Sv: mammor vinter 2010/2011
*hugger sista*
Hej på er! Idag väntas kvällsjobb för min del. Dock inte så många kvällar eller ens dagar kvar nu, jag har blivit beviljad havandeskapspenning från 20/10
Apropå shopping så är vi i det närmaste klara redan
Nu har vi fått ärva mycket efter kusinen som snart är 1½, men har kompletterat med mer vintriga kläder och så förstås köpt en del "eget". Vagnen köpte vi begagnad samma vecka som RUL så den har stått här ett tag redan. Katten tyckte att det var hans, så vi får ha myggnätet på för att slippa katt i vagnen.
Det som återstår att köpa är i stort sett babyskydd, det tänkte vi väl få klart under oktober (vi blev nog lite skrämda av att kusinen kom dryga 5 veckor för tidigt helt utan förvarning, och nyblivna pappan fick ge sig ut och tokhandla allt utom barnvagn på ett dygn...). Och så lite salvor, blöjor och sånt.
Mammakläder har jag köpt väldigt lite av, två par jeans på tradera och tre toppar från HM. Jeansen var suveräna, köpte ett paket med ett par som jag har haft från vecka 21 ungefär, och ett par som jag har på mig för första gången idag.
Annars så gick jag ner 7 kg månaden innan jag blev gravid så toppar och sånt finns en del som passar bra nu, plus att jag rotat lite i sambons garderob
Men jag kollar av Tradera med jämna mellanrum också!