Mankhöjd?

D

Dova

Har bara en liten fråga, har just köpt ett halvblod född 1999.
hon är ca 159 nu, väldigt omusklad och mager.
Undrar bara hur länge en häst växer (sto).(på höjden alltså=)
Om det går att säga exakt?
Är det så att valacker/hingstar växer längre upp i åldrarna än ett sto?
:confused:

Sv: Mankhöjd?

Med tanke på att hästen nu blir 7 år vid årsskiftet, så lär hon knappast växa något mer................

nej det stämmer nog..men jag undrar ändå om hästar är som människor..
att tjejer växer tidigare och killar skjuter på i höjd senare..
nåt jag hört bara ...:smirk:

Den har nog växt klart men du säger att den är mager och omusklad. Manken är ingen fast skelettdel på kroppen utan sjunker ngt vid ansträngning och avmagring då musklerna som håller frambenen på plats är avslappnade/avsaknade. Så när hon lägger på hull och musklar på sig kan den växa lite granna, men vi pratar kanske 1 cm. eller 2.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 618
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 857
Senast: Tualma
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 693
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 967
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama