Man kan inte säga att hundar saknar hjärta...

Sv: Man kan inte säga att hundar saknar hjärta...

Det var modigt gjort! :bow:

Jag också :cry:

Tänkte precis göra en tråd men hittade denna!

Snacka om människans bästa vän! :love:

Jag tänder ett ljus för George! Vilken underbar hund!

(jävla pitbullhundar :mad: jag blir mer o mer anti..)

Kände Jack Russeln barnen? Eller hoppade den bara in i ett "härligt" slagsmål. Man behöver inte förmänskliga hundar mer än nödvändigt.
PL

Som jag fattade det så kände 2 utav barnen hunden.

Fast jag kan ju ha fel men det var så jag uppfattade texten iallafall.

Kände Jack Russeln barnen? Eller hoppade den bara in i ett "härligt" slagsmål. Man behöver inte förmänskliga hundar mer än nödvändigt.
PL

Vad har flockkänsla och försvar med enbart mänskliga egenskaper att göra? Det är väl ingen nyhet att hundar har dessa egenskaper (eller alla flockdjur för den delen inkl människor). Hunden lekte med barnen innan och vad jag förstod i artikeln tillhörde hunden ngn av barnen eller var "bekant" med dem. Jag tycker att det låter ganska naturligt att en vuxen hund "försvarar" små barn..dom är inte korkade nog att inte veta att barnen är just barn..

Jag tror heller inte att en frisk hund frivilligt slänger sig in i ett "saftigt" slagsmål när den tvingas möta en "flock" ( i det här fallet två hundar).

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 122
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Hundträning Tar mig friheten att starta en tråd för 2022 nu när säsongen kör igång. Jag ska snart starta appell och har en liten undran om...
Svar
0
· Visningar
634
Senast: toughcookie
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 854
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar