Märkt men utan papper?

NaTTa

Trådstartare
Hej!

Jag fick i sensommaren en katt utav en bekant jag kände väldigt lite när jag kom hit som nyinflyttad.

Katten är öronmärkt och problemet är att jag aldrig får dessa papper på kissen (inte heller gjort något ägarbyte).

Tjata går inte längre på förra ägaren- personen undviker all kontakt... Jag tror att papprena inte finns kvar (eller något intresse alls).

Kan jag göra något med kissens öronmärkning? Jag skulle ju vilja att katten står på mig samt försäkra honom.... :confused:
 
Sv: Märkt men utan papper?

Har de inte registrerat numret hos kennelklubben kan du kontakta veterinär som kan registrerat numret och du betala in avgiftenn. Vet inte om dusjälv kan registera en öronmärkning.
 
Sv: Märkt men utan papper?

Ring svenska kennelklubben, som har hand om id-registret även för katt och hör hur du ska göra.
 
Sv: Märkt men utan papper?

Att den är öronmärkt betyder inte automatiskt att den är registrerad. För att få registrera den krävs att man betalar en avgift och gör man inte det är den heller inte registrerad. När jag märkte (förvisso med chip, men samma där) min Yoga fick jag inget papper eller nått från veterinären att fylla i och skicka in. Så hon var oregistrerad några månader innan jag fattade och reggade henne.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 659
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 276
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 316
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 071
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp