Måste bara berätta...

katie

Trådstartare
Sitter här som i ett lyckorus.:p För tre dagar sedan föddes en BC-kull.

Så om 8 veckor kommer det hem en liten Tim hit.:banana:
Ska bli så roligt med en liten buse i huset igen. De två andra är ju inte små och söta längre,;) De är bara stora & söta.;)

En bild på puppisarna och deras mamma.
es44.jpg

Sv: Måste bara berätta...

Ska bli.:laugh:

Om 4 veckor ska vi få träffa valparna för första gången. Gissa om det kommer blixtra från kameran. Risk för permanenta ögonskador.;)

Nej, ingen kennel. De kommer från Orust. Tror inte hon reggat kennelnamn än. Detta är hennes första kull.

e: Loki V1205/2007
u: Zackriassa Humlan V1072/2007

Den stackars uppfödaren kommer nog va helt galen på mig innan valpen hämtats.:p

"Ta nu en Massa kort. Allt måste dokumenteras."

Har ju inga bebiskort på mina andra galningar så på denna bara Måste jag ha det.;)

I slutet på denna veckan är det dags att för första gången få träffa valparna.

Här har jag suttit och räknat ner dagarna och blivit mer & mer glad och spänd för varje dag som gått. Vad händer då...:mad:

Ligger nerbäddad med världens feber, ansiktet är lika svullet som Rocky Balboas efter en fight (-blåmärkena) och hela kroppen sprängvärker.:cry:

Jag har gett mig fasen på att jag ska över till valparna som planerat så just nu har jag nya kompisar. Alvedon, Noni, Piggelin och en kylpåse.

Dags att lägga sig på soffan igen och kolla på vallningsfilmer. Kan jag inte vara ute och träna själv med hundarna så får jag se andra på dumburken som vallar istället.:grin:

Fy vad trist att du blivit sjuk precis innan det är dags att träffa valparna! Kom ihåg att dricka massor av vatten också och försök äta bra mat så blir du nog frisk snabbare. Klart du ska få gosa med valpisar mot slutet av veckan ;)

Det blev ingen tur för att hälsa på valparna förra veckan som planerat. Febern gav sig inte förrän i lördags.

Nu däremot, nu är det snabbt ner i duschen som gäller för nu ska det sniffas på puppisar.:bump:

Lovar att lägga ut bilder när jag kommer hem igen.

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
989
Senast: igbest
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 110
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 055
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 481
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna