Manipulerade fiskar

Sv: Manipulerade fiskar

Men fyfan!

jag måste erkänna att de färgade fiskarna såg otroligt häftiga ut, men aboslut inte till vilket pris som helst! Usch!!!!!

Så grymt. Och varför vill man ens ha såna fiskar? Liksom hur kan man tycka att det är FINT? Det ser ju så onaturligt ut att de nästan ser ut som rena plastfiskar. Och det måste väl vara bra mycket billigare och enklare att just skaffa/ha sådana i stället då. Vansinne, som sagt.

Senast ändrad:

Kan glädja er med att de tatuerade fiskarna inte får säljas i Sverige, och att de färgade som tur är sällan gör det. Vi är väl hyfsat etiska i vår akvariehobby. Fint är det rakt inte, lika onaturligt som när man sprayfärgar pudlar.

Fast vilken är smärtskillnaden på en exotisk firre som piercas för syns skull, och en svensk lax som fångas med spö med tillhörande krok? Egentligen?

I övrigt håller jag med, vidrig hantering. :mad:

Vart står det i lagen ? Lagen säger väl endast att man inte får manipulera fiskar och att utöva djurplågeri ? Vart står det att man inte får importera och sälja ? Handlingen får inte göras i Sverige, men är den gjord någon annanstans så verkar det helt ok.

Hur ska en piercad fisk kunna bete sig naturligt utan att tex råka sticka ut ett öga på sin artfränd ? i vilket syfte piercar man fisk ?

men va f-n! :mad: Vad är det här? Jag blir så arg och ledsen. Varför ska människor vara så oerhört korkade och elaka jämt!

Att det finns folk som inte är riktigt kloka, får man ju bekräftat rätt ofta.
Fördjävligt rent ut sagt, och man får väl hoppas att det kommer ett importförbud.

Jag såg en tattuerad sån där naken katt ( vad heter dom ? Sphynx ? ). Fast jag vet inte om bilden var manipulerad..Men det såg då ut som den hade stora, fina tattueringar över hela den.

Men fy! Skulle kännas oerhört smaklöst att ha färgade/mönstrade fiskar hemma i akvariet. Det finns ju redan fiskar som naturligt har väldigt vackra färger och teckningar, skulle väl kännas roligare att titta på såna.

Det där var bland det osmakligaste jag sett på länge! :eek: Vem vill ha ett tatuerat grisskinn eller en uppstoppad tatuerad gris? *spysmiley* Eller en livs levande tatuerad gris för den delen?

Helt sinnessjukt!
Tatueras grisarna vakna?

Jag tror inte att de kunnat tatuera grisarna helt "riskfritt" om de vore vakna. En pissed 100 kgs sugga eller galt är ju inte att leka med.

Jag får det till att detta är någon form av träning för tatuerarna kanske? Eller kanske inte.. det värsta är väl iaf ändå att man ser på bilderna hur smutsiga grisarna är :eek: kan inte vara särskilt hygieniskt eller riskfritt för grisarna? Måste ju vara hög infektionsrisk!

Hemsidan funkade inte, men kollade in på google. Såg ut som målade påskägg :crazy:.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 722
Senast: Fraegd
·
Tjatter Det pågår något skumt på den lokala djurparken. Den annars glada stämningen har bytts ut mot tumult. Gälla skrik har hörts, både...
29 30 31
Svar
607
· Visningar
19 713
Senast: Artline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar