Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
fel tråd?Fy vilken blåst! Det blir till att sova med fönstret stängt i natt tror jag, min sängvärmare sover ju hos mormor.
Joppfel tråd?
Så VACKERT!!! Jag blir alldeles lyrisk bara av att titta på bilden.... Vågar inte tänka på priset...?Jag har massor av sådana där "färgblyertspennor" av olika varianter.. Min farbror hade målarprylsaffär förut och gav mig en hel del målargrejer meeen de pennor jag har är alla i ungefär samma färger och svåra att blanda på ett bra sätt :/
Den här lådan från Faber-Castell hittade jag och vill ha, men den kostade visst nästan 3000kr Det är inte riiiktigt vad jag tänkt mig att lägga på färgpennor om vi säger så.
Hur ser de ut?? Fjordfärg är inte lätt, om hästen inte ska bli kycklinggul eller beige. Jag har ibland använt "hudfärg", dvs den där rosaliknande som man använder till bleka ansikten. Sen blandar jag den med andra nyanser. Till skuggorna använder jag ibland ljuslila, faktiskt! Men Fjordingarna är knepiga.....Just ja, Stabilo färg 54 eller 26 skulle jag nog använda på fjording. Andra hästar kan nog dock bli alla möjliga färger, även rosa, gröna och blå
MEN jag måste ju nästan köpa en uppsättning riktigt bra pennor också... Annars kommer jag aldrig våga färglägga bilderna
Den bilden är min favorit i mappen!! Superfint!!!!!
Tar löjligt lång tid för mig att måla Detta tog lite över en timme.
Hittade mappen lyckligt nog i bokhandeln i Borgholm
Åh tack! Jag föll för bilden direktDen bilden är min favorit i mappen!! Superfint!!!!!
Art Nouveau
Tar löjligt lång tid för mig att måla Detta tog lite över en timme.
Hittade mappen lyckligt nog i bokhandeln i Borgholm
Om du målar någon annanstans än hemma så att säga så att du tar med dig dina målargrejer skulle jag ta de i plåtask bara för att de håller bättre då. Har du bara grejerna hemma spelar det ingen roll. Ingen aning om kvalité eller färger på dem tyvärr.Jag har bestämt mig för att i helgen beställa Lenas målarbok på Adlibris.
Så var det frågan om pennor...
På Adlibris finns två alternativ som jag funderar på.
"Noris Club 36-pack Träfärgpennor
Varumärke: STAEDTLER Noris Club®
Noris Club® 36-pack träfärgpennor, briljanta färger, 100% PEFC, A-B-S-skyddat stift som ökar brytstyrkan"
Kostar 99kr. Pappförpackning.
"Lyra Osiris Färgpennor 3 mm 36 Färger
Varumärke: Lyra
Färg: mixade färger
Smal trekantig färgpenna med 2,8mm färgstift. Det trekantiga greppet ger en skön och avslappnad skrivkänsla. Snyggt förpackad i metallask med Naturmotiv. Kärna: 3 mm, L: 18 cm."
Kostar 117kr. Metallförpackning.
Vilket är bäst?
Och jag tycker tvärt om! Fast mina Lyra ät polycromos så kanske det som är skillnaden@Red_Chili
Jag tycker Lyra pennor är för hårda och målning går långsamt. Ska du handla på Adlibris, tycker jag du ska överväga deras egna märke som jag tycker är bättre än Lyra.
@Soapbubble också.Jag har bestämt mig för att i helgen beställa Lenas målarbok på Adlibris.
Noris Club® 36-pack träfärgpennor, briljanta färger, 100% PEFC, A-B-S-skyddat stift som ökar brytstyrkan"
Smal trekantig färgpenna med 2,8mm färgstift. Det trekantiga greppet ger en skön och avslappnad skrivkänsla. Snyggt förpackad i metallask med Naturmotiv. Kärna: 3 mm, L: 18 cm."
Vilket är bäst?
J
@Red_Chili
Jag tycker Lyra pennor är för hårda och målning går långsamt. Ska du handla på Adlibris, tycker jag du ska överväga deras egna märke som jag tycker är bättre än Lyra.