Målarböcker för vuxna

@Michellan95 Det är nu du ska bolla med oss på Buke! :)
Ja men hur ska jag göra då? Ska älvans vingar vara samma som huden eller ska de målas så att de ser lite skira ut? Helt annan avvikande färg? Åh alla dessa beslut!

Jag älskar den!!!!!!! Bara kör!!!
Ja men det är ju det som är problemet. Jag kan ju inte bara köra. Jag fastnar för jag vill så gärna göra rätt fast det inte finns några fel. Annars är jag mycket nöjd med älvan :love:

Är det någon som målar målarbok och kan rekommendera en bra nybörjarbok (inte för plottrig) Gärna med naturbilder, djurbilder eller enklare mandala (tror jag det heter)
Tips om färgpennor, finns det några man ska undvika?
Är färgpennor, tusch eller gelpennor roligast att måla med?
Många pennor eller få? Inbillar mig att man kan göra mer levande bilder med många olika nyanser att välja bland. Eller kan man blanda färger på något sätt?
Hur gör man skuggningar?
Var köper ni era böcker och pennor? Bokhandel, mataffärer, svenska eller utländska onlineaffärer, Ebay ?
Gå till bokhandeln och bläddra och köp den du fastnar för. Allt är ju efter tycke och smak.

Jag har som sagt ett 30-tal färgpennor och beroende på hårt jag målar så kan jag minst dubbla nyanserna. Jag har köpt mina på panduro och då kan kan jag även köpa de jag använder mest styckevis.

Skuggorna för jag med samma penna jag målat resten med eller så tar jag en annan nyans och skuggar med.

Är det någon som målar målarbok och kan rekommendera en bra nybörjarbok (inte för plottrig) Gärna med naturbilder, djurbilder eller enklare mandala (tror jag det heter)
Tips om färgpennor, finns det några man ska undvika?
Är färgpennor, tusch eller gelpennor roligast att måla med?
Många pennor eller få? Inbillar mig att man kan göra mer levande bilder med många olika nyanser att välja bland. Eller kan man blanda färger på något sätt?
Hur gör man skuggningar?
Var köper ni era böcker och pennor? Bokhandel, mataffärer, svenska eller utländska onlineaffärer, Ebay ?
Jag instämmer med @Michellan95 i att gå och bläddra. Kan annars tipsa om Doodle Invasion: Zifflin's coloring book, den kan kanske upplevas plottrig av vissa på vissa bilder men det är mest en massa olika småfigurer och inte en massa mönster, om du kan tänkas gilla sånt (exempel: http://www.zifflin.com/images/pic09.jpg). Blir själv mest stressad av en massa mönster hit och dit, men separata småfigurer är en helt annan sak.
Animorphia har görfina naturbilder, men kan vara lite plottriga, om än inte i form av en massa mönster hit och dit där heller :)

@Michellan95 Jag tycker det hade blivit snyggt med skira. Men o andra sidan verkar tjejen på hästen rätt så karaktärsfull, så kanske en helt annan avvikande färg?
Hur hade du tänkt färglägga hästen?

Annars så släpp vingarna och börja med träden i bakgrunden.

Nu har jag fotat pennorna. Svårt att få rättvisa bilder dock. På bilderna ser det ju ut som vanliga pennor:D. Det är väll något slags försök till "skimmer" över dem, på vissa färger syns det lite mer än på andra. Men jag hade förväntat mig större/tydligare effekt.
embedded_item1475433222618_by_juicefine-dajrd59.jpg

embedded_item1475433201847_by_juicefine-dajrd3j.jpg

Nu har jag fotat pennorna. Svårt att få rättvisa bilder dock. På bilderna ser det ju ut som vanliga pennor:D. Det är väll något slags försök till "skimmer" över dem, på vissa färger syns det lite mer än på andra. Men jag hade förväntat mig större/tydligare effekt.

Men är detta typ träpennor? Som blyertspennor fast i färg? Jag tror de är näst intill omöjliga att få skimmer och metalleffekt från. Igen skulle jag rekommendera lösa små akvarellfärger, jag har dem i guld, silver och brons. De ger ett täckande lager med fint metallskimmer. Man målar ganska tjockt alltså, inte genomskinligt (som akvarell egentligen ska vara...) utan täckande.

Men är detta typ träpennor? Som blyertspennor fast i färg? Jag tror de är näst intill omöjliga att få skimmer och metalleffekt från. Igen skulle jag rekommendera lösa små akvarellfärger, jag har dem i guld, silver och brons. De ger ett täckande lager med fint metallskimmer. Man målar ganska tjockt alltså, inte genomskinligt (som akvarell egentligen ska vara...) utan täckande.
De finns även på flaska!

Nu börjar jag tänka att jag inte vill ha de där pennorna ändå.. känns inte riktigt värt det.. och jag har redan skickat mail till adlibris för att fråga om de kan lägga till pennorna i mitt paket. Får väl maila igen och säga att jag ångrat mig.. Ska jag göra det nu på en gång eller efter att de svarat på mitt första mail?

Tycker metallic träpennor är bra ändå, man kan blända dem med vanliga färger för att få färger som (oftast) inte finns i "ren" form. Finns guld och silver pennor annars, som verkligen håller vad de lovar färgmässigt.

Har köpt tuschpennor, jättelåg kvalité :p diggar ändå att det inte är helt heltäckande.
7EXkjdk.jpg

Fast färgpennor ger nog ändå det bästa resultatet.
oHHaA2Z.jpg

Har köpt mina målartidningar på ICA :p fast det finns på åhlens också, inte bara i bokhandlar.

Senast ändrad:
Jag har Faber Polychromos i absurda mängder. Köpte stora paketet med 120 färger. Har inte ångrat mig alls, det är så mycket roligare med många färger. Min 7-åring gillar dem också skarpt. Sen har vi andra pennor också, när kompisar till avkomman kommer över över tar vi inte de finaste pennorna alltid...
Tusch har vi allt från Berol (tunna, tjocka och pensel) till promarker. Jag fick ett ynkligt litet arv jag bestämde mig för att spendera på något kul jag inte unnat mig annars:D

@Michellan95 Jag tycker det hade blivit snyggt med skira. Men o andra sidan verkar tjejen på hästen rätt så karaktärsfull, så kanske en helt annan avvikande färg?
Hur hade du tänkt färglägga hästen?

Annars så släpp vingarna och börja med träden i bakgrunden.

Jag vet inte hur hästen ska se ut :angel: jag hade en idé men har nog släppt den.
Jag släpper nog vingarna för stunden så går vi se.
Jag målar alltid mina bilder från vänster till höger för att inte kladda på det jag redan målat så jag ska fortsätta där ifrån så får vi se.

Jag vet inte hur hästen ska se ut :angel: jag hade en idé men har nog släppt den.
Jag släpper nog vingarna för stunden så går vi se.
Jag målar alltid mina bilder från vänster till höger för att inte kladda på det jag redan målat så jag ska fortsätta där ifrån så får vi se.
Vad du är strukturerad :p Jag målar lite här och lite där haha :rofl: Ibland hoppar jag mellan bilder med, men oftast försöker jag göra färdigt den jag håller på med iaf :)

Jag är så avundsjuk på hur snabb du är att färglägga! Hur har du tid?!
Jag skulle kunna ta en heltidsanställning på att bara måla för det tar sån tid för mig :o
Haha jag målar snabbt :p Jag funderar oftast inte så länge, utan bara målar på. Ibland blir det som jag vill/tänkt, ibland inte. Ibland blir det nått streck utanför de svarta linjerna, ibland inte. Jag har tyvärr inte tålamodet att sitta för länge med en bild utan då "tröttnar" jag lite. Men den jag postade idag påbörjade jag igår. Tog mig kanske en timme totalt? Ibland kan jag måla i 10 minuter, sen göra nått annat, gå tillbaka och måla några blommor osv... :)

Liknande trådar

H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 241
Senast: anyberg
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 416
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar