Aveln av män behöver helt enkelt styras upp bättre.Mansplaining kommer av födsel och ohejdad vana
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aveln av män behöver helt enkelt styras upp bättre.Mansplaining kommer av födsel och ohejdad vana
Jag tänker nog att det är den ohejdade vanan och strukturerna som behöver en makeover.Aveln av män behöver helt enkelt styras upp bättre.![]()
Är detta ett manligt problem? Hur många hästtjejer har man inte träffat på som trots ringa erfarenhet/kunskap talar om för alla vad som är rätt?Händer titt som tätt. Priset tog min morbror när han som 50-åring träffade hästägande fru, intresserade sig själv för första gången någonsin, skaffade häst och började förklara saker för mig som ridit i 15 år, haft egna hästar och en nästintill färdig hästskötarexamen...
Hmm Jag lurar på om det bara är riktat till kvinnor. Har upplevt att den typen av män även gör så till andra män också, i synnerhet män utan en aura av pondus alt yngre män. Min man, som är ödmjuk och inte så påstridig, har påfallande ofta råkat ut för det här. Jag också, förstås.
Det första är jag delvis beredd att hålla med om. Men jag tror också att besserwissrar tror de vet bättre än folk de tänker sig står under dem i kunskap/rang. Och där placeras nog "alla" kvinnor utan urskiljning medan männen i högre grad selekteras.Besserwissrar brukar de väl kallas utan feministiska glasögon?
Allmänt undrar jag varför en del här på forumet överhuvudtaget umgås med män? Sida upp och sida ned, i tråd efter tråd och samma personer som år ut och år in som ondgör sig över hur dåliga män är och vissa grupper i synnerhet.
Allmänt undrar jag varför en del här på forumet överhuvudtaget umgås med män?
Snarare är det för att man (jag) tröttnar på alla dessa trådar, de sänker intresset för seniordelen av forumet rätt rejält. I grunden är det också en sexistisk fråga, om man konsekvent och ensidigt väljer att beskriva män på ett negativt sätt driver man en sexistiskt linje och det är det helt klart en del som gör här på senior.Det sistnämnda är lite väl, tycker jag. Jag tror du har rätt bra koll o bara är ute för att provocera.
Eller också läser man med lite självinsikt och självironi... De män som besserwissar mig är oftast bekantas bekanta som jag träffar på i olika sammanhang, men absolut inga som jag skulle välja som vare sig vänner eller närmare bekanta. På det stora hela trivs jag väldigt bra i människor sällskap oavsett kön, kvinnor har andra sätt att trycka till folk på.Snarare är det för att man (jag) tröttnar på alla dessa trådar, de sänker intresset för seniordelen av forumet rätt rejält. I grunden är det också en sexistisk fråga, om man konsekvent och ensidigt väljer att beskriva män på ett negativt sätt driver man en sexistiskt linje och det är det helt klart en del som gör här på senior.
Snarare är det för att man (jag) tröttnar på alla dessa trådar, de sänker intresset för seniordelen av forumet rätt rejält.
Hmm Jag lurar på om det bara är riktat till kvinnor. Har upplevt att den typen av män även gör så till andra män också, i synnerhet män utan en aura av pondus alt yngre män. Min man, som är ödmjuk och inte så påstridig, har påfallande ofta råkat ut för det här. Jag också, förstås.
Besserwissrar brukar de väl kallas utan feministiska glasögon?
Allmänt undrar jag varför en del här på forumet överhuvudtaget umgås med män? Sida upp och sida ned, i tråd efter tråd och samma personer som år ut och år in som ondgör sig över hur dåliga män är och vissa grupper i synnerhet.
Och om du tycker det är så jobbigt att se de här trådarna... kanske du skulle fundera på hur det är att leva på andra sidan? En minut eller två. Fy för feminismen alltså, snacka om nåt som inte behövs i vårat jämlika samhälle...![]()
Har du funderat över hur du skulle reagera om det varit det omvända förhållandet, med trådar i stort sett dagligen som beskriver kvinnor och kvinnors beteenden, och enbart kvinnors aldrig (nästan), i samma negativa stil? Skulle det vara konstigt om du efter ett tag tröttnade på att mötas av dessa kvinnofientliga trådar?
Har du funderat över hur du skulle reagera om det varit det omvända förhållandet, med trådar i stort sett dagligen som beskriver kvinnor och kvinnors beteenden, och enbart kvinnors (nästan) aldrig män, i samma negativa stil? Skulle det vara konstigt om du efter ett tag tröttnade på att mötas av dessa kvinnofientliga trådar?
Vad jag tyckte du skulle försöka sätta dig in i var hela livet i ett samhälle som förorsakar sådana här trådar, inte bara förekomsten av ovälkomna trådar på ett forum man själv väljer att delta i om man vill.
Jag möts av kvinnofientlighet överallt. Dagligen. Sånt är livet. Men det var väldigt dumt av mig att på något sätt utsätta dig för lidande på grund av det - med en öppet läsbar tråd på internet och allt.![]()
Är du kränkt?Har du funderat över hur du skulle reagera om det varit det omvända förhållandet, med trådar i stort sett dagligen som beskriver kvinnor och kvinnors beteenden, och enbart kvinnors (nästan) aldrig män, i samma negativa stil? Skulle det vara konstigt om du efter ett tag tröttnade på att mötas av dessa kvinnofientliga trådar?
Är detta ett manligt problem? Hur många hästtjejer har man inte träffat på som trots ringa erfarenhet/kunskap talar om för alla vad som är rätt?
PL
Nej men vad konstigt att patriarkala åsikter och manliga upplevelser inte är uppskattade i feministiska medvetandehöjar-trådar som handlar om kvinnors erfarenheter.Invändningar och mäns upplevelser brukar inte uppskattas i den här typen av trådar.