Marsvinen bråkar!

M

moonlightgarden

Marsvinen bråkar så som dom aldrig gjort förut. Riktigt högljut är det å konstant sedan vi kom hem idag. Dom har gått ihop med varandra i ett års tid. Å den ena red den andra idag när jag tittate på dom. Är det bara tjaffs om vem som är högst i rang eller ska man oroa sig å kanske ta isär dom?

Sv: Marsvinen bråkar!

hehe, jaa o ni har haft dem i ett år? hmm, könsmogna sen länge.. ehm, ja du, kanske har en känslig period bara? testa o sätt en liten "mur" i buren, det kan tänkas hjälpa, med vattenflaska på vardera sida och egen matskål. Så hade vi med två hanar, funka skitbra.

Så länge de inte biter varandra så att det blir sår tycker jag gott att de kan gå tillsammans. Mina brudar håller på likadant ibland, oftast om de brunstar samtidigt. Då kan de jaga runt varandra och rida i några dagar, sen går det över och de sover i några dagar. :p

Det är två honor. Å nja ena har jag haft i lite mer än 2 1/2 år hon hade en annan kompis förut (syskon) som tyvärr dog pågrund av lacklukt i lägenheten. Så då åkte mina föräldrar å hämtade upp en ny hona åt mig från uppfödare som var ett år gamal då så hon är lite mer än två år nu. Hon var enligt uppfödaren "ful" så uppfödaren ville inte avla på henne.

Men då är det nog brunstningen, fast dom har aldrig hållt på så här mycket samtidigt förut. Knakse finns en snygging till han marsvin i en lägenhet brevid då kanske :D

Mina var tokiga i en vecka när jag tog hem en begagnad bur som det bott snygga karlar i! :D Det är säkert brunsten, det går över snart! Håll bara koll så att de inte gör illa varandra så är det ingen fara.

tihi :D

Moonlightgardens marsvin:
{50954D2D-6FBE-44FC-B7FC-E9A7B47D4C51}.jpg

japp.. dom är juh så söta :love: ska ta lite fler udda bilder på dem sen.. :D

Hehe helt klart, men du kunnde ju lämnat ut the vampire slayer så folk fick tänka själv :p

Hon heter faktiskt bara Buffy inte Buffy. the vampire slayer.

du godkände hela namnet när jag föreslog det.. :p "Buffy, the Vapireslayer" "ja då får hon heta det då" ;)

du ska juh ändå inte ställa ut eller ta ungar på henne så :)

Nä hon är för gammal för att få ungar för första gången :p

Å jag tror du glömt en bokstav i hennes namn nu :rofl:

Det är nog inte så fint att ställa ut marsvin med konstiga klippningar :crazy:

haha, näe.. etappklippning är nog inte så inne i utställningskretsar.. ;)

långt namn juh, slinter på tangenterna ibland..

Nä precis, å inte bryr jag mig heller. Det bara åker av :D

Jo jag vet men skoj ändå, tänk om någon skulle stava ditt namn fel, vilket liv det skulle bli.

jag stavade inte fel, jag glömde en bokstav.. jag sitter inte precis och fyller i en livförsäkring eller något.. ;) så de är inte världens viktigaste, det står rätt på bilden iaf..

förresten, be L att få kopior på alla bedömingar dom fått på tävlingar, så kan man titta igenom vad som behöver tränas på..

Redan fixat :p

Okej, glömmer en bokstav då. Tänk om jag glömer en bokstav när jag ska skriva i vem det är som har copyrighten på bilderna då...

då skriver du juh iaf det mesta och då vet folk att det är copyright.. :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 967
Senast: Anonymisten
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 645
Senast: MissFideli
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 151
Senast: Whoever
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 905
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar