Man vet att man möter en...

Sv: Man vet att man möter en...

Man vet att man möter "en" dv schnauzer när det kommer en flock på minst 3 bjäbbande och morrande hundar emot en. Man kan absolut inte nöja sig med att ha mindre än 3 när man väl börjat med den rasen och att få tyst på dom är såklart en omöjlighet! ;)

..man vet att man möter en chihuahua om hunden har en käck jacka på sig och dessutom hänger på sin mattes arm darrandes som ett asplöv..:angel:

Haha klockrent!

Man vet att man möter en schäfer om man stannar och pratar med ägaren och hunden piper, gnyr och trycker sig nära matte/husse för att få hela dess uppmärksamhet. Pratstunden blir inte långvarig då man pga hunden inte hör vad människan säger.;)

Haha klockrent!

Man vet att man möter en schäfer om man stannar och pratar med ägaren och hunden piper, gnyr och trycker sig nära matte/husse för att få hela dess uppmärksamhet. Pratstunden blir inte långvarig då man pga hunden inte hör vad människan säger.;)

*asgarv!* (tips; stå stilla så länge så hundrackaren somnar.. det gör min - än så länge)

Tillägg;
Man vet att man möter en mops när ens valp blir allvarligt mordhotad av något läskigt längst ut på ett snöre och hundägaren stannar och tittar på dig som om det är DIN valp som hotar hennes mops.

Man vet att man har en JR i hagen när något vitfläckigt flyger förbi efter att ha försökt hänga sig i shettisens bakahsor.

Man vet att man har en JR som granne när man för femtonde gången blir attackerad när man är påväg från brevlådan och hundens matte för tjugonde gången piper "Blaha . Kom hiiiiit!" med falsettröst. (Och hundfaen springer åt andra hållet)

man vet att man möter en fransk bulldogg när det hänger en vansinnig grymtande/vrålande/nöffande figur längst ut i flexikopplet med ögonen skelandes åt alla håll medan fradgan skvätter åt alla håll och kanter.

Man vet alldeles säkert att man möter en west highland white terrier när fången i kopplet demonstrativt visar sin illvilja över att vara kättjad vid sin korkade ägares hand. Detta gör den genom att gå med mycket sänkt huvud, öronen strukna bakåt/åt sidan med "missnöje" skriver över sig själv , tassar som strävar bakåt snarare än framåt i protest MEN alltid med den svansen rätt upp i tappra försök att bevara sin stolthet:D

man vet att man möter en ouppfostrad tax när man ser en låång figur hänga längst ut i kopplet med kroppen guppandes som i vågor, tassarna går i 280 med dammmoln rykande bakom sig utan att någonsin reflektera över att matte/husse står stilla.

*kl*

Man vet att man möter en vavva när man inte ser hunden utan bara en nervös, kedjerökande blondin som snabbt ilar förbi medan hon kastar nervösa blicka på din hund samtidigt som hon klappar hysteriskt på något innanför jackan.

Man vet att man mött ett rejält otrevligt par när hunden hänger i ena änden av kopplet och vrålar samt tuggar fradga samtidigt som matte/husse nervöst flinar: Han vill bara hälsa/leka, får han det? medan hunden långsamt tar sig närmare dig och din hund.

*min granne*

Måste bara få berätta om en liten JR-hanne som några grannar har.
Mina två hundar satt ute i kedja på gården hos min mamma utrustade med varsitt ben, tiken var i löpen, hanhunden är en stor vorsteh som inte riktigt fattat vad dåligt humör är.
Då kommer JR stövlar in bland dessa två och snor benet ur munnen på vorstehn:eek:där snackar vi självförtroende!
Samma JR har i höst setts jaga björn, björn i full sken 30 meter sen JR efter vilt skällande med svansen som ett utropstecken!
Där snackar vi storhetsvansinne! Kan tillägga att det är en liten kortbent JR.

Precis!!!! JR har inte alla celler på plats i skallen....:rofl::rofl::rofl:
En ridlärare jag känner hade en som sprang slalom mellan benen på lektionshästarna i manegen, när de GALOPPERADE!!!!!!:eek: Självbevarelsedrift, hur stavas det????

Tycker d ni skrivit om JRT e kul! :rofl: Stämmer gör d oxå! Har nämligen en lågställd kille själv! :D

*KL*

..Man vet att man möter en sheltie då den oavbrutet skäller och går nervös och sönderstressad i 180 medans matte
säger att "jaa, hon tycker att det är sååå roligt att träna, se så glaad hon är"

..Man vet att man möter en dalmatiner när man ser en människa bli släpad efter något prickigt

..Man vet att man möter en schäfer då en gubbe i grönkläder står och oavbrutet skriker och skäller på någon brunt
klistrat vid hans vänstra sida

//Gilly

..Man vet att man möter en dalmatiner när man ser en människa bli släpad efter något prickigt

..Man vet att man möter en schäfer då en gubbe i grönkläder står och oavbrutet skriker och skäller på någon brunt
klistrat vid hans vänstra sida

//Gilly

Hihihihihi, SÅ bra om prickpellarna...

och gubbar i grönkläder är lätt läskigare än deras jyckar ;)

Man vet att man flyttar in i ett hus där det bott en dalmatiner om det enda som kvarstår av ytterdörren är en tunn skiva trä bestående av spetor och färg.

//Gilly

Lite OT, men jag har aldrig blivit släpad bakom någon av familjens dallisar (som varit en hel del till antalet...)

Lite OT, men jag har aldrig blivit släpad bakom någon av familjens dallisar (som varit en hel del till antalet...)

Jag trodde (och gör fortfarande) att detta tråden var VÄLDIGT med glimten i ögat;) Klart att man inte kan dra alla över en kam!

//Gilly

Man vet att man möter en afghan när man ser någonting långbent iklädd gummistövlar, heltäckande regnställ och huckle.

Man vet att man möter en afghan när man ser någonting långbent iklädd gummistövlar, heltäckande regnställ och huckle.

:rofl::rofl:

Eller en yorkshireterrier! de stämmer också in ganska bra..:D

Kul tråd:bump:

//Gilly

man vet att man möter en dalmatiner när nåt prickigt kommer och visar alla sina läskiga huggtänder så att man nästan kissar ner sig.

fast nu vet jag att de skrattar/ler:p

Liknande trådar

H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 469
Senast: Bulldoozer
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 104
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 333
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 066
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka