Man vet att man möter en...

Sv: Man vet att man möter en...

*lånar*

Jättekul att läsa. Hade tänkt nämna något om labbe (trots att jag har) och schäfer, men det jag tänkte skriva var redan taget...Tänk så lika fördomar vi har.

Mera!

Man vet att man möter en grythund/terrier när man ser får som jagas runt och bits ihjäl i en hage -.-'

Vi var hundvakt åt en terrier en gång (minns inte vad för någon) som direkt när vi släppte honom drog ner till grannens får och bet ihjäl en högdräktig tacka. Det var en småpinig situation men hunden är iofs ganska snäll ändå. Han var väl hungrig XD

Riesen-ägare när ägaren kommer med koppel i handen men ingen hund..för den står 50 m bakom och luktar på en fläck..

Man vet att man möter en blandrashanne av stor ras när man på Blocket möter en ettåring för omplacering :smirk:

Man vet att det är älgjakt när man öppnar dörren och möts av 5 hanhundar med mer antenner runt halsen än vad man har på taket. Att jag möter dom på min gård är pga att grannens tik löper!;)

*knapplån*

Man vet att man möter en pudel när tanten i andra änden av kopplet är pipigare än jycken...

Man vet att man möter en tysk jaktteriier när grannens schäferhane springer och gömmer sig...
eller när huset sakta men säkert demoleras inifrån...
eller när det morrar/piper från röven på älg...

och ja, pinsamt men sant, allt om den tyska terriern är sant, inkl att den fastnade i ett avloppsrör när den letare gryt, fick lossa gallret i rörets andra ände för att få ut den på andra sidan stallplan...

fast pudel, de har farsan jagat både rådjur o älg med... dessutom är de riktiga skitgrisar (lite försvar måste jag så peta in :D )

Man vet att man möter en tysk jaktteriier när grannens schäferhane springer och gömmer sig...
eller när huset sakta men säkert demoleras inifrån...
eller när det morrar/piper från röven på älg...
:rofl:
Sant:D Tränar gryt, där det är mycket tyskar också, och de hundarna är det inte sällan de måste bryta pga överagressiva på grävlingen..;) Men fina hundar, otrolig jaktlust!

Man vet att det är älgjakt när man öppnar dörren och möts av 5 hanhundar med mer antenner runt halsen än vad man har på taket. Att jag möter dom på min gård är pga att grannens tik löper!;)

Ha ha, min grannes tik löper och vi hade en envis rackarns jakthund här häromdagen. :D Så träffsäkert du skrev! :D

Inte blev vi av med den heller, den jagade upp våra katter i träden, lekte med vår vovve på andra sidan stängslet och tog sig sedan en tur i hästhagen. Jag fick locka med mig honom bort från gården och upp mot grannen (tiken var inne) eftersom vi har en stor väg precis vid vår gård... Det var lite otäckt med honom lös här, han kunde ju råkat illa ut.

Oh! Jag glömde visst bort:
.... man vet att man möter en kooiker när man ena dagen ser hunden tycka bollen är skitkul medan den nästa dag tycker att matte ser hur löjlig ut som helst när hon hoppar runt med den där töntiga bollen.....

... aha! min ena cocker är en maskerad kooiker! jag visste väl att det var nåt... :angel:

Så klockrent om blocket annonsen :D

man vet att man har mött en tax när det plötsligt gör ont i hälsenan... (enda rasen jag inte riktigt gillar - de strävhåriga går bra dock)

man vet att man har mött en springer spaniel av dagens utställningstyp när man undrar om den är sjuk eller om ögonen ska se ut så där.

man vet att man möter en rottis när man blir pussad i hela ansiktet för att sedan plötsligt bli piskad i nyllet med svansen när hunden ska visa matte/husse vilken uuuunderbar människa den har hittat.

man vet att man möter en rottis när man blir pussad i hela ansiktet för att sedan plötsligt bli piskad i nyllet med svansen när hunden ska visa matte/husse vilken uuuunderbar människa den har hittat.

Tänkte just skriva i princip samma sak!:D

Det är ganska illa när man är för aggressiv mot en grävling...

Och jaktlust i all ära, men när en fyramånaders valp får följa med sin husse (min pappa) ut till jaktmarkerna för första gången för att börja se hur där ser ut och de andra jägarna åackar in sina hundar i bilarna... Fem min senare sitter valpen i röven på en älg...

Måste bara få berätta om en liten JR-hanne som några grannar har.
Mina två hundar satt ute i kedja på gården hos min mamma utrustade med varsitt ben, tiken var i löpen, hanhunden är en stor vorsteh som inte riktigt fattat vad dåligt humör är.
Då kommer JR stövlar in bland dessa två och snor benet ur munnen på vorstehn:eek:där snackar vi självförtroende!
Samma JR har i höst setts jaga björn, björn i full sken 30 meter sen JR efter vilt skällande med svansen som ett utropstecken!
Där snackar vi storhetsvansinne! Kan tillägga att det är en liten kortbent JR.

Russeln är suverän. Ingen björn skulle kunna klippa till den. Den är snabb kvick .Björnen skulle säkert få en nackspärr om han skulle kolla in en Russell

Liknande trådar

H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 469
Senast: Bulldoozer
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 104
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 333
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 066
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka