Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man vet att det är älgjakt när man öppnar dörren och möts av 5 hanhundar med mer antenner runt halsen än vad man har på taket. Att jag möter dom på min gård är pga att grannens tik löper!
Man vet att man möter en tysk jaktteriier när grannens schäferhane springer och gömmer sig...
eller när huset sakta men säkert demoleras inifrån...
eller när det morrar/piper från röven på älg...
Man vet att det är älgjakt när man öppnar dörren och möts av 5 hanhundar med mer antenner runt halsen än vad man har på taket. Att jag möter dom på min gård är pga att grannens tik löper!
Oh! Jag glömde visst bort:
.... man vet att man möter en kooiker när man ena dagen ser hunden tycka bollen är skitkul medan den nästa dag tycker att matte ser hur löjlig ut som helst när hon hoppar runt med den där töntiga bollen.....
man vet att man möter en rottis när man blir pussad i hela ansiktet för att sedan plötsligt bli piskad i nyllet med svansen när hunden ska visa matte/husse vilken uuuunderbar människa den har hittat.
Måste bara få berätta om en liten JR-hanne som några grannar har.
Mina två hundar satt ute i kedja på gården hos min mamma utrustade med varsitt ben, tiken var i löpen, hanhunden är en stor vorsteh som inte riktigt fattat vad dåligt humör är.
Då kommer JR stövlar in bland dessa två och snor benet ur munnen på vorstehndär snackar vi självförtroende!
Samma JR har i höst setts jaga björn, björn i full sken 30 meter sen JR efter vilt skällande med svansen som ett utropstecken!
Där snackar vi storhetsvansinne! Kan tillägga att det är en liten kortbent JR.