Malmö int. 15-16/3

Sv: Malmö int. 15-16/3

Ok ska försöka hitta er och hålla tummarna för att ni tar hem en segen =). Man blir lite sugen att ställa själv men det får bli längre fram.

Jahapp, Gissa vad min tik började med idag? :angel:

Ok ska försöka hitta er och hålla tummarna för att ni tar hem en segen =). Man blir lite sugen att ställa själv men det får bli längre fram.

Jag är glad om han kan stå stilla...Detta är vår 3:e utställning...är inte så duktig handler...

Det var inte jag heller men det gick ändå hem och man kan ändå ta första pris=) Det går säkert bra. Det jag tycker är en av viktigaste sakerna är att hunden kan ställa upp sig fint och att de springer fint och inte studsar runt.

Jag ska hålla tummarna för er=) Du har ju en såååå vacker hund.

Absolut.. :angel:

Höglöpet kommer ju vara inne i Malmö på utställningen .. :cool:

Det var inte jag heller men det gick ändå hem och man kan ändå ta första pris=) Det går säkert bra. Det jag tycker är en av viktigaste sakerna är att hunden kan ställa upp sig fint och att de springer fint och inte studsar runt.

Jag ska hålla tummarna för er=) Du har ju en såååå vacker hund.

Tack! Du får en väldigt blöt puss från Ganti!

Glöm sedan inte kameran till utställningen :idea:! Vill se bilder!

Ska se om mamma får till ngr bilder, då hon ÄR! väldigt otekninsk:rofl:

Jag ska absolut inte glömma kameran.. Det var det första jag sa när vi anmälde henne :angel::idea:

Det finns iofs. inget som förbjuder eller ens hindrar att man ställer löptik.

Min tik löpte för första gången på vår första utställning. Det gick hyffsat ändå. :) Bara man meddelar ägaren om att hon löper om någon hanhund vill hälsa, men det är ju rätt självklart.. :) Däremot kan väl vissa tikar bli lite mer "känsliga" för beröring och så när de löper? Stämmer det?

Jodå, vi ska ställa ut henne iallafall.
Det finns inget som säger att mani nte får ställa ut hunden fast att den löper. Mitt i höglöpet, början, eller slutet spelar ingen roll ;)

Var ute och gick en jättelång promenad och så stötte vi på en hanhund.. Han fick hälsa utan att tova brydde sig, men sen när tiken skulle hälsa tillät hon inte det,, :cool:

Ok nej visst finnt det inget som säger att man inte får tävla då men det kanske bra är jag som tänker på alla dessa stackars hanhundar och deras ägare som till stor del kan förlora på detta. Tänk att få en löptik framför sig:crazy:. Jag tycker det borde vara förbjudet att tävla i höglöp just för att alla ska få en rättvis kamp vilket jag inte nser det bli om någon kommer med en löptik. Kanske bara är jag som tycker som inte har en tik hehe:)

Är det inte så att hanhundarna alltid går först just för att "komplikationerna" med en löptik ska bli så små som möjligt? :)
Jag kan inte uttala mig egentligen som aldrig har haft en hanhund. :)

nej inte altid. I best i show tävlar hanar och honom ihop och där kan du ha oturen och få en löptik upptryckt i i ansiktet på en hane =( Sen även i bästa i motsatta kön bla. Tycker det är synd.

Har själv varit med på en utställning där en löptik konkurrerade ut alla hanar som hamnade framför och bakom henne i best in show. Tycker det var helt fel kompromisser att vinna på då det är en utseende tävling. Det är inga lika kompromisser

Vilken dag o tid? Får se om jag känner igen din hund, vet inte hur du der ut heller

2008-03-08035.jpg

Så här ser jag ut, men kmr ha andra kläder....

Fin bild=) Då ska jag hålla utkik. Kommer fram och säger hej om jag känner igen dig =) Lycka till

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska till Malmö på innebandy-vm nästa helg. Tre av barnen (5-10 år) kommer inte vilja titta på alla matcher så då behöver vi lite...
Svar
5
· Visningar
394
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Hund Nu i helgen är det dags för Stockholms hundmässa igen :) Är det någon annan som ska dit i år? Tävla, ställa ut, publik?
2 3
Svar
57
· Visningar
1 989
Senast: Wenniz
·
Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: Viva
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
391

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka