Manband för western

D

Dwight

I ställe för gummisnoddar har westernfolket nåt som håller manen på en sida på ett snyggt och naturligt sätt.
Var finns det att köpa? Priser?

Sv: Manband för western

I ställe för gummisnoddar har westernfolket nåt som håller manen på en sida på ett snyggt och naturligt sätt.

Alltså vill du ha något i manen såsom gummisnoddar?
Eller vill du att manen bara ska hålla sig på ena sidan utan någonting?

//C

Nej, vi tofsar manen och så får hästarna stå med huva innan tävling för att den ska platta till sig snyggt på en sidan.

Jag tror att du menar det som kallas för att 'banda' manen.
Då delar man upp manen i små tåtar och fäster dem med gummiband, sedan sätter man på en huva för att det ska hålla sig.

Som de andra sa och om man drar lite extra i underhåren på varje tofs så ligger de lite plattare. Plattång kanske kunde vara nåt :D

Banda manen (gör små tofsar) med tighta gummisnoddar, använd något medel tex hårgelé, spray eller speciell bandningsvätska, klipp önskad längd och på med hood över natten. Voila!

Här är min häst innan tävling (brukar dock fläta svansen också)
Sån hood du menar eller?

P4140006.jpg

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 605
Senast: Nepenthe
·
Kläder & Bli fin Är det nån som har koll på hur skor från Helly Hansen brukar vara i modell och storlekar? Jag får upp reklam på en ny modell av...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: tanten
·
Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 476
Senast: MiniLi
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 525

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka