Måste bara tipsa om

gunhild

Trådstartare
SVTs öppna arkiv, hittade en serie från 1974 som heter "Till häst" såg 2 avsnitt nu... Rätt kul att sitta och titta på :) Göteborg horse show från 1996 och 2002 finns också. Vad säger ni som sett det? Var det bättre förr? Eller sämre? :D
 
Sv: Måste bara tipsa om

Vilken nostalgitripp för oss Gamlingar som var med på den tiden som "Till Häst" sändes, man satt som klistrad framför TV:n.
Men visst har ridningen, och framförallt undervisningen gått framåt :D
 
Sv: Måste bara tipsa om

Har ju bara hunnit se de 2 första, tänkte plöja resten idag. Bra med lediga förmiddagar :) Roligt att se vad mkt som är detsamma idag och så mkt som förändrats. Säkerheten på ridlektionen kändes väl så där med hästar som inte stod stilla och nästan klättrade på varandra. Men väldigt snälla och lugna. LB:2 programmet var snarare vad LA:1 är idag och vääääldigt långt. Älskar att se vad man hade för utrustning förr, smala nosgrimmor och repgjordar och hjälmar utan hakband.
 
Sv: Måste bara tipsa om

Gå in på "öppet arkiv" och välj sedan program A-Ö och så finns det det där. eller skriv in "Till häst" i sökfältet...
 
Sv: Måste bara tipsa om

Ååååhhh........ Nostalgitripp!!!

Satt som klistrad framför TV:n när programmet gick, hade köpt boken som hörde till, och levde med i varenda sekvens...

Sa du 1974? Så längesen... Usch vad tiden går, inser jag nu...:o
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 401
Senast: tuaphua
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 951
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Måste få ventilera mig lite och hoppas på att få lite kloka ord. De senaste åren har varit kaos för mig både jobb och hästar. Har...
Svar
18
· Visningar
2 660
Senast: Ajda
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänker mycket, vilket är ett problem. Problem säger du, det är väl bara bra att tänka? Och du kanske har rätt, om det ur tanken föds...
Svar
13
· Visningar
1 196
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp