Nej verkligen inte. Jag tycker det blir svårare ju äldre de blir. När de var "nyvuxna" var det fortfarande okej men nu är det så mycket svårare. Jag vet inte hur mycket jag bör/kan/ska säga för att varken låta som en martyr eller för att de ska tro att jag inte bryr mig och bara skiter i att göra det eller detta för att jag inte har lust. Jag märker att jag mörkar för barnen att jag inte orkar/kan pga de vidriga sjukdomarna som sätter stopp för det mesta jag vill istället för att säga rakt ut och då blir det fel för det för de kan ju omöjligt ta hänsyn till något de inte ens vet och jag känner mig ständigt som en svikare som inte orkar det jag vill
Det blir lite som ett martyrskap känns det som när jag måste säga att jag inte orkar och ordet orkar för mig innebär att jag dunkar i väggen om jag gör och det tar veckor eller månader att ens komma tillbaka dit jag är istället för att fortsätta framåt och bli friskare. Att ordet har en definitiv betydelse för mig, inte att jag inte har lust men kan göra om det är kul ställer till det i många sammanhang, inte bara med barnen. Det är så svårt det där och jag vill verkligen inte ses som/vara som en martyr
Bristen på bra förebilder är jättesvår att komma runt i det här läget. Avskräckande exempel har jag i mängder och det hjälpte när de var små, det var bara att göra tvärtom men det är inte tillräckligt nu känns det som.