Man vet att man möter en...

I

IrishDraft

spinoff på tråden "man vet att man äger en...". Tänkte det vore roligt att höra vad hundägare har för fördomar mot andra raser än "sin egen"

Alltså, börja med "Man vet att man möter en... när man..." och låt det handla om en ras du själv inte äger elelr har ägt tidigare.

Vi kan väl försöka att inte ta våra egna raser i försvar utan glatt skratta åt vad andra människor tror om våra hundar? ;)

Jag börjar...

Man vet att man möter en Hovawart när man glatt går fram till ägaren och frågar vilka raser hunden är en blandning mellan. :cool:

Sv: Man vet att man möter en...

Man vet att oddsen att det är en labbe är höga när man möter en sjukt fet hund..

Man vet att det hänger en "bulltant" i kopplet på en pekingeser :D

//martha DSGägare

Man vet att man möter en pudel när det luktar ciggarill,smink,och parfym på långt håll

(Dock så har min mamma en pudel,och hon luktar inte) :rofl:

... golden när man ser något som är väldigt lydigt men segar sig fram i myrsteg på apellplanen med en blick som säger "ta mig härifrån"!

mimmipigg
som inte har några fördomar om golden ...

.... man vet att man möter en labbe när man ser en gladgalen hund med rumpan lågt vid marken köra rejs över hela planen, en sisådär femtioåtta varv..

... man vet att man möter en papillon när man ser en liten tuffs göra utfall mot en hund som är typ femton gånger så stor som den själv.. (och verkligen mena allvar med utfallen dessutom.)

... man vet att man möter en pudel när man hör konstant skällande och hoppande vid agilityplanen. (fast det kanske bara är mina kära pudelägande vänner på klubben som har såna pudlar ;))

och nääääädå, jag har inte alls fördomar :angel:

Oh! Jag glömde visst bort:
.... man vet att man möter en kooiker när man ena dagen ser hunden tycka bollen är skitkul medan den nästa dag tycker att matte ser hur löjlig ut som helst när hon hoppar runt med den där töntiga bollen.....

Man vet att man mötte en JRT när det hänger något morrande fast i byxbenet alt. häcken!!

Man vet att man möter en newfoundland när ens egen hund inte kan bestämma sig för om det är en hund eller en hårig shettis... :D

Man vet att man möter en Puli när man inte kan lista ut vad som är fram och bak... :o

Man vet att man möter en jakthund när man ser hunden ute och går med en 65+ matte/husse (okej inte alltid sant, men ofta)

Man vet att man möter en amstaff när man ser en ung kille gå med hund på stan

Man vet att man möter en JR när någon liten plutt morrar, skäller o tror att den är störst i världen

Man vet att man möter en pudel när hunden drar sin matte/husse stora omvägar runt vattenpölarna

Man vet att man möter en JR när någon liten plutt morrar, skäller o tror att den är störst i världen

Man vet att man möter en pudel när hunden drar sin matte/husse stora omvägar runt vattenpölarna

Oh tänkte precis det samma om JR som du skrev hehe

Man vet att man mötte en pudel, när man har en juckande hund runt benet. :o

LIA

Man vet att man möter en schäfer, när man ser en blindgalen hund som under sina utfall mot andra hundar släpar med sig sin ägare.

*kl*
Man vet att man ser en slädhund i stan när husse och matte är lika långhåriga och har hårdrockströjor, alt tröjor med indian och örnmotiv.

(Ska kanske tillägga att jag inte vet hur Nozer ser ut, såg just att du hade en husky som avatar...)

Man vet att man möter en dvärgtax när man inte ser hur många ben hunden har (för att de rör sig så snabbt när den trippar fram)
:rofl:

Man vet att man möter en Border Collie när man finner sig ihopföst med ett antal andra människor på trottoaren och inte vet hur man ska lyckas smita därifrån :D

(Sagt med mycket glimt i ögat ;) )

Man vet att man moter en boxer nar man far sig en dunk i ryggen med tassen. :)

Gud vilken rolig tråd. Skriv mera för sjutton. Själv har jag inga fördomar (Sure!)

Måste bara få berätta om en liten JR-hanne som några grannar har.
Mina två hundar satt ute i kedja på gården hos min mamma utrustade med varsitt ben, tiken var i löpen, hanhunden är en stor vorsteh som inte riktigt fattat vad dåligt humör är.
Då kommer JR stövlar in bland dessa två och snor benet ur munnen på vorstehn:eek:där snackar vi självförtroende!
Samma JR har i höst setts jaga björn, björn i full sken 30 meter sen JR efter vilt skällande med svansen som ett utropstecken!
Där snackar vi storhetsvansinne! Kan tillägga att det är en liten kortbent JR.

Liknande trådar

H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 469
Senast: Bulldoozer
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 104
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 333
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 066
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka