mammor vinter 2010/2011

Sv: mammor vinter 2010/2011

Evis - jag bor också i Umeå så om du vill ha sällskap i vår på en promenad eller någon att prata bebisar med så är det bara att höra av sig :)

Här vart det plötsligt tvärtungt att vara gravid... mått som en prinsessa och inte känt mig tung el klumpig (nåja med modifikation men efter omständigheterna) MEN två dagar stillasittande på universitetet och en förkylning har nog nästan däckat mig. Stel - trött och allmänt grinig. Tur vi har två dagar höstlov nu och en helg att ladda upp på. Bara ca 8 veckor kvar nu till bebis kommer det närmar sig men någon förlossningsväska packar jag inte ännu.

Skönt att det är bra med dig och att de håller sig där inne :)

Här blev det inte mycket packat i helgen, fick en grym huvudvärk som fortfarande sitter i :( Var nere och tog ett blodtryck och urinprov igår men det var helt ok så BM trodde att jag hade ett virus på G. Får väl ta tag i packning snart iaf.

Mina var normalstora (+) sist men mycket kan ju hända på månaden mellan TUL, tycker också att det är svårt med storleken men satsar på 50/56. Skulle det vara så att de kommer tidigt hamnar de antagligen på neonantalen och då ska de kanske ändå inte ha några kläder utan behöver fukt ist och då hinner man skicka någon att köpa lite mindre storlekar :idea: Jag har inte köpt ngt i "små storlekar" faktiskt.

Känner förresten väldigt kluven i det här med tiden :crazy: ena sekunden får jag nästan panik för att de snart är här, hur ska man klara av två egentligen :confused: och andra sekunden vill man bara hålla dem hos sig :love::love: en sak är säker iaf, det ska bli sjukt skönt att tappa typ tio kilo på några timmar, längtar efter att känna mig normal igen :)

Jag valde också att skaffa barn själv med min första och det går jätte bra, hon har aldrig behövt sakna något och idag har hon en bättre pappa än jag någonsin kunde tro att hon skulle få :love:

åh jag menar inte för barnens skull...tror ni är starka och kapabla att ge dem bra tillvaro och uppväxt utan snarare för ens egen skull, att det är skönt att vara två, att ha någon som vill dela ens oro och tankar... Härligt att det dykt upp en bra pappa. Sådant gör dagen lite enklare

Däremot tycker jag nog att det är bättre att vara ensam i ensamheten än ensam i tvåsamheten...

Däremot tycker jag nog att det är bättre att vara ensam i ensamheten än ensam i tvåsamheten...

Skriver under på det.

Jag var ju ensam med mitt första barn så jag hade liksom inget att jämföra med men jag kände aldrig att det var för mycket eller jobbigt på det sättet, fast jag hade mycket hjälp av mina föräldrar och vänner som stöttade. Det är iaf himla mycket lättare att ha en partner att dela allt med och som man säger delad glädje är dubbel glädje. Den här gången är jag väldigt tacksam att jag inte är ensam :)

Jag har inte köpt några prematurkläder men hade turen att få några i storlek 44 - de är verkligen pyttesmå! I dag åker de i tvättmaskinen så de är förberedda. Jag packar nu dem och några i storlek 50.

Min BM tyckte jag skulle packa väska nu så jag är förberedd. Den minsta av mina har halkat efter lite till och låg på -38% på kurvan mot den störres -11% :crazy: . Än så ser aktivitetsnivå och flöden bra ut men det blir Ctg på måndag och nytt ultraljud på torsdag. Om den halkar efter mer blir det kejsarsnitt. Målet i första steget är att komma till 35 fulla veckor nu. Vecka 33+5 är jag i nu och det är ju heller inte katastrofalt tidigt om de skulle behöva ut. Jag är mest orolig för att han ska börja må dåligt i magen utan att jag märker av det. Men ännu är det full fart på den lille, han motionerar ordentligt flera gånger per dygn. Som att ha en tusenfoting i magen beskrev cirkus det, bra beskrivning :D . Med stålhätta på några av de tusen fötterna för att kunna sparka riktigt hårt ;) .

Hur mycket har ni andra gått upp? Jag har gått upp 9-10 kg (varierar från dag till dag) sen inskrivning och det blir väl antagligen några till. Gick upp allra mest mellan vecka 25 och 30, sen har det varit lugnare, men magen är stor, ligger på övre streckade kurvan på SF-måttet.

November månad är också min hat-månad så jag hoppas på ett vis att den går fort, mörker, lera och regnrusk är inte någon favvo...
Jag har gått upp 17 kg. Senaste veckorna har jag börjat samla på mig en hel del vätska, skorna börjar bli för små och jag ser plufsig ut i ansiktet. Magen är jättestor, SF mått nu 38. Jag tror jag kommer att förlora ganska många kilon vid förlossningen, lite extrahull på rumpa och lår har jag fått men jag tror inte det är så stor del av viktökningen.

Jag håller med om november! Fy för allt mörker, blåst, regn och ishalka på morgnarna. Det är en tung och energifattig månad.

*kl*

Igår gick jag in i vecka 31 å kunde inte låta bli att köpa en spjälsäng å alla tillbehör till det så nu står sängen bäddad å redo för bebis! Jag gillar att vara ute i god til å känna mig förberedd. Då blir jag lugnare å tryggare så nu börjar det kännas bra! Mycket som fattas fortfarande, men det fixar vi nog vid nästa lön :D

Ojoj, vi har bara fixat barnvagn och så har jag virkat två haklappar. :D Vi har fått några små plagg av mamma, och sambon ska få låna prylar av sin syster som han kommer hem med i morgon. Vi får se vad det blir. Min syster ska låna ut skötbordet (hoppas jag!!), och packa ner mer saker jag inte vet vad det är, och sen har vi inget mer. Typ inga kläder. :o Är också i v 31.

Jag har så fullt upp med att klara av själva graviditeten med kläder och anpassning så mitt fokus ligger där nu och så hoppas jag att vi får låna många saker så vi slipper behålla allt sen. Vi bor trångt och vill inte ha för mycket för tidigt. Men det börjar väl bli dags att fundera ut allt vad vi behöver nu.

Bra att flödena är bra, det är ju det viktigaste vad jag har förstått :) 34 veckor är ju också jätte bra! Antar att de håller stenkoll på dig nu med tanke på den tunna skiljeväggen så du behöver nog inte oroa dig :)

Vi ska till BM på tisdag och sen blir det TUL och förlossningsplanering nästa onsdag. Igår kväll hade jag så mycket förvärkar att jag nästan trodde att det var dax :crazy: hade typ fem minuter emellan, de höll i sig över en minut och gjorde lite ont. Höll på i tre timmar men sen blev jag trött och somnade och då slutade det iaf :laugh: fast lite nervös var jag allt :eek:
Idag har jag verkligen gjort för mycket, mockat tre boxar, gått på julmarknad och sen var vi och handlade så imorgon ska jag parkera mig i soffan. Känns skit fånigt när man knappt kan gå och få ta myrsteg för att överhuvudtaget ta sig fram men nu börjar man ju se ljuset i tunneln ;) max sex veckor kvar :bump::bump:

*hugger sista*
Ser att ni halkat in på prylar :-) Förutom vissa trista detaljer till mig (läs: jättestora bindor) så är allt klart. Vagn köpte vi begagnad i somras redan, säng köpte vi på rea i augusti.
Jag brukar normalt vara ute i god tid och sambon var nog mån om att inte göra om sin systers miss... De fick nämligen sin kille en månad för tidigt, och precis den månaden hade de ju tänkt ägna åt alla inköp...

saker överfyller vårt matrum, all släkt gillar att komma med diverse bidrag redan..hehe...
Börjar bli rejält uppjagad över att det är typ 7 veckor kvar...

Har några slutat jobba? Jag är ledig denna vecka och det känns som jag inte vill jobba, tycker den vanliga delen av vardagen är tung nog emellanåt..suck, ska försöka stå ut en månad till men det är nog tveksamt. Gillar mitt jobb super men det känns att bebis inte riktigt gör det...

gå på julmarknad lät inte så jobbigt....men det är klart..beror ju på hur mycket man shoppar.. Vi har besökt Babyland i Norrköping idag, det var en trevlig upplevelse där man kände att man kunde handla... de flesta baby affärer anspelar på att folk skall betala vad som helst för basgrejer för att de känner att de måste

Redan - det är ju inte ens mitten av november !

Näe eller hur och det är nog den största häromkring, håller på en hel vecka, men den vi brukar gå på är 11-12/12 och med bf 17/12 kändes som att det var bäst att gå nu :) Den allra bästa här nere är i oktober :crazy: men då hinner ju mycket bli gammalt och julstämningen är väl så där...

Har några slutat jobba? Jag är ledig denna vecka och det känns som jag inte vill jobba, tycker den vanliga delen av vardagen är tung nog emellanåt..suck, ska försöka stå ut en månad till men det är nog tveksamt. Gillar mitt jobb super men det känns att bebis inte riktigt gör det...

Jag gick på havandeskapspenning redan den 20 oktober, i och med att jag jobbar ensam och har tunga lyft (personlig assistent), och det är superskönt att bara glassa runt och samla kraft hela dagarna. Sen gör jag ju en del dumma grejer ändå så att jag får ont, men dem skulle jag nog göra även om jag jobbade också...

jamen ibland undrar jag när det gör ont på riktigt, tycker det är bara lite smågrejer mest hela tiden, man är ju ganska olika känslig med.. Får nog med havandeskapspenning men vill helst låta bli det om jag kan undvika iaf till att börja med... känner mig onyttig när jag inte jobbar även om vardagen är som ett jobb emellanåt..

Vilya: Ja men för oss vanliga dödliga som har en normalstor bebbe i magen tål vi nog julmarknader en stund till...hehe

Jag jobbar 3veckor till. Iofs så sitter jag på kontor så Pyret verkar inte vara speciellt bekymmrad över om jag befinner mig på jobbet eller hemma. Tycker att det är rätt skönt att ha något att göra så att tiden går lite fortare.

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 444
Senast: Mirre
·
Z
  • Låst
Gravid - 1år Hej tjejer. Jag är gravid och beräknas bli mamma i april. Är det några fler här som är någorlunda i samma vecka? Gärna boende i...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Snurrfian
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 775
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18