"Mannen som talar med hundar" del 435

Sv: "Mannen som talar med hundar" del 435

Alla är nog medvetna om att man redigerar bort mycket material, förmodligen betydligt mer än 50%.

Men vad man gör i dom här avsnitten, är att förenkla intill meningslöshet. Det kan delvis bero på det Sony är inne på, nämligen att man vänder sig till Svensson med hund, dvs inte hundfolk.
Men antagligen är vi som deltar här mer insatta i hur det i verkligheten förhåller sig med hundar och problem. Därför tycker jag att det skulle vara betydligt intressantare att få se mer av hundens beteende innan CM kommer in i bilden, längre inslag när CM etablerar sig och mer av avgörande/förändrande händelser.

Men det är vad jag tycker, en liten skit i det lilla landet i norr som inte köper annonsvarorna i orginalprogrammen. ;)

LIA
 
Sv: "Mannen som talar med hundar" del 435

Att man tar bort så mycket av innehållet, fr a delar "där det händer", att resten blir ett slätstruket "jaha".

LIA
 
Sv: "Mannen som talar med hundar" del 435

Alla är nog medvetna om att man redigerar bort mycket material, förmodligen betydligt mer än 50%.

Men vad man gör i dom här avsnitten, är att förenkla intill meningslöshet. Det kan delvis bero på det Sony är inne på, nämligen att man vänder sig till Svensson med hund, dvs inte hundfolk.
Men antagligen är vi som deltar här mer insatta i hur det i verkligheten förhåller sig med hundar och problem. Därför tycker jag att det skulle vara betydligt intressantare att få se mer av hundens beteende innan CM kommer in i bilden, längre inslag när CM etablerar sig och mer av avgörande/förändrande händelser.

Men det är vad jag tycker, en liten skit i det lilla landet i norr som inte köper annonsvarorna i orginalprogrammen. ;)

LIA


Saken är att det är och kommer fortfarande för alltid vara ett tv program. För att alla typer av människor ska hinna och framförallt orka se det så måste man göra avsnitten mer korta och koncista. Nog för att jag gärn hade kollat på ett fyra timmar program om det var riktigt intressant. Men sen är jag en jag en fjäder på en höna av alla människor som följer detta vrje vecka.
Jag vill också se mer av "behandlingsmetoderna" precis som de flesta som har hund som ett stort intresse. Jag kan ändå tänka mig att det faktiskt inte tar så lång tid att "rehabilitera" hundarna. I de flesta fallen så handlar det ju om hundar som bara behöver en gräns och en promenad. I extrema fall får man ju alltid höra om hur pass länge hunden blivit omhändertagen. En dvärgpincher han hade tog han över i 15 dagar och hade hemma hos sig, det framgick i programmet.
 
Sv: "Mannen som talar med hundar" del 435

Fast det är ju inte Cesar som ska jobba med hundarna...eller hur ? Han ger dom ju ett verktyg helt enkelt. Är det så fel då ?
 
Sv: "Mannen som talar med hundar" del 435

OK, jag har min uppfattning om programmet och vad jag skulle vilja se. Du har din och andra har sin. Ska vi lämna det så?

LIA
 

Liknande trådar

Övr. Hund Några av mina vänner har lite olika hundproblem och jag är nyfiken på hur ni skulle lösa dessa. Hur skulle ni råda dem? Familj med två...
2
Svar
22
· Visningar
3 636
Senast: Frost116
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 960
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
37 469
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 187
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp