Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jane_Done skrev:Jag lånar också knappen och funderar över intervjuer jag läser med Viktiga Framgångsrika Män i Näringslivet.
escodobe skrev:jag har läst vad du skrivit, och jag är övertygad att om din karl verkligen hade velat - så hade han kunnat se till att ordna det med sin ledighet.
Helen Thelin skrev:Du är inte VD för ett börsnoterat företag va? Det märks med tanke på att du inte verkar förstå vad det innenbär
Utbildning och erfarenhet kanske, han är ju äldre.Mabuse skrev:Ingen är oersättlig...
Om han blev sjuk, skulle företaget genast gå omkull då?
Och sen kan vi ju fundera på hur det kommer sig att din man är VD medan du har en mycket lägre position...
Om barnet/en sover ja, när mina bröder var små, så sov de olika tider, tvillingar som de var... 13 gånger om dygnet var det ätning/13 gånger om dygnet så var det sovning, den ena sov i vagenen, den andras bars samtidigt. Inte lätt att sova då inte...Och man kan sova på dagen när bebisen sover. Min bebis sover tre pass om dagen. Ett av dessa pass sover jag med honom.
Ingen är oersättlig...
Om han blev sjuk, skulle företaget genast gå omkull då?
Och sen kan vi ju fundera på hur det kommer sig att din man är VD medan du har en mycket lägre position...
Olle går till jobbet fast än att han är sjuk, anledningen är enkel, för att han måste.
Företaget har ca 50 anställda och han bär ansvaret för att allt fungerar! Skulle allt gå åt helvete så är det inte bara jag och olle som blir av med jobben utan även alla 50 anställda.
Och som sagt, klart att olle skulle kunna få hjälp med många saker på jobbet, men faktum är att vissa saker kan ingen annan göra än en VD. Så enkelt är de.
För att han startade företaget innan vi träffades och för att han helt enkelt äger företaget?!
Ok, så om han blir sjuk (kan hända vem som hlest ) så konkar företaget och ni blir ruinerade? Låter som en stor risk i mina ögon, då bör han verkligen se till att lära upp någon som kan hoppa in i hans ställe. Det är annars ett vanligt misstag att göra som han har gjort, vilket försvårar inte minst senare, när VD går i pension, och ingen kan ta över.
Ang detta med att han är VD och inte du - det är också (tyvärr!!) väldigt typiskt, det finns mycket färre kvinnliga VD:ar än manliga, och färre kvinnor startar företag. Vilket i sin tur leder till att många bestämmer som ni - kvinnan är hemma, eftersom hon tjänar mindre och inte är lika viktig på sitt jobb. Och så stannar hon hemma, hennes löneutveckling stannar av, och bilden av hemmamamman och arbetspappan förstärks i andras och barnens ögon, och normerna reproduceras och blir där de är.