Målarböcker för vuxna

Nu har jag beställt @Lena Furberg s målarbok :banana:

Tips till alla bukefalister: den här månaden kan man köpa en målarbok + pennor eller två målarböcker för 99kr på adlibris :D Tyvärr gäller det inte alla målarböcker, men pennorna jag bestämde mig för att köpa (36st av adlibris egna variant) kostade vanligtvis 89kr så det blev ju som att betala 10kr extra för ännu en målarbok. Jag valde en med kattmotiv :p

Nu har jag beställt @Lena Furberg s målarbok :banana:

Tips till alla bukefalister: den här månaden kan man köpa en målarbok + pennor eller två målarböcker för 99kr på adlibris :D Tyvärr gäller det inte alla målarböcker, men pennorna jag bestämde mig för att köpa (36st av adlibris egna variant) kostade vanligtvis 89kr så det blev ju som att betala 10kr extra för ännu en målarbok. Jag valde en med kattmotiv :p
Jag såg inte det erbjudandet när jag beställde på adlibris igår :(

Jag såg inte det erbjudandet när jag beställde på adlibris igår :(
Om du beställde igår så har de väl inte hunnit göra något med din order än? Då kan du skicka ett mail till dem och be dem lägga till saker eller ändra något :) (Det har iaf jag gjort utan problem. Behövde ändra leveransadress och det gick hur smidigt som helst)

Min första bild ur Måla hästar :)
14457348_10157497770465114_3508613996897593386_n.jpg

BWAH! Jag vill ju också måla nu...
"Din order skickas från oss inom 1-2 vardagar. Det valda fraktsättets leveranstid på 2-3 vardagar tillkommer."
Såå på onsdag om jag har tur. Innan nästa helg borde jag ju ha målarböckerna och pennorna? Då kan jag ägna lördagsförmiddagen åt hundmotion, sedan sitta hela eftermiddagen och måla :D

(visst, jag har böcker och färgpennor hemma redan, men nu vill jag ju måla hästmotiv!)

Jag har målat lite innan, men inte alls kört skuggning eller jobbat med kontraster. Men har tänkt länga att jag ska skaffa målarbok + pennor att ha hemma att måla med.

Hur många pennor är lagom att börja med? Känner att jag håller på att gå helt bananas på adlibris hemsida.
Tänkte främst köra deras märke som nämndes tidigare.
Nu är jag inne på 36 st vanliga färgpennor, vill gärna ha metallic 12 st (eller räcker det med hälften?). Och så funderar jag på akvarellpennorna 36 st.
Tänkte köpa att Måla Hästar och så boken som är Dr Who som tema. Så det är ju rätt så skilda böcker och vill gärna ha pennor som passar de båda.

Vad säger ni proffs?
Ska jag skippa akvarellpennorna till att börja med? Tänker mest att det blir skillnad när man jobbar med olika typer av pennor, eller är det alldeles överkurs?

Jag har målat lite innan, men inte alls kört skuggning eller jobbat med kontraster. Men har tänkt länga att jag ska skaffa målarbok + pennor att ha hemma att måla med.

Hur många pennor är lagom att börja med? Känner att jag håller på att gå helt bananas på adlibris hemsida.
Tänkte främst köra deras märke som nämndes tidigare.
Nu är jag inne på 36 st vanliga färgpennor, vill gärna ha metallic 12 st (eller räcker det med hälften?). Och så funderar jag på akvarellpennorna 36 st.
Tänkte köpa att Måla Hästar och så boken som är Dr Who som tema. Så det är ju rätt så skilda böcker och vill gärna ha pennor som passar de båda.

Vad säger ni proffs?
Ska jag skippa akvarellpennorna till att börja med? Tänker mest att det blir skillnad när man jobbar med olika typer av pennor, eller är det alldeles överkurs?
Jag har hittills klarat mig utmärkt med 24 pennor, vanliga färgpennor. Första omgången köpte jag från leksaksbutik och det var deras egna märke ;) De pennorna fungerar finfint, går bra att blanda, lagom mjuka osv men nu ville jag ha fler färger och det var därför jag beställde Adlibris 36-pack. Akvarellpennor och metallicpennor skippar jag så länge, har inte känt något behov av sådana. Det går att göra så otroligt mycket med vanliga pennor, just med skuggningar, kontraster, få till tjusiga övergångar osv! Säkert inte på lämplig nivå för proffs, men jag som bara målar i målarböckerna som avkoppling klarar mig utmärkt.

Om du inte har bråttom att beställa så lovar jag att komma med utvärdering av Adlibris pennor nästa helg, annars kan du ju också beställa dem nu så får vi dem ungefär samtidigt och kan jämföra tankar och åsikter :p

Jag har hittills klarat mig utmärkt med 24 pennor, vanliga färgpennor. Första omgången köpte jag från leksaksbutik och det var deras egna märke ;) De pennorna fungerar finfint, går bra att blanda, lagom mjuka osv men nu ville jag ha fler färger och det var därför jag beställde Adlibris 36-pack. Akvarellpennor och metallicpennor skippar jag så länge, har inte känt något behov av sådana. Det går att göra så otroligt mycket med vanliga pennor, just med skuggningar, kontraster, få till tjusiga övergångar osv! Säkert inte på lämplig nivå för proffs, men jag som bara målar i målarböckerna som avkoppling klarar mig utmärkt.

Om du inte har bråttom att beställa så lovar jag att komma med utvärdering av Adlibris pennor nästa helg, annars kan du ju också beställa dem nu så får vi dem ungefär samtidigt och kan jämföra tankar och åsikter :p
Tack för svar!
Jag är så bortskämd med färger i överflöd på jobb, sitter ofta och tecknar med barnen.. :)
Just Dr Who böckerna tänker jag mig att man kanske vill ha lite metallic till daleks eller cyborgs o.s.v.?

Jag har INTE tålamod till att vänta tills på onsdag! :p

Jag tror att akvarellpennorna är mjukare, jag har sådana också någonstans men osäker på vart... Men visst skrev Lena Furberg om akvarellpennor här i tråden nyligen? Och jo, Dr Who blir nog roligare med lite metallic :D
Nu har jag beställt. Blev 36 st färgpennor + 12 st metallic. Och så två målarböcker på det. :crazy:
Har jag lite att skifta mellan. Nu gäller det bara att hitta bra, snygga, enkla penställ. Tycker om att sortera pennorna efter vilken färg de tillhör, tycker det blir lättare att ha en överblick.

Nu har jag beställt. Blev 36 st färgpennor + 12 st metallic. Och så två målarböcker på det. :crazy:
Har jag lite att skifta mellan. Nu gäller det bara att hitta bra, snygga, enkla penställ. Tycker om att sortera pennorna efter vilken färg de tillhör, tycker det blir lättare att ha en överblick.
Jag funderar på att lägga till metallicpennor i min beställning... :angel:

Gelpennor och speciellt glittergel är rätt roligt att måla med också :) Netto brukar tydligen ha en drive då och då med både pennor och målarböcker. Verkar rätt populära i gruppen målarböcker för vuxna på fb. Har själv ingen Netto i närheten så vet inte själv.

Liknande trådar

H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 241
Senast: anyberg
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 416
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar