Katt som inte tål att äta möss??

Roheryn

Trådstartare
Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så får in ganska mycket möss höst- och vintertid. Katterna har delat upp jakten så att den ena (hona, tre år) dödar mössen och den andre (hane, 10 år) äter upp dem :D Han som äter mössen kräks dock upp dem ganska omgående efteråt och jag har hittills under hösten torkat kattspya innehållande klart identifierbara möss och delar av möss åtminstone 8-10 gånger :yuck: Jag kan ju inte förhindra att detta sker - musjakten sker i 9 av 10 fall nattetid - men blir lite fundersam på om det faktiskt finns katter som inte tål att äta möss?? Eller om "problemet" egentligen är att han slukar mössen i stort sett hela och att det är det som magen inte riktigt gillar?

Liknande trådar

Katthälsa Hej, skriver denna tråden i hopp om att få andras tankar kring min situation, kanske finns det någon som varit eller är i samma sits...
2
Svar
32
· Visningar
7 107
Senast: canine
·
Övr. Katt I huset finns 3 katter. 7-åriga Tekla, 7-åriga Yaki och 11-åriga Sessan. Tekla är bondkatt och Y & S är siameser. Tekla kom först, ett...
Svar
16
· Visningar
1 872
Senast: Malin L
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 970
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar