Mars-April mammorna

rebeckasff

Trådstartare
Ja, alla andra har ju en tråd men hitta inte dessa månaderna..

Hur går det för era små?
Min lilla är född 24/3 och är en glad snäll bebis om man nu kan säga så ;)
Ler och "pratar" för fullt :love:

Sv: Mars-April mammorna

Här är det fullt ös:D

Isak är nu 13 snart 14 månader (på tisdag:eek:) och går (springer)
i full fart, river i allt och är precis överallt:D Klättrar och far åt alla håll.
Född 2/4 08

Säger mamma, pappa, brumbrum och kaka haha.
Vavva=hund.

Här är en marsbebis, 31/3 :D

Det går otroligt bra, bättre än vad jag hade väntat mig ( med tanke på alla "varningar" man får om att spädbarnstiden är så jobbig ).

Ja jag vet, det kan komma "sämre tider", men vi tar en dag i taget och njuuter :)

Ella både "pratar" och skrattar nu, så himla mysigt/roligt.

Okomplicerad är hon ( tycker jag ), sällan gnällig och är hon gnällig/skrikig är 99.9% av ggr hunger ..
Enkel att ta med överallt eftersom hon trivs och sover bra i både vagn och babyskyddet.
Sover bra på nätterna, vaknar och äter 1-2 ggr och sedan somnar hon om, så vi lider inte av sömnbrist här :D

Kort och gott, det är UNDERBART att vara mamma..

Spädbarnstiden var ju hur enkel som helst:D
Vi har också ett väldigt enkelt och snällt (alla barn är väl snälla eg men) barn.
Har sovit hela nätter sedan födseln, inga sjukdomar (haft magsjuka nån gång sådär bara. Aldrig haft minsta feber) eller så än.

Samtidigt som jag på många sätt kan känna att det är lättare nu så är det mycket som är tuffare också. Men samtidigt roligare

Här har vi ett litet A-barn, som äter, skiter och sover. Växer så det knakar och följer sina kruvor bra.
Det enda är att han inte gillar att ligga i barnvagnen några längre stunder så det är lite knöligt att ha med honom ute - jag behöver göra saker utan att ha honom i bärselen, vill inte ha honom där när jag grejar med hästarna.

Min aprilknodd är också en lättsam liten sak. Sover massor, växer massor och äter bara varannan-var tredje timme. Accepterar att åka vagn och ligga själv i babygymmet när jag fixar med storasyskonet. Med den här hade jag kunnat göra allt jag trodde jag skulle kunnna göra med ettan, som pyssla i stallet, fika med bekanta etc. Om jag nu haft en häst att pyssla med... det fick jag ge upp förra året, Men det är iaf skönt att kunna göra sådana saker som äta och gå på toa i relativ lugn och ro.

Ett April barn här med, född 20april 09.....

Melwin är så snäll, gnäller bara när han e hungrig eller typ har en (några) fisar på tvären *fniss*

Sover bra, vaknar bara max 2 ggn per natt...ca 02,00 och vid 05,30 ca....
Enekel/snäll att t amed sig överallt.
Knorrar massa och har en hel del läten för sig, börjar så smått att le nu oxå- underbart....
En kille som sover med ena ögat öppet, kan ju missa något kul......

Att ha en liten var inte alls så jobbigt/tufft som jag trodde och som folk säger, jag ÄLSKAR det, vilket jag e chockad över...jag som trodde jag skulle känna mig "låst" men det är ju bara så mysigt med en liten......synd dem växer så fort, redan 6 veckor i morgon.....

Min förlossning var en dröm, det var inget som skrämde mig (med tanke på min förlossnings rädsla innan jag blev gravid)

hejsan min lilla plutt kom den 11/4 med akut snitt, hans magproblem har börjat gå över så nu ägnar vi dagarna åt att bubbla (prata) le så mamma blir helt tårfylld av glädje, äter pruttar och helt enkelt underbar :D

57 cm lång och 5432 g :) växer så de knakar:)

Lillan kom den 8/4 och är alldeles underbar.:love:
Inte ett dugg komplicerad. Men hon gör en massa knorrljud och har sig och skriker otroligt nästan ångestladdat när hon blir jättehungrig. Brukar därför försöka vara steget före, men det är inte alltid man hinner och gud vad det skär i ett mamma hjärta då:cry:

Nu är hon 55cm och väger 3800g, 8 veckor på onsdag
Oj jisses vad tiden går fort:crazy:

Min lilla Astrid kom 19/4 och var en stor tjej redan då. Nu väger hon nog kring 6 kg och är 60 cm lång (om inte mer...). Har inte vägt och mätt på 1,5 vecka, så jag vet inte exakt.

Hon är oftast en glad liten tjej som snackar, ler och äter och sover. Hon gillar att ligga och snacka med sina kompisar i babygymet :)

Tyvärr så har hon haft problem med besvärliga gaser i magen, men jag tror (*peppar, peppar*) att det börjar vända. Ger henne Minifom och Semper magdroppar. På nätterna sover hon från ca 22.00-04, 05. Superduktig! Men sen efter det målet så ligger hon ofta och stånkar och knorrar HÖGT, så jag kan knappt sova. Själv verkar hon sova, men hon kan ju inte heller sova så bra när hon verkar vara besvärad av magen... Jag ammar helt, förutom sista kvällsmålet då hon får ersättning.

Jag trivs med mammalivet och att vara hemma och gosa bebis hela dagarna :)

Här är en marsbebis, 31/3 :D

Det går otroligt bra, bättre än vad jag hade väntat mig ( med tanke på alla "varningar" man får om att spädbarnstiden är så jobbig ).

Ja jag vet, det kan komma "sämre tider", men vi tar en dag i taget och njuuter :)

Ella både "pratar" och skrattar nu, så himla mysigt/roligt.

Okomplicerad är hon ( tycker jag ), sällan gnällig och är hon gnällig/skrikig är 99.9% av ggr hunger ..
Enkel att ta med överallt eftersom hon trivs och sover bra i både vagn och babyskyddet.
Sover bra på nätterna, vaknar och äter 1-2 ggr och sedan somnar hon om, så vi lider inte av sömnbrist här :D

Kort och gott, det är UNDERBART att vara mamma..

Öh jag kan fan kopiera det där :rofl: Allt är samma utom datumet: Elias är född 6/4 :)

Emilia är född 8/3. Inga problem här heller. Hon växer bra, för en vecka sen var hon 61 cm lång och vägde precis 5 kg. Hon följer med oss på det mesta och än så länge känner jag att vi kan göra nästan precis samma saker som innan bara att det kräver lite mer planering. Hon sover i barnvagn/babyskyddet/sjal/sele. Hon är glad för det mesta, skrattar, "pratar" massor, blåser bubblor och är väldigt stadig. Sitter med bara lite balansstöd och står på benen med balansstöd. Börjar röra fötterna i steg framåt.
Hon skricker och gnäller bara när hon är hungrig eller övertrött. Hon har lite gnälltid på kvällen innan hon kan komma till ro och somna. Somnar mellan 20-21 och sover till 4 då hon äter lite och somnar om direkt. Sen brukar hon vakna vid 7 och vilja ha lite mat igen och sen sover hon till 10. Hon sover i sin egna säng (förutom efter 7-maten, då brukar hon komma över till mig).

Senaste dagarna har hon ätit lite dålig och skrikigt vid matningen, men jag är jätteförkyld och har nog smittat henne. Idag har hon hostat mkt.

Nästa måndag blir hon 3 månder, jag kommer inte ihåg hur det var innan hon kom. Jag älskar att vara mamma och är så stolt över min lilla dotter.

*KL*

Min lille Hugo är 7 v imorgon (f. 16/4) Är nog nästan 60 cm lång och väger ca 5,3 kg. Han följer sina kurvor exemplariskt :)

För det mesta bara han äter och sover. Gnäller lite när han är trött eller hungrig. Kunde lägga honom runt 21.30 och han sov till runt 4, men natten till måndag fick min lille stackare ett kruppanfall och fick åka till akuten :cry: I samma veva verkar det vara ökningsperiod, så alla rutiner har ställts på ända :crazy: I natt var det amning 21, 23, 02, 04, 06.30 *pust* Idag verkar det dock vara mer mjölk så jag hoppas det kan gå bara 3-4 timmar mellan matningspassen och åtminstone 6 h på natten (var väl lite bortskämd :angel: )

Detta var barn nr 3, ville egentligen inte ha fler barn. Hade jobbiga spädbarnsperioder med de andra 2. Mycket skrik och krånglande amning. Nu skulle jag inte gråta om det blev en 4:a ;):D

För tillfället har vi en "sur" period... Suck, vet inte vad jag ska göra, det är inget som passar fröken särskillt länge nu för tiden. Blir snabbt lessen och arg:crazy:

Har börjat tugga på sina händer mycket och dreglar därefter, vet ej om hon redan nu börjar få en känning av tänder?!?!? Min mamma säger att det är väldigt tidigt men att det kan vara som hon är känslig och känner att det spänner långt ner i tandköttet??
Någon annan som har erfarenhet av tidiga tänder?
Hon är 10 v och 5 dagar...

Råd någon??

Fick en dotter, Agnes, den 18e april, 3 veckor före bf.
Kan kopiera Calaziyra o memmas beskrivningar av deras barn rakt av för det stämmer överrens med min lilla tjej! :)

Det låter som ett utvecklingssprång, då blir de ofta gnälliga och klängiga ett tag. Oftast är de på gång att lära sig något nytt då, och jag har för mig att det kommer ett vid åtta-tio veckors ålder. Jag hittar inte någon bra länk såhär direkt, men om du söker på "utvecklingssprång" här på Buke hittar du säkert mer. Annars kan man läsa mer i en bok som heter Växa och upptäcka världen.

Min sexveckors lillskrutt var lite orolig förra veckan och nu har han satt fart och pratar och ler massor. Han är mycket vaknare med, så han har iallafall gjort ett språng nyligen.

Det låter som ett utvecklingssprång, då blir de ofta gnälliga och klängiga ett tag. Oftast är de på gång att lära sig något nytt då, och jag har för mig att det kommer ett vid åtta-tio veckors ålder. Jag hittar inte någon bra länk såhär direkt, men om du söker på "utvecklingssprång" här på Buke hittar du säkert mer. Annars kan man läsa mer i en bok som heter Växa och upptäcka världen.

Min sexveckors lillskrutt var lite orolig förra veckan och nu har han satt fart och pratar och ler massor. Han är mycket vaknare med, så han har iallafall gjort ett språng nyligen.

:bow::bow:
Tack!
Jag ska genast läsa, jag blir så frustrerad när inget passar...:confused:
För jag kan annars hålla med er andra här om att jag har väldens bästa bebis som i vanliga fall är helt ljuvlig och underbar, aldrig gnällig annars, bara när man är hungrig så klart :D

Hur länge brukar dess utvecklingssprång hålla i? Det är såklart olika, men jag menar, är det 1 v eller 1 månad?? Har varit så här i 6 dagar nu, men känns som en hel evighet:confused:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 066
Senast: gulakatten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 025
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 224
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Badrumsrenovering
  • Vad gör vi? Del CCVII