Marley och jag, nån mer som läst den?

AnnaJL

Trådstartare
Tänkte att denna tråd passade bäst på Hund. Nån mer som läst boken Marley och jag av John Grogan. Handlar om labradoren Marley som är minst sagt en handfull :D

Om ni inte läst den, LÄS DEN! Jag älskar min hunds små jobbiga egenheter efter att ha läst om Marleys inte så små jobbiga egenheter :D

Sv: Marley och jag, nån mer som läst den?

Jo, den har jag läst. Jättebra bok, tycker jag. Men så är man lite partisk också, då man vet att det handlar om en labbe och jag är uppvuxen med denna ras.
Det enda jag "störde" mig på var slutet, dvs att de i mina ögon väntade för länge innan avlivning. Men det har egentligen inget med boken i sig att göra.

Snart lär den komma på film med bl a Jennifer Aniston i huvudrollen.

Jag har läst den. Det var helt okej.

I slutet så låg jag och storgrät på sängen, för jag tänkte på hur det skulle vara att förlora sin hund själv, och då hoppade min going Elvis upp i sängen och trösta mig :love:

Har precis läst den men orkade inte läsa slutet, la ifrån mej boken idag då jag bara grinade. Mår inget vidare just nu med en dålig fånghäst i stallet och dessutom en massa minnen i bagaget så kanske att jag orkar ta slutet en annan gång... Men boken för övrigt var ju helt underbar!!!! Mer än att jag tycker Marleys slut borde kommit tidigare.....

Jo det var några saker man störde sig på som hundmänniska faktiskt. Hunden hade ju helt klart mått och uppfört sig bättre hos någon som kan hundar.

Tex. hans fobi för åskväder hade man ju helt klart kunnat hantera bättre. När det händer flera gånger att man hittar hunden helt blodig efter att ha försökt att ta sig ut ur rummet han var instängd i borde man ju börjat fundera.

Tror att i många fall så beror hanteringen av hunden på att man göra lite olika i USA mot i Sverige.

Ska bli spännande att se filmen sen.

Jag ska se filmen snart - tror den är underbar! :love:

Kankse inte har med saken att göra, men var inte Marleys husse med i ett avsnitt med Cesar Millan med sin nya labrador?

Det var där jag hörde talas om Marley första gången i så fall.

Älskade boken, slutet var väldigt jobbigt då jag har en labbe som är 9 år som börjar bli skruttig=(

Jag fick den i julklapp av mamma, men har inte hunnit läst det.

Kul med en film:laugh:

*KL*

Jag har läst den! Helt OK "söndagsbok" Alltså en bok man läser väldigt snabbt och inte behöver fundera så mycket på för att förstå handlingen.

Grät en skvätt på slutet.

Jo, han var med i ett avsnitt med Cesar Millan.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
718
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
1 899
Senast: Otherside
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
899
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 280
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka