Malmö int. 15-16/3

Sv: Malmö int. 15-16/3

Grattis!
Jag han tyvärr inte komma igår=( Ska dit nu =)

men vänta nu här .. Jag tittade ju på er såfall :D haha, känner igen er .. Tror jag har bilder också .. :angel:

Nu är jag bara med i början av filmen, blev lite missförstånd mellan mamma och kameran, hon filmade hela tiden utan o veta om det...:devil: (Sen har jag filmat, de andra islänningarna...)
Bilderna har jag tagit, men blev väldigt suddiga....
Får man se bilderna???

Senast ändrad:

Vi åkte ut med en tvåa. Fråga mig iten varför. :crazy: Men det är ju så det kan bli. ;)

Hur gick det för dig Kakis?

DP-domaren var väääldigt snål med 1: orna, men därefter var han generösare, alla unghundstikar som fick 1: or fick även CK. (5st av totalt 15 hundar ficken 1:a), på juniorerna var det väl ännu färre som fick en 1:a. Jag tyckte han hade en rättvis bedömning (iaf av min hund) de få saker han anmärkte på är jag väl medveten om, men att sen ge en 2:a är ju upp till honom. Jag tror att vi kanske är för bortskämda med 1: orna, en etta ska ju vara "Mycket gott avelsresultat" och en 2:a är ett "Gott avelsreultat". en tvåa är ju eg eninte sååå dåligt.

Det var ju en del hundar som var på plats men valde att inte gå in i ringen då kände direkt att domaren inte skulle gilla deras hund.

Lite trist är det också att det var kuperat i topp, visst är de ryka hundarna fina men det är trist att ha kuperade hundra i topp hela tiden.

Själv är jag nöjd med vårt resultat, eftersom min hund blev skrämd av domaren på Malmö INT förra året så är jag nöjd med att det numera går bra på bordet trots att matte är nervös och hon var superduktig i ringen och som bonus tränade vi apportering i mässhallen efteråt och hon klarade det trots störningen :love: Och sen var det ju såklart kul att titta på agilityn, tänk om vi är där och tävlar om ett något år :)

Håller med dig till fullo!

Jag ställde ju i juniorklassen och där fick 4 av 14 en etta. Men det var någon som sa att en tvåa tas inte alls lika "hårt" utomlands som vi här i Sverige. Däremot tyckte jag att han inte var särskilt trevlig. Han hälsade inte ens utan sträckte bara fram händerna för att öppna munnen på henne.

Du har rätt om kuperingen, vi är ändå i Sverige och här är det förbjudet att kupera. Då känns det lite tråkigt när det ändå kommer huperade hundar och vinner.. Men det är ju så reglerna lyder..

Jag såg bara att BIM var kuperad, var BIR också det?

Är det ng som kan tyska? Har försökt översätta min kritiklapp, men det gick inte så bra.
Vill veta vad det står!

BIM och BIR är kullsyskon från Ryssland födda innan Ryssland införde kuperingsförbud, så de är kuperade båda. Det är superfina hundar och de ägs av Millas uppfödare resp fd ägaren till hennes pappa så jag vet att de är trevliga men de hade varit ännu trevligare om de haft öron och svans :)

Angående hälsning, så visst hade det varit trevigt om han sagt något jag kan ju tom säga hej på hebreiska ;) men om jag inte minns fel så får man eg. inte prata med domaren, men det är jag inte säker på.

Senast ändrad:

Nu är jag bara med i början av filmen, blev lite missförstånd mellan mamma och kameran, hon filmade hela tiden utan o veta om det...:devil: (Sen har jag filmat, de andra islänningarna...)
Bilderna har jag tagit, men blev väldigt suddiga....
Får man se bilderna???

Alla mina bilder blev suddiga,, så jag raderade dom .. :crazy:

Här kommer några bilder på min kompis hund som ställdes ut igår.

P1011536.jpg

P1011538.jpg

P1011533.jpg

*kl*

Man får tacka för alla vovvisar man såg på mässan :d.
Själv stog jag mest och kollade på agillity och New foundland :love:.
Stod och borstade mammas arbets kompis vovvar och var mat fixare!
Iallafall vid sådana här tillfällen önskar man sig att man hade en renrasig hund :angel:.

Men det var ganska lite butiker där i år och gratis foder påsar :smirk:

Mvh
Emma

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska till Malmö på innebandy-vm nästa helg. Tre av barnen (5-10 år) kommer inte vilja titta på alla matcher så då behöver vi lite...
Svar
5
· Visningar
394
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Hund Nu i helgen är det dags för Stockholms hundmässa igen :) Är det någon annan som ska dit i år? Tävla, ställa ut, publik?
2 3
Svar
57
· Visningar
1 989
Senast: Wenniz
·
Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: Viva
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
391

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp!
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Tillbaka