Månadskostnad för era hundar

Sv: Månadskostnad för era hundar

fast äter han 6dl om dagen så blir det ju ändå mer än 10 kg i månaden.

Vad har ni för hund? Storlek? Isländsk fårhund, medelstor.

Vad kostar maten varje månad? Kanske 100-150 kr.

Försäkringskostnader? Hur är den försäkrad? Veterinärvårds och livförsäkring kostar 66 kr. :P

Övriga kostnader? Nej egentligen inte, förutom vacc och avmaskningar men det är ju inte varje månad.

Tycker generellt att min hund är väldigt billig i drift, men vi håller ju inte på med några träningar eller tävlingar (de miljonerna går till hästen istället... :crazy: )

Jag skrev att han äter ca 6 dl om dagen, ibland mer ibland mindre.

Min hund är fullt frisk och mår bra, har aldrig varit sjuk hittills på de sju år han levt. Spelar det då någon roll om han äter mer eller mindre än 10 kg torrfoder i månaden?

Vad har ni för hund? Storlek? Irländsk röd setter, stor
Vad kostar maten varje månad? ca 250kr/hund

Försäkringskostnader? Hur är den försäkrad? IF, 2143kr/år utan kennelförsäkring. Fast självrisk på 2500kr.

Övriga kostnader? vaccinationer, avmaskningar, ev. kurser, trimningar, utrustning, utställningar, resor. Ja, name it! Summan kan variera rejält. Jag trimmar själv så jag slipper den kostnaden. Utställningshelg får man räkna med att det går bort 3-5000kr beroende på hur långt man åker och om man måste hyra stuga för att bo.

Men är det bara vacc. och avmaskning man räknar på så varierar summan på runt 1000kr/år på en hund tror jag.

Absolut att kvaliteten på mat spelar roll! men det jag hajade till på att 5kg kostade 60 kr det låter i mina öron för- ursäkta utrycket "billigt skitfoder på ica"

men man ska väl inte klanka ner på billigare maten den är säkert lika bra som de dyrare.

Vad har ni för hund? Storlek?
tollare liten 17kg

Vad kostar maten varje månad?
ca 150kr/mån köper pedigree active, hon äter inget annat:/ provat de mesta men nu är hon nöjd :)
Försäkringskostnader? Hur är den försäkrad?
agria extra plus vet 60000 ger 1800/år

Övriga kostnader? ca 100kr på kanske nytt koppel, tuggis,halsband boll...

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 800
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 318
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 082
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 958
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈