Målarböcker för vuxna

Efter tips från @Lena Furberg om inköpsställen så har jag nu bestämt mig för att bli bukefalist nr femhundratrettioelva som köper målarboken :p

MEN jag måste ju nästan köpa en uppsättning riktigt bra pennor också... Annars kommer jag aldrig våga färglägga bilderna :o
Jag vet att frågan varit uppe förut, men ja, är det någon som har tips på bra och fina färgpennor som inte är allt för dyra? Gärna med mååånga olika nyanser av lila i förpackningen :angel: (Alltså. Jag kommer säkert måla lila fjordhästar och rosa islandshästar...)

Efter tips från @Lena Furberg om inköpsställen så har jag nu bestämt mig för att bli bukefalist nr femhundratrettioelva som köper målarboken :p

MEN jag måste ju nästan köpa en uppsättning riktigt bra pennor också... Annars kommer jag aldrig våga färglägga bilderna :o
Jag vet att frågan varit uppe förut, men ja, är det någon som har tips på bra och fina färgpennor som inte är allt för dyra? Gärna med mååånga olika nyanser av lila i förpackningen :angel: (Alltså. Jag kommer säkert måla lila fjordhästar och rosa islandshästar...)

Jag ska också köpa den målarboken tänkte jag, men jag har inga pennor alls längre så jag får också fråga om tips! :D

Och @Tonto
Arken i min målarmapp är ganska tjocka, nästan som kartong, och det är bara tryck på ena sidan, så OM nån tusch t.ex. skulle blöda igenom, gör det inget.

Men jag är nog hopplös på att ge råd om pennor..... Mina porträtt tecknar jag alltid med färgpennor av trä, dvs typ blyerts i färg. Jag har tusen såna pennor som jag samlat på mig genom åren, både jättebilliga och lite dyrare. Jag blandar hänsynslöst! En del superbilliga är de jag gillar bäst :-)
Skulle jag måla med tusch skulle jag nog välja t.ex. ProMarkers eller Copic. Men. De är SVINDYRA och jag har inte ett set av dem själv ens. Jag har en massa Promarkers som jag fick billigt av butiksägaren, men drömmer om Copic-pennor.... Där kan man snacka nyanser!!! Men jag har inte råd..... Annars får ni nog gå och leta lite i butikerna eller på nätet, jag har rätt dålig koll.....! Mina serier etc färgläggs digitalt (inte av mig...) .

SÅÅÅ spännande!! Jag måste få se några färdiga bilder sen!!!!!

Och @Tonto
Arken i min målarmapp är ganska tjocka, nästan som kartong, och det är bara tryck på ena sidan, så OM nån tusch t.ex. skulle blöda igenom, gör det inget.

Men jag är nog hopplös på att ge råd om pennor..... Mina porträtt tecknar jag alltid med färgpennor av trä, dvs typ blyerts i färg. Jag har tusen såna pennor som jag samlat på mig genom åren, både jättebilliga och lite dyrare. Jag blandar hänsynslöst! En del superbilliga är de jag gillar bäst :-)
Skulle jag måla med tusch skulle jag nog välja t.ex. ProMarkers eller Copic. Men. De är SVINDYRA och jag har inte ett set av dem själv ens. Jag har en massa Promarkers som jag fick billigt av butiksägaren, men drömmer om Copic-pennor.... Där kan man snacka nyanser!!! Men jag har inte råd..... Annars får ni nog gå och leta lite i butikerna eller på nätet, jag har rätt dålig koll.....! Mina serier etc färgläggs digitalt (inte av mig...) .

SÅÅÅ spännande!! Jag måste få se några färdiga bilder sen!!!!!
Jag har massor av sådana där "färgblyertspennor" av olika varianter.. Min farbror hade målarprylsaffär förut och gav mig en hel del målargrejer meeen de pennor jag har är alla i ungefär samma färger och svåra att blanda på ett bra sätt :/

Den här lådan från Faber-Castell hittade jag och vill ha, men den kostade visst nästan 3000kr :eek: Det är inte riiiktigt vad jag tänkt mig att lägga på färgpennor om vi säger så.
faber-castell_fargpennor_polychromos_120-set_traskrin.jpg

Jag har Marco pennor som finns på både ebay och wish. De är grå med färgad "knopp". Gillar verkligen känslan i dem, de är mjuka och ger bra färg. Nackdelen är att man får vässa ofta men de är inte så dyra så man kan köpa nya ofta ;) började med panduros egna och de är mycket hårdare. Kom på mig själv med att trycka hårt med dem, då är det mycket svårare med skuggningar och sånt.

Älskar mitt pennfodral från wish också, ska ta kort och visa!

Åh... jag som tänkt prova målarböcker för vuxna för länge o hållit i flera... Vi har just nu ett urval på jobbet. Nu har jag snart inga fler ursäkter för att inte köpa nån. Jag vill OCKSÅ måla Lena Furberg-hästar!!!! (Men DET har vi inte på jobbet)

https://www.instagram.com/p/BK8nzw5gfne/
Om inte länken funkar så kolla direkt på instagram, heter samma som här :)
Åh. Jättefint! Meeen jag är skeptisk till att handla på icke-svenska sidor... (med undantag för Asos, men de säljer ju inte pennor)
Blöh!

Hittade de här på många olika sidor. Jag har sådana redan, men inte lika många färger.. Funderar på om det är värt att köpa ett helt set trots att det blir dubbletter av många färger.. Kostar bara en hundralapp, så ja, det är ju billigt.
7312460103379_1_57821.jpg

Åh. Jättefint! Meeen jag är skeptisk till att handla på icke-svenska sidor... (med undantag för Asos, men de säljer ju inte pennor)
Blöh!

Hittade de här på många olika sidor. Jag har sådana redan, men inte lika många färger.. Funderar på om det är värt att köpa ett helt set trots att det blir dubbletter av många färger.. Kostar bara en hundralapp, så ja, det är ju billigt.
Jag tror jag har dem i min samling! Tycks minnas att de har ganska hårda stift, det gillar jag. Beroende på vad man tecknar är det bra med olika hårdhet på stiften - svarta pennor kan gärna vara jättemjuka så det blir riktigt kolsvart.

Jag har mest tusch från Stabilo och Staedtler som jag gillar mycket :) Sen i färgpennor har jag massa olika, från Staedtler (Johanna Basford serien av pennor), de är stenhårda, går att måla i evigheter utan att vässa men blir relativt ljusa i färgerna. Sen har jag Lyra (köpte mina på ullared) Rembrandt Polycolor, mjuka som sjutton och blir rätt "gryniga" men kanon att blanda med varandra för att få bra effekter. Sen har jag ett set på 72 pennor jag köpte via ebay, som heter Master Art. Det är nästan mina favoriter! Perfekt blandning mellan hårda så man inte behöver vässa så ofta, men samtidigt mjuka så man kan blanda färgerna snyggt. Kostade runt 200 kr och gratis frakt. Gick dessutom skitsnabbt att få hem dom :)
Sen har jag lite andra tusch och färgpennor med, men dom är typ namnlösa.

Blöh!

Wish har alltid funkat bra för mig. Är något trasigt eller inte kommer (det senare har aldrig hänt mig) så rapporterar man det i appen och så betalar de tillbaka pengarna utan knussel :)

Just ja, Stabilo färg 54 eller 26 skulle jag nog använda på fjording. Andra hästar kan nog dock bli alla möjliga färger, även rosa, gröna och blå :p

Blöh!

Wish är alla som jag hört nöjd med. Även jag.

Annars är ju polycromos de bästa pennorna :up: och jag är väldigt nöjd med mitt 60 set. Det går att göra så mycket med dom ändå.

Liknande trådar

H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 241
Senast: anyberg
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 416
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar