tävla för.. Å de är valet där emellan som jag funderar på HUR Jag ska göra??? Välja med hjärnan eller hjärtat

Anna-Carin

Ja, har du inte tänkt tävla så välj med hjärtat! Det ska kännas bra o välkommet i klubben!:)
Sen om den anläggningen inte är den mest tjusiga (om det är på det viset du menar med hjärtat) kan väl kvitta. Men det är klart....finns det superduktiga tränare i den andra klubben (om du med det menar med att välja m hjärnan), så får du kanske ta dig en funderare. :crazy:
Blev kanske rörigt?

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 617
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Nu hade jag behövt lite perspektiv. Ni som har barn som tränar och tävlar i någon lagidrott, hur fungerar det i er klubb, vilka får...
Svar
12
· Visningar
1 518
Senast: Sar
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 074
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar