mammor vinter 2010/2011

Sv: mammor vinter 2010/2011

Jag tänkte packa väskan i helgen, har allt jag vill ha med men behöver tvätta upp lite kläder till bebisarna, återkommer med vad som hamnade i väskan. Med första barnet packade jag när värkarna satte igång och med andra stod den klar en månad innan.
Lite tidigt är det kanske att packa nu men eftersom jag har lite ökad risk för att de kommer för tidigt tänkte jag vara ute i god tid.

Nu ska jag ut och mocka lite och sen bär det av på vattengympa för gravida, låter sjukt hurtigt så jag får erkänna att jag svär varje steg jag tar över den :devil::eek::devil: foglossningen fast varmvattens poolen är nice :)

de, då antar jag att du har två på gång... tja det är en liten plåga emellanåt med foglossningar och mycket rörelser i samband med hästar och arbete....

Bara att ta ut hästarna på morgonen och ge dem hö i hagen är påfrestande... Kanske skulle haft My Little Ponnyer mest nu...

ja, och dessutom var jag ju tvungen att se till att äta nyttigt ett par veckor och det var väldigt bra... Kom in i bättre matrutiner och har än så länge lyckats fortsätta med det. Inget godis, nästan bara bra mat ;)

*hugger sista*

Då har jag fått prova på det där med förvärkar också... Var väl inte nån höjdare precis, sov typ 3 timmar inatt :crazy: Vad som oroar mig lite är att jag är lite risig i magen också, googlar man så kan det vara ett tecken på att nåt är på g, är bara på 32+4 så än får h*n stanna kvar ett tag.

Ja vi får verkligen hoppas det bara är lite förvarning...det ska ju absolut inte vara dags ännu..vilken BF har du.

Min bebbe gillar att vara vaken på natten när mamman vill sova, väldigt vaken, det smittar ofrånkomligt av sig och mamman sover inte heller=sur och supertvär

Pappan däremot sover som en stock och har idag fiskat reda på ett paket från en engelsk fotbollsklubb innehållande röd/vita babykläder...kommer ju se ut som en straff fånge...

Här är bebis mycket kvällsaktiv - roligaste tiden på dygnet är när mamma & pappa ska sova. Då är det roligt att sparka pappa i ryggen!:D

Tja, jag hade alldeles för många ombyten med till bebisen trots att vi var på BB i 4 dygn så det där med att packa när man har värkar är kanske inte att rekommendera.
Beror ju på hur länge man tänkt stanna och hur lätt det är att få dit mer saker om man måste stanna. Om man åker hem innan läkarundersökningen eller stannar kvar eller allt annat som kan göra att man inte bör åka hem direkt. Första dygnet sover bebisen mest så då behöver man knappt byta om på den. Sen vet man ju inte hur det blir med kräk, bajs, kiss och mat när den väl börjar äta och mjölken förhoppningsvis rinner till. Jag läckte ner min bebis innan jag fattade det:crazy: Det kanske är bra att ha med lite olika plagg som pyjamas, omlottbody, vanlig body för att känna vilka plagg man vågar trä på den ömtåliga varelsen. Som jag skrivit tidigare var det där att trä saker över huvudet på bebisen något vi gärna undvek de första dagarna. Nu tror jag vi lärt oss att det inte är riktigt så ömtåligt som vi trodde.

Ewa-Lena-min bebis ligger högt, BM vet inte hur riktigt men jag tror att den har rumpan mot revbenen och trycker rejält. Den sparkar mest i höjd med naveln. Jag tror att huvudet är neråt för det är sällan rörelse längre ner förutom hickan då och när den vänder sig märks det högt upp. Jag tycker att vändningarna är lite läskiga för nu är den så stor att det känns lite för trångt att vända sig. Jag är nästan rädd att den ska fastna på något sätt. Det känns så i magen i alla fall. :eek:

Har BF 19/12 så åtminstone en månad till får h*n stanna tycker jag. Men h*n tycks redan ha vänt sig med huvudet nedåt sen nån vecka tillbaka, så jag tror inte att det går så långt som till den 19.

Har också en nattaktiv bebbe, eller rättare sagt så är det ett kvällspass som börjar vid 23-24 nån gång och så kör h*n ett dagpass från 11. Men jag har faktiskt inga större problem att sova ändå, h*n är rätt så snäll och buffar mestadels, det är bara ibland det blir en fullträff i revbenen :p

Kanske skulle haft My Little Ponnyer mest nu...

Mina egna är ju nästan bara My Little Pony's ;) ett russ med föl, en New Forest med för korta ben (B-ponny) och sen en fullvuxen Svhbl ;) fast de inackorderade är mer eller mindre fullvuxna allihop... Nu ska min man ta semester och sen har han komp att ta ut tills bebisarna är här så förhoppningsvis kan jag tvinga ut honom i stallet lite mer, frågan är bara hur det ska gå för honom att mocka ponnyernas halmboxar :crazy:

Pust och stön, den vanliga instruktören var bortrest idag så vi hade en annan hoppetossa som kanske inte riktigt fattade att hoppa runt som en galning inte är så skönt när man är gravid :eek: inga som helst problem med kondisen men ganska många av rörelserna gjorde ont, tråkigt att inte kunna hänga med liksom. Nästa vecka är det uppehåll för lovet men sen skulle den vanliga som faktiskt är BM vara tillbaks, hoppas jag kan vara med då...

Sandra78: Hoppas också att det inte är nån fara för dig, det kan ju helt enkelt vara så att din livmodern tränar :idea:

Många vänder sig med huvudet nedåt tidigt och ligger kvar så tiden ut.
Förvärkar kan man också ha mycket utan att det betyder att bebisen kommer tidigare. Det kan vara skönt att vara inställd på att gå tiden ut så slipper väntan bli så lång. Vet många som trott att de kommer föda tidigare än beräknat, sen fått gå över tiden istället.

På senaste kollen jag var på gjordes ett vul, i v.25. Bebisen låg med huvudet nedåt. Och jag har väldigt mycket sammandragningar, ibland regelbundna och smärtsamma. Men livmodertappen är opåverkad.

På senaste bm-kollen låg min bebis också nedåt med huvudet. Det var i v 29. Bm trodde att den hade lagt sig ned för resten av tiden nu. Ändå har den inte kommit så långt upp att den sparkar på mina revben ännu.

Jag känner mig glad att den lagt sig nedåt då risken för sätesbjudning torde minskas.

Ja vi får verkligen hoppas det bara är lite förvarning...det ska ju absolut inte vara dags ännu..vilken BF har du.

Min bebbe gillar att vara vaken på natten när mamman vill sova, väldigt vaken, det smittar ofrånkomligt av sig och mamman sover inte heller=sur och supertvär

Pappan däremot sover som en stock och har idag fiskat reda på ett paket från en engelsk fotbollsklubb innehållande röd/vita babykläder...kommer ju se ut som en straff fånge...

Hmmm kan det vara Man Unitedbodys, det har sambon inhandlat till bebisen här hemma ;)

En kompis lyckades få med sig 4par strumpor men inga byxor till sin bebis när de packade samtidigt med värkarna. Så jag tror nog att jag kommer att packa väskan innan... :D

Pyret här var också duktig och la sig på rätt håll tidigt. Sen förra veckan var det ett fasligt sjå i magen hela kvällen och jag tycket mest att det var bebis lite över allt. Dagen efter var vi på vanliga kontrollen och då var BM plötsligt tveksam till om Pyret låg på rätt håller eller inte :crazy: Jag tror själv att han har vänt sig fel, hickan har liksom flyttat från nedre delen av magen till övre plus att sparkarna träffar på "nya" ställen. Vi får väl se vad BM säger nästa gång. Får ha lite kvartsamtal med Pyret under tiden och snällt be honom att lägga sig på rätt håll.

Min BM säger ju ingenting om hur Bebis ligger eller något...morr... Ska dit den 16e igen och då måste hon nog börja kolla lite... Hickan verkar iaf vara neråt så det får vi hoppas/tro på...

Vet inte vilken vecka du är i men min BM kollade läge första gången i vecka 33. Du kan ju fråga nästa gång du är där.

Du har inte långt kvar nu, en dryg månad bara. Guuud, så spännande!! :D hur känns det?

Jag får vänta en månad till innan det blir min tur. Jag längtar sååå till den lilla. :love:

Vilken tråkig barnmorska :(
Jag var hos min BM idag och liten ligger kvar med huvudet neråt fast den är förstås fortfarande rörlig (fattas bara annat i 33+0!) och ryggraden mot min vänstra sida.
Alla värden var som de skulle, bebis var för en gångs skull vaken och fick därmed upp hjärtljuden i 150.

Nästa gång ska det tydligen skrivas en förlossningsplan, skitsvårt att veta vad man vill ju... Eller ja, jag tror mig veta att jag tänker flytta in i duschen tills de släpar ut mig därifrån, duscha är nämligen min lösning på det mesta (ont någonstans, svårt att somna, svårt att vakna, dåligt humör, nervös osv) så det gäller ju att passa på när man är på ett ställe där inte varmvattnet tar slut :D

Nu ska jag åka och handla present till min medryttare som tyvärr flyttar 60 mil till helgen :cry: Har tyvärr inte hittat någon ny, så när bebis är ute så väntar igångsättning så smått av både mig och hästen, men hon kommer ju att få gå som handhäst mycket samt bli riden en del av en yngre tjej så hon blir ändå inte helt avställd.

jag är i vad var det vi sa typ v 32 och ingenting har sagts av min ordinarie BM, däremot hade jag en stand in en gång för några veckor sedan och hon berättade massor om vad jag kunde vänta mig och hur bebis låg då etc... ska garanterat byta till nästa barn iaf...

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 444
Senast: Mirre
·
Z
  • Låst
Gravid - 1år Hej tjejer. Jag är gravid och beräknas bli mamma i april. Är det några fler här som är någorlunda i samma vecka? Gärna boende i...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Snurrfian
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 775
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar