måste lära mig att slå ihjäl kaniner......

S

shallowxx

usch... börjar nästan gråta vid tanken... :cry: .
har vart me min kompis nu när hon slagit dem i bakhuvudet med en yxa och jag ska klara det själv, men det tar ju emot.... :(
nån som har nåt tips.... :crazy:

Sv: måste lära mig att slå ihjäl kaniner......

TASKIGT!!

avliva dem hos vetrinär istället.
Har jag gjort med två, skulle aldrig kunna slå ihjäl mina egna husdjur.

Varför måste du göra det själv???
Stor risk att du gör fel om du tvivlar på dig själv - och då vållar du bara djuret onödigt smärta och lidande!

Varför måste du slå ihjäl dom för?? Låter ju hemskt åk till veterinären istället så slipper du det där..

Om man ska äta upp dom kan man inte ha dom avlivade hos en veterinär med kemiska preparat.

/kt

När jag var mindre o kaninslakten drog igång så tog de kaninen i nacken sen lades dom på marken . Där drog de till med en grov träpåk i bakhuvudet.

Ytterligare en som frågar!

Varför ska du slå ihjäl kaninerna för :confused:

Antagligen är det väl slaktkaniner (som Kung Tulle skrev)?

majola skrev:
Antagligen är det väl slaktkaniner (som Kung Tulle skrev)?
Vill man hålla slaktkaniner och därmed måste lära sig att slakta rekommenderar jag att man går de uppfödar- resp. slaktkurser som Vreta kaningård håller. De är lärorika och man får praktisk erfarenhet under handledning.

jag ska lämna dem för tillagning sen ( jag ska inte äta!! :eek: )
jag föder upp gotlandskaniner och det e ju meningen att de som man inte får sålda ska ätas upp.... och dt tycker ja iofs är jättebra, men det är själva ihjälslagningen som är jobbig... :cry:

Har du ingen annan som vet exakt hur man gör som kan göra det åt dig i fortsättningen också?

hemlig skrev:
Har du ingen annan som vet exakt hur man gör som kan göra det åt dig i fortsättningen också?
PÅ Vreta kaningård både köper de in slaktdjur som de själa slaktar och lär även ut exakt hur man gör på bästa sätt om man ska slakta själv.

Min väninna skjuter dem med luftpistol! De dör omedelbart! Skulle ALDRIG ta mina till vetr eftersom kaniner är så himla okänsliga mot alla medel så kräver de jättemycket sömnmedel och ofta får de sticka om en massa gånger och nålen är inte tunn precis. och så måste kaninen resa hemifrån, bättre somna in i sin trygga omgivning.

Jag menar om en kanin skadar sig o lider vill jag avliva den omedelbart inte boka tid och resa till ett djursjukhus först.

Det skulle jag aldrig klara av, även om jag "måste"
Jag skulle nog inte ens klara av att föda upp dem och veta att de snart ska ätas upp........

Föda upp dem skulle jag nog kunna göra, bara jag slapp vara med om själva slakten. På så vis vet jag att de haft det bra fram till det de dör.

paradiset skrev:
Skulle ALDRIG ta mina till vetr eftersom kaniner är så himla okänsliga mot alla medel så kräver de jättemycket sömnmedel och ofta får de sticka om en massa gånger och nålen är inte tunn precis.

Är kaniner okänsliga för sövningsmedel? Det har jag aldrig hört förut, och då är ändå min hane kastrerad... Tvärt om har jag bara hört att kaniner är känsliga för sövningsmedlen så därför innebär det större risker att söva en kanin för t ex kastrering, än när det gäller hund och katt.

Om det krävs jättemycket sömnmedel och omstickningar efter att kaninen somnat, gör ju ingenting. Men att kaninen skulle ha problem att somna av en spruta är ju förstås inte bra. Jag har dock som sagt aldrig hört talats om det förut. Var kan jag läsa mer om det?

Kaniner är flyktdjur, därför krävs mycket för att få ner dem i narkos eller lugnande. Dock är de känsliga också, varpå att det där lilla extra kan vara för mycket för dem så de inte vaknar igen.

Fast det måste ju veterinären veta om... Att mena att veterinären "ofta" måste sticka om "en massa gånger", tycker jag låter väl magstarkt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 365
Senast: Enya
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 121
Senast: Rosett
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 242
Senast: Juli0a
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 899
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur