Malmö int. 15-16/3

Sv: Malmö int. 15-16/3

Jag ska ditt och heja på Sibbarna=)
Mina hundar blir hema då dom är helt avfällda=)
Jag ska dock ställa en oh annan amstaff=)
Säkert blir de någon oplanerad husky oxå.

Nu när anmälningstiden gått ut tänkte jag att vi kunde göra en lista över alla som ska dit, så blir det lättare att se! :) Så alla som ska dit och ställa - skriv under alias, ras och klass på rätt dag! ;) Ni som ska dit och kolla men inte ställa ut någon hund, skriver tex. åskådare efter. ;)

Lördag

Instant, dvärgpinscher, junior

Söndag

Senast ändrad av en moderator:

Lördag
Missel, Islänsk Fårhund, junior

Söndag
Missel, kanske dit som åskådare, om min kompis ska ställa ut, har inte frågat än...

Senast ändrad:

Lördag
Peligrozzo, Cane Corso, junior

Söndag
Missel, kanske dit som åskådare, om min kompis ska ställa ut, har inte frågat än...

Lördag
Kimz0r, västgötaspets, unghund

Söndag

Lördag
Kakis, dvärgpinscher, unghund

Söndag

Lördag

Söndag
Jappisen, åskådare ev. ställa en minibullterrier (kommer gå lör o sönd)

Lördag

Söndag
Jappisen, åskådare ev. ställa en minibullterrier (kommer gå lör o sönd)

Jag har inte kollat upp programmet ännu, men lär åka dit en av dagarna i alla fall och strosa runt. Troligtvis på lördagen, men jag lämnar det öppet än så länge, tills jag har kollat raserna. :)

Jag ska dit på lördagen, inte ställa själv, men min kompis ska ställa sin chihuaua hane (som ska bli pappa till min tiks blivande valpar)

Ev, ska jag dit på söndagen oxå o kolla på en annan kompis som ställer Briar........ska bli så kul, längtar!!!:banana:

Såg att du också skulle ställa dvärgpinscher! :) Vad är det för en liten som du har?

Du kan bekanta dig med henne i hennes blogg :) Undrar du något speciellt är det bara att PM:a

Senast ändrad:

Jag ska dit och spana in hundarna på söndagen! Men det verkar inte som att det är några bukehundar som ska ställas på söndagen...

Vilka ska dit? :)

Jag och min turbo-labbe ska dit och vara med på förevisning av räddningshundträning, (det blir troligen två förevisningar per dag alternativt enbart på söndagen, det är inte klart ännu). Mycket nyttig miljöträning:bump:, det ska bli spännande att se hur han (eller kanske framförallt jag:o) fixar att jobba i en sådan miljö.

Jag och min turbo-labbe ska dit och vara med på förevisning av räddningshundträning, (det blir troligen två förevisningar per dag alternativt enbart på söndagen, det är inte klart ännu). Mycket nyttig miljöträning:bump:, det ska bli spännande att se hur han (eller kanske framförallt jag:o) fixar att jobba i en sådan miljö.

Vad kul då ska jag hålla utkik. Jag funderar på om jag ska tävla i lydnad 2 där för det finns plats över. Men precis som du skrev så vet jag inte hur min hund fixar så mycket folk och stimm. Får se hur jag gör. Ska kolla på räddningshundarna =)

Vad kul då ska jag hålla utkik. Jag funderar på om jag ska tävla i lydnad 2 där för det finns plats över. Men precis som du skrev så vet jag inte hur min hund fixar så mycket folk och stimm. Får se hur jag gör. Ska kolla på räddningshundarna =)

Klart du ska tävla! Om man går in med inställningen att ta det som en miljöträning så kan det väl aldrig vara fel att ställa upp.

Jag har visserligen tränat mycket miljö med min (i form av buller, rök & eld, hundar osv), men jag har aldrig tidigare haft möjlighet att träna med en massa folk och stoj. Jag ser det enbart som en nyttig erfarenhet och förväntar mig inga stordåd av lille skiten:p. Så kom gärna o titta men ha inte för höga förväntningar på oss bara:D

Yes jag kommer och tittar. Säger hej om jag känner igen dig=)

Ja jag får se hur jag gör. Det är bra träning men min hund är inte alls tränad lydnads momenten innomhus och inte alls med så mycket folk och stimm. Han kan vara ganska feg för höga ljud och jag vill inte han ska få en dålig erfarenhet av tävling och bli skrämd. Fast det kanske bara är bra med träningen så han får vänja sig och det kan vara kul att se hur det går.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska till Malmö på innebandy-vm nästa helg. Tre av barnen (5-10 år) kommer inte vilja titta på alla matcher så då behöver vi lite...
Svar
5
· Visningar
394
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Hund Nu i helgen är det dags för Stockholms hundmässa igen :) Är det någon annan som ska dit i år? Tävla, ställa ut, publik?
2 3
Svar
57
· Visningar
1 989
Senast: Wenniz
·
Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: Viva
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
391

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka