B

Bellina

När jag håller mitt marsvin och tar på honom så skakar han.. jag tror inte att han är rädd för han slickar mig på halsen.Vet någon vad det kan betyda?
Tack för svar:cool:

Sv: Marsvin

Min kompis har marsvin som vi brukar kela med. Detta beteende betyder troligen att ditt marsvin njuter! :idea:

Låter han *brrrrrr* samtidigt så är det bara en signal för att just så som du rörde han när han lätt och vibrerade tycker han inte om.
*Brrrr* kan dom låta även vid plötsliga höga ljud.
Missnöje helt enkelt.
Inte ovanligt när man rör dom baktill vid häcken då det är ett känsligt ställe för många marsvin.
Vissa marsvin är riktiga pussgurkor och tycker om att putsa tillbaka när dom blir klappade.

Fast du kan väl svara här också?
Det är trots allt ett internetforum som är tillför att ha diskussioner på. Om alla nu vidarebefodras skulle ju diskussionerna sluta.
Dessutom är det inte tillåtet att lämna länkar annat än fördjupning i ett ämne dvs hade du lämnat en länk till en sida som förklarade fenomenet så hade det varit ok men annars är det inte ok.
Stollan också marsvinsuppfödare med egen hemsida och kunskap ;)

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 170
Senast: Efwa
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
773
Senast: ryujaneiro
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 113
Senast: Maniac123
·
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
529
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama